Litt hjelp ang subwoofer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Litt hjelp ang subwoofer

Jeg har planer om å skaffe meg 2 nye subwoofere iløpet av sommeren, og siden jeg ikke får tak i enda en klipsch rsw-12 så blir nok valget 2 stk SVS.
    ( anlegget blir brukt 80% til film og 20% til xbox360 spilling )

Har leita en del på forumet men har ikke funnet de svarene jeg er ute etter.

Det er 4 ting jeg lurer på:

1. Vurderer 2 stk SVS PC-Ultra, men jeg må da plassere de bak fronthøytalerene og helt inntil vegg, vil dette være noe problem med tanke på lyd/trøkk ?

2. Andre valget mitt er 2stk SVS PB12-Plus, men jeg må ha disse plassert i front og da blir det veldig trangt siden rack og høytaler kommer på hver sin side av suben, vil dette være noe problem med tanke på lyd/trøkk ?
    ( se på min hjemmekino så ser du plassering av dagens sub )

3. Når det gjelder PB12-Plus så ser jeg på Lsound at "Textured Black" ikke har PEQ, er dette ett "must have" eller greier jeg meg fint uten ?

4. Ønsker ikke bilderefleksjoner på suben derfor kunne jeg tenke meg textured black istedenfor piano gloss finish, er det noen som har noe erfaring med piano gloss om det blir mye gjennskinn på overflaten eller ikke ?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9tro
    Jeg har planer om å skaffe meg 2 nye subwoofere iløpet av sommeren, og siden jeg ikke får tak i enda en klipsch rsw-12 så blir nok valget 2 stk SVS.

1. Vurderer 2 stk SVS PC-Ultra, men jeg må da plassere de bak fronthøytalerene og helt inntil vegg, vil dette være noe problem med tanke på lyd/trøkk ?

I de alder fleste tillfeller er den beste plasseringen i hjørner foran.
    Suben får ekstra hjelp fra hjørner når det kommer til dB.
    PC Ultra er veldig mye sub for pengene, skal kjøpe to slike selv når jeg har pengene til det :-)

2. Andre valget mitt er 2stk SVS PB12-Plus, men jeg må ha disse plassert i front og da blir det veldig trangt siden rack og høytaler kommer på hver sin side av suben, vil dette være noe problem med tanke på lyd/trøkk ?

Har selv nå en SVS PB12 plus/2 stående i front bak fronthøytaler og det gjør at frontene kommer langt ut i romet når en har lite rom.

3. Når det gjelder PB12-Plus så ser jeg på Lsound at "Textured Black" ikke har PEQ, er dette ett "must have" eller greier jeg meg fint uten ?

Surround forsterkere som er moderne har nå EQ mulighet på sub kanalen.
    Om romet er vanskelig lydmessig og kalibrerings messig er det greit og ha en EQ. Et tips er at SVS snart kommer med en avansert auto kalibrerings sak ;-)

4. Ønsker ikke bilderefleksjoner på suben derfor kunne jeg tenke meg textured black istedenfor piano gloss finish, er det noen som har noe erfaring med piano gloss om det blir mye gjennskinn på overflaten eller ikke ?
    Skinnende flater gir mye lysrefleksjoner, og ikke minst samler de synlig mye støv he he

Hvilken sub som passer best... vil klart gå for PC ultra uten tvil...
    Du kan oxo snakke med Lsound da Jan Ove har god greie på lyd og kan finne frem til hvilken sub som passer deg best :-)

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2xsvspb12

Hei,
    var akkurat og kjøpte 2 stk PB12 selv.
    disse var planlagt å sette foran, og da på utsiden av frontene, men da de kom i hus var jeg nødt å sette dem i mellom senter og frontene.
    dette er ikke kalibrert inn helt enda, men du verden så bra dette låter allerede.
    kan anbefales på det varmeste .
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9tro

Hadde valgt alternativ 1 uten tvil. Den plasseringen du nevner er den beste. Bak/ved siden av front HT. Ingen problem at den står inntil side/bakvegg. Har hatt flere SVS produkter b.l.a PB12 plus og plus2. Har nå to tuber og er mer fornøyd enn noen gang Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •