Pioneer VSX-LX70 og JBL Studio L

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-LX70 og JBL Studio L

Hei!
    Først kan jeg begynne med å si at jeg har veldig lite peiling på annlegg, jeg bare elsker og nyte musikk og film i min hverdag.

Jeg driver å ser etter noen høytalere og så at soundgarden hadde satt ned prisen på en noen høytalere som etter "før pris" egentlig var over det jeg kan ta meg råd til akkurat nå, men som med dette tilbudet kom innenfor mitt budsjett.

Det jeg lurer på er om dette er OK, nybegynner høytalere til bruk sammen med Pioneer VSX-LX70. Eller er det noen andre høytalere jeg burde se på?

De vil bli brukt til det aller meste, se tv, film, musikk, ps3, pcspill..

Det eneste negative er at tilbude er høytalerene i bøk, og aller helst skulle e hatt dem i svart, men da blir de dyrere.

Jeg bør holde meg til en pris på rundt 20 000 men kan strekke meg til 30 000, men da må d være "nødvendig".

Dette er høytalerene:
    Front: JBL Studio L890
    Senter: JBL Studio LC2
    Bak på stativ: JBL Studio L830
    Sub: JBL Studio L8400P

Håper noen kan ha noen meninger om dette er et OK, kjøp til min receiver, til mitt bruk og til mitt budsjett.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan være en match, Spiller meget bra på film, men Studio L er god på musikk i tillegg,

Har hørt subben ved et par anledninger, og den går vell ikke dypest, men det er stram og hurtig.

Lykke til.

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som et heilt greit sett det der, men har du vurdert å først setta pengane i et stereosett og så utvide etterkvart? F.eks så kan du sjå på JBL LS 60/80, evt klubben sine Dali Ikon 8. Dei fins jo i svart utførelse og verkar meir interessante enn L890 spør du meg. Fins endå fleir alternativ om du leitar litt. Ein effektforsterkar vil i alle tilfelle vera å foretrekka, så å sjå litt på bruktmarkedet kan anbefalast. Så når det er på plass kan du jo finne deg surrerundt-boksar. Kor stort rom har du forresten?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det va kanksje ikke så dumt og begynne med 2 fronthøytalere og ta resten senere.

Hvor stort rom jeg har er litt vanskelig å svare på. For jeg er på leiting etter ny leilighet. Men der det står nå er det ca 3,5 x 4,5 -5.

Jeg skal kjøpe meg ny pioneer tv som koster meg 30k så derfor har jeg jo litt begrenset med penger til høytalere akkurat nå. Men e brude no få 2 stk OK høytalere til 20-30k, jeg er jo nybegynner.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Ja det va kanksje ikke så dumt og begynne med 2 fronthøytalere og ta resten senere.

Hvor stort rom jeg har er litt vanskelig å svare på. For jeg er på leiting etter ny leilighet. Men der det står nå er det ca 3,5 x 4,5 -5.

Jeg skal kjøpe meg ny pioneer tv som koster meg 30k så derfor har jeg jo litt begrenset med penger til høytalere akkurat nå. Men e brude no få 2 stk OK høytalere til 20-30k, jeg er jo nybegynner.
    Vent med å kjøpe til du vet hvor stort rom du får B&W har 600 og CM serien som er fantastiske høyttalere, vet ikke om de passer til forsterkeren din.( du kunne kjøpt B&W 685, til du vet hvor anlegget skal stå og så utvide med sub og front høyttalere etterhvert. Kjøp anlegg etter behov, slik du får plassert det optimalt)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romma blir omtrent like stor. Har vært å sett på 2 leiligheter og der jeg får lov og ha mitt annlegg va romma ca 3,5x5 på det ene og 3,4 x 5 på det andre.

Sitter og leser litt om DALI IKON 8. Mye positivt å lese om den..

Jeg tror ikke jeg greier og vente med å få tak i vertfall 2 høytalere, høytalerene jeg flytter fra nå ikke er mine. Dvs jeg ikke vil ha lyd i leiligheta i det hele tatt og TV-en jeg skal ha har heller ikke høytalere.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville lyttet til b&w 684, 683 og 685 og cm1 og cm7 :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har butikkar i nærheten som fører andre merker enn det klubben og soundgarden har så kan det hende du finn noko du likar der og. Om du ikkje har noko imot å handle på nett så har du jo 14 dagars returrett på kjøp. Avshop/avhifi/surround/stereofil/soundwave/lsound og ei heil rekke andre sider fører mykje interessant. SVS opererer med 45 dagars returrett (lsound)

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å hørte på B&W CM7 i dag, hos en kompis av en kompis av meg, i et ganske litt rom som det jeg har, bare litt mindre møbler i det rommet jeg har.. Han hadde også B&W CMC men han hadde akkurat solgt sine bakhøytalere.

Det hørtes bra ut, og det så fryktelig nydelig ut også.

Jeg har ingenting mot og handle på nett, men det er jo greit å bli henvist til noe som er stor sansynlighet for at du blir fornøyd med. Litt lettere å høre i en butikk.

Her i Ålesund så tror e det bare er HiFi-klubben og Soundgarden som har slike butikker. Liten by så utvalget er nok der etter.

Nå ser jeg også at det er ganske behagelige priser på CM7 og CM Center.

Noen som har noen mening om hva slags bakhøytalere som hadde gjort seg bra sammen med disse? MÅ ta meg en tur og høre på de andre høytalerene som er nevt her også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste høyres bra ut når ein ikkje veit heilt ka ein er ute etter

Men CM7 ser ut som ein kjekk sak absolutt, og behovet for effektforsterkar vil ikkje vera lika framtredande med dei som med JBL som du nevnte i første post (og tilsvarande store ht). Må tenka på at du skal ha nok effekt til ht din.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har absolutt et poeng der. Jeg er nok ikke i stand til å bedømme en høytaler så bra... Derfor jeg er så heldig og ha folk her på forumet

Jeg har også veldig lyst på Dali Ikon 8.. Dem får man i svart og ser jo fantastisk ut. Men det må kanksje bedre forsterker til.

Jeg har ikke kjøpt forsterkeren ennå, så er jo fleksibel der også. Men den pioneer VSX-LX70 forsterkeren er jeg veldig forelska i. Også er det for tiden veldig fin pris på den. Den står veldig fint til tv-en også Det er denne pioneer forsterker jeg har lånt til nå også (det er ikke min). Likte den veldig godt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX-70 er sikkert ein konge receiver og eg skjønar at det ytre er tiltalande. Men om du skal ha litt store høgtalarar (større enn CM7) så vil du ha behov for effekttrinn uansett kva receiver du kjøper deg dersom du likar å spela litt høgt og ønskjer å ha kontroll på høgtalarane. Det viktigaste med ein surroundreceiver er forforsterkardelen og at den har utgangar til effektforsterkarar.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hørte på mye rart i dag. Likte veldig godt CM7 sin lyd.
    Var e å så på JBL LS 80, de hadde ikke fått koblet dem opp. Men dem frista veldig. Gleder meg til å få høre dem. Men e syns det va drøyt mye å betale 12 000 for noen bakhøytalere.

Han på Soundgarden snakka om at det kommer en LX71 og en LX80 forsterker også.. Må prøve å søke rundt etter noe info om disse.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    LX-70 er sikkert ein konge receiver og eg skjønar at det ytre er tiltalande. Men om du skal ha litt store høgtalarar (større enn CM7) så vil du ha behov for effekttrinn uansett kva receiver du kjøper deg dersom du likar å spela litt høgt og ønskjer å ha kontroll på høgtalarane. Det viktigaste med ein surroundreceiver er forforsterkardelen og at den har utgangar til effektforsterkarar.
    Som jeg har sagt så har jeg ikke så mye peilig. Vilke effektforsterkere bør jeg se på til evnt denne forsterkeren. Og hvor mye (pris) bør jeg legge i dette.
    Det du sier høres jo fornuftig ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidan matching er ganske viktig så bør du kanskje først bestemme deg for ht, så får du sikkert mykje bra råd her på forumet om kva effekttrinn som vil passa. Kanskje kan du låna med deg heim frå div. butikkar og høyra kva som passar bra til ht du veljer. Om du bestemmer deg for CM7 så syns du kanskje ikkje du har bruk for meir effekt. Det ser du an etterkvart

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA du skal no ha tusen takk for hjelpen. Det var ikke så enkelt så jeg hadde tenkt meg dette. TV-en var veldig lett å velge, der var det en og bare en som va best, vertfall til den prisen jeg så på.

Høytalere er virkelig vanskelig å velge, en ting er at det er mye som frister. En annen ting er at for hver person du spørre, så har dem forskjellige meninger om alt. Har vel ikke fått samme anbefaling fra flere, alle mener forskjellig. Og det noen liker, ville andre aldri valgt.

I tillegg blir det bare dyrere og dyrere det mer du ser og prøver.

Ser ut som det kommer noen spennende nye forsterkere fra Pioneer også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil spara inn litt på noko så bør du iallfall vurdera ein/to XTZ subbar i staden for den du JBL'en du har nevt. Om du les litt om dei her på forumet så vert du nok heilagd overbevist om at denne er uslåeleg i prisklassen. Kanskje ser du deg nødt til å prøva 99.26 i same slengen (les testen av 99.25 her på forumet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette et alternativ?

Er dette et alternativ, for de som er litt mindre kresne? satt ned fra ca17 000 til 10 000

JBL ES pakke:
    5.1 hjemmekinopakke i den poulære ES-serien fra JBL. Her får du et kraftfullt lydbilde, full av detaljer uansett materialvalg.

For mange mennesker er god lyd til både musikk- og hjemmekinounderholdning et høyt ønske. Siden dette er vanskelig å kombinere med mindre høyttalerne koster altfor mye penger, må man i de fleste tilfeller ofre en av egenskapene. Med andre ord, man får ikke i pose og sekk. ES-serien har blitt skapt nettopp for å kunne tilfredsstille begge bruksområder, og det til en pris alle kan leve med.

Takket være sitt lekre utseende med kabinetter som skråner innover på baksiden virker selv de største modellen mindre enn de egentlig er. Dette sammen med slitesterke elementer og ”super-tweeteren” kjent fra Studio L-serien, gjør den i stand til å levere et kraftfullt lydbilde, full av detaljer uansett materialvalg.

Pakken består av fronthøyttalerne ES80, en gulvstående modell med to 6” basselementer. Stativhøyttaleren ES20 som bakhøyttaler, senterkanalen ES25C og subwooferen ES150P med 10" basselement og 300watts forsterker.

JBL ES80:
    Frequency response (–3dB): 45Hz – 40kHz
    Max. recommended amplifier power*: 200W
    Power handling (continuous/peak): 100W/400W
    Sensitivity (2.83V/1m): 90dB
    Nominal impedance: 8 Ohms
    Crossover frequencies: 700Hz, 3600Hz – 24dB/octave; 12000Hz – 18dB/octave
    Low-frequency transducer: Dual 170mm (6") PolyPlas, shielded
    Midrange transducer: 100mm (4") PolyPlas, shielded
    High-frequency transducer: 19mm (3/4") Titanium-laminate dome, shielded; EOS waveguide
    Ultrahigh-frequency transducer: 19mm (3/4") Polyester-film, ring-radiator, shielded; EOS waveguide
    Dimensions with grille (H x W x D): 1084mm x 223mm x 330mm (42-11/16" x 8-3/4" x 13")
    Weight per speaker: 21kg (46.3 lb)

JBL ES20:
    Frequency response (–3dB): 65Hz – 40kHz
    Max. recommended amplifier power*: 125W
    Power handling (continuous/peak): 60W/240W
    Sensitivity (2.83V/1m): 86dB
    Crossover frequencies: 3300Hz – 24dB/octave; 12000Hz – 18dB/octave
    Low-frequency transducer: 130mm (5") PolyPlas, shielded
    Midrange transducer: NA
    High-frequency transducer: 19mm (3/4") Titanium-laminate dome, shielded; EOS waveguide
    Ultrahigh-frequency transducer: 19mm (3/4") Polyester-film, ring-radiator, shielded; EOS waveguide
    Dimensions with grille (H x W x D): 318mm x 174mm x 203mm (12-1/2" x 6-7/8" x 8")
    Weight: 4.6kg

JBL ES25C:
    Frequency response (–3dB): 80Hz – 40kHz
    Max. recommended amplifier power*: 150W
    Power handling (continuous/peak): 75W/300W
    Sensitivity (2.83V/1m): 90dB
    Crossover frequencies: 3000Hz– 24dB/octave; 12000Hz– 18dB/octave
    Low-frequency transducer: Dual 130mm (5") PolyPlas, shielded
    Midrange transducer: NA
    Dimensions with grille (H x W x D): 178mm x 476mm x 254mm (7" x 18-3/4" x 10")
    Weight: 7.6kg

JBL ES150P:
    Frequency response: 27Hz – 150Hz
    Amplifier RMS power: 300W
    Amplifier peak dynamic power*: 500W
    Crossover frequency: 50Hz – 150Hz; 24dB/octave, continuously variable
    Driver: 250mm (10") PolyPlas
    Dimensions with grille (H x W x D): 457mm x 337mm x 387mm (18" x 13-1/4" x 15-1/4")
    Weight: 17.7kg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •