B&W CM7, men hvilken center?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question B&W CM7, men hvilken center?

Hvilken senter bør jeg satse på hvis jeg anskaffer meg B&M CM7, Har lest at B&W CMC blir for tam(må sjekke selv da de som er helt "Hifi Asyl" i hodet må ha 4x12" basser på senteren osv )
    Ville evt. B&W HTM61 være et bedre valg, idag har jeg B&W LCR600CA som jeg er godt fornøyd med, men det som bekymrer meg litt er at B&W CMC bare veier 7,5kg mot 12,5kg på den jeg har kontra 15,4kg på B&W HTM61WE, vekt er ikke alt men det gir en viss pekepinne.
    Hvis B&W HTM61 er et bedre valg én B&W CMC, burde jeg da også vurdere B&W DM683 istedenfor B&M CM7?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betviler vel sterkt at de hadde lagd en senter for den serien som blir for tam, men... Kanskje viktig med nok kraft på den!

HTM61 er en fantastisk senter som jeg selv har, men denne krever også en del muskler for å spille bra! Uansett ville jeg personlig holdt meg til CM-serien når jeg først hadde CM7(som forøvrig er en fantastisk høytaler...)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren er den viktigste høytaleren i Kringlyd...

Spander gjerne noen ekstra kr på den.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg godt for CMC, denne passer helt perfekt inn i frontrekka og den er ikke for tam spiller veldig bra!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke et penge spørsmål!

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Centeren er den viktigste høytaleren i Kringlyd...

Spander gjerne noen ekstra kr på den.
    Det jeg lurte på var om CMC er en bra center, evt om den er for tam for vanlige/dødlige folk?
    Uansett så må centeren matche frontene på lyden(samme klang)
    Alle de overnevnte centerne koster rundt 4500,- så prisen er ubetydlig her.
    Hvordan blir B&W HTM61 mot CM7? evt må de spille med B&W DM683?

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CMC spiller bra den, trenger også litt effekt.. OG DEN HAR SAMME KLANG er jo senteren i denne serien så den matcher HTM61 hører vel mest sammen med DM-serien, men kan jo hende den også passer.. jeg tror jeg hadde gått for cmc om jeg var deg..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM61 vil nok passe bra lydmessig da både mellomtonen og diskanten er ganske så lik.. utseendemessig er dog CMC mer riktig... :-)

men du kjører kanskje med cover på ?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berre eit lite tips: cm serien kommer snart i sort farge også, det såg veldig stilig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvilken senter bør jeg satse på hvis jeg anskaffer meg B&M CM7, Har lest at B&W CMC blir for tam(må sjekke selv da de som er helt "Hifi Asyl" i hodet må ha 4x12" basser på senteren osv )
    Ville evt. B&W HTM61 være et bedre valg, idag har jeg B&W LCR600CA som jeg er godt fornøyd med, men det som bekymrer meg litt er at B&W CMC bare veier 7,5kg mot 12,5kg på den jeg har kontra 15,4kg på B&W HTM61WE, vekt er ikke alt men det gir en viss pekepinne.
    Hvis B&W HTM61 er et bedre valg én B&W CMC, burde jeg da også vurdere B&W DM683 istedenfor B&M CM7?
    CMC er mye mer "korrekt" og bedre diskant i enn HTM61. CM7 mot 683 blir to forskjellige høyttalere uten tvil, du kan si 683 er en mer rocket høyttaler og mer "effekt", mens CM7 har en mer oppløst diskant, mellom tone og mer korrekt i bassen. Personlig syntes jeg CM7 er et bedre alternativ da prisforkjellen ikke er særlig stor. Neste spørsmål er vel hva slags kilde skal du bruke og hva slags musikk hører du på?

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører CM7 med CMC og synes det fungerer meget bra, men det har vel litt å si hvor stort rom du skal fylle også...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Kanskje viktig med nok kraft på den!
    Tror jeg også! Hva er det du driver høyttalerne dine med?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utstyr!

Sitat Opprinnelig postet av j0rn
    CMC er mye mer "korrekt" og bedre diskant i enn HTM61. CM7 mot 683 blir to forskjellige høyttalere uten tvil, du kan si 683 er en mer rocket høyttaler og mer "effekt", mens CM7 har en mer oppløst diskant, mellom tone og mer korrekt i bassen. Personlig syntes jeg CM7 er et bedre alternativ da prisforkjellen ikke er særlig stor. Neste spørsmål er vel hva slags kilde skal du bruke og hva slags musikk hører du på?
    Pioneer ASX2AS og Pioneer DV 989, avventer Blueray da det er nye medier rundt hjørnet uten de begrensningene som finnes pr idag. Dessuten er Falkeblikket noget redusert slik at jeg synes 720P på Plasma med DVD er kanonbra.
    Musikksmak er svært variert, har hørt Dali Ikon 5/6 på klassisk musikk, noe den mestret svært bra, men den falt igjennom på pop og rock, så det blir alltid et kompromiss for min del, da blir B&W det beste alternativ for min smak, av det jeg har hørt hittill. Husker godt klassisk gitar på CM7 noe som var særdeles bra, og til en hyggelig pris!

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurte på var om CMC er en bra center, evt om den er for tam for vanlige/dødlige folk?
    Uansett så må centeren matche frontene på lyden(samme klang)
    Alle de overnevnte centerne koster rundt 4500,- så prisen er ubetydlig her.
    Hvordan blir B&W HTM61 mot CM7? evt må de spille med B&W DM683?
    jeg kjører den komboen med 683 front og cmc senter og jeg er strålende fornøyd med det. nå skal det være sagt at jeg kjøpte senter 2 mnd før front fordi planen var cm fronter. men så kom 683 som passet min stil mye bedre.
    åpen og klar senter som er veldig korrekt i dialoger. men anbefaler at du drar å lytter til begge komboene. uansett tror jeg du vil bli fornøyd med valget ditt.

lykke til
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CMC senter sammen med mine CM7 og synes det fungerer veldig bra hos meg. Mitt bruk er i en forholdsvis liten stue og spiller som regel ikke spesielt høyt, kan godt være at HTM61 (og 683) er bedre valg i et større oppsett eller for en som spiller ved høyt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....har hørt Dali Ikon 5/6 på klassisk musikk, noe den mestret svært bra, men den falt igjennom på pop og rock
    Ikon 5 kan jeg skjønne falt gjennom.. Men Ikon 6 ???
    Hva slags elektronikk hørte du dette på ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken forsterker!

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Ikon 5 kan jeg skjønne falt gjennom.. Men Ikon 6 ???
    Hva slags elektronikk hørte du dette på ?
    Tror det var DENON PMA-2000AE, den fungerte svært bra på klassisk musikk, men på pop og teckno falt den igjennom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •