Beste høyttaler til maks 10 000 kr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 98
    Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    var det en 840c den sto på? da husket jeg feil.... trodde det var en c542,eller var dette en aen gang andreas?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    jaja, rotelen er jo en bra forsterker på 2x70W continuerlig i 8 ohm. skal være strømsterk også men veier jo 8kg(ikke så mye) skulle fordi om tro de klarte å håntere 685'ene greit.
    Joda.. Den er jo god. Men ikke akkuratt så veldig kraftig. B&W er tungdrevne saker, og da bør man bruke tyngre skytts enn Rotelen. Derfor han opplever høytalerene med slapp bass. Og derfor han mener den gamle modellen er bedre. Vil tro den er veldig lett dreven.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det en 840c den sto på? da husket jeg feil.... trodde det var en c542,eller var dette en aen gang andreas?
    Når du var med var det 542, og når jeg var der alene var det 840C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ikke rart du fikk innestengt bass med de mini forsterkerene der Kilden er også alfaomega
    Dude. rotel ra 03 er ingen lettvekter. Den er testet i seriøst hifi mag til å yte 2x90, så det blir vel litt tullete å kalle den mini. cd spilleren er vel heller ikke noe å kjimse av. I hvertfall ikke sammenliknet med budsjett nad. Det har spilt utrolig bra på alt jeg har hatt i hus, men kanskje dårligst på 685. Til din opplysning var det en test av B&W og Dali Ikon 2 i Hifi & Musik der anmelderne var enige om at Dali Ikon er mye mer rytmisk og dynamisk enn 685. Dette sier jeg fordi anmelderen der hører det samme som meg. Ikke for å si at anmeldere har rett altså.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og både 685 og Ikon er vel relativt kjedelige greier lydmessig, nicht wa? Jeg sier bare - åpne opp horisonten og kom deg innom andre sjapper enn HFK.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Dude. rotel ra 03 er ingen lettvekter. Den er testet i seriøst hifi mag til å yte 2x90, så det blir vel litt tullete å kalle den mini. cd spilleren er vel heller ikke noe å kjimse av. I hvertfall ikke sammenliknet med budsjett nad. Det har spilt utrolig bra på alt jeg har hatt i hus, men kanskje dårligst på 685. Til din opplysning var det en test av B&W og Dali Ikon 2 i Hifi & Musik der anmelderne var enige om at Dali Ikon er mye mer rytmisk og dynamisk enn 685. Dette sier jeg fordi anmelderen der hører det samme som meg. Ikke for å si at anmeldere har rett altså.
    Jeg bryr meg vel ikke om hva Hifimagasiner sier. Har testet den selv, og det er rett og slett en alt for liten forsterker for 685. Har hørt begge selv, og jeg synes IKON 2 var kjedelig, i allefall i det rommet de ble testet i.

Men jeg synes bare at du ikke bør si at bassen er slapp og høytaleren er kjedelig før du nevner hvilken forsterker du har. Jeg mener i at de krever skikkelig forsterkeri, altså kraftige saker.

Men nå sier jeg at man bør han en bedre cd spiller en det der budsjett sakene til Nad eller Rotel. 840C koster 10000kr. Men de spillte faktisk overbevisende bra med Nad C542, som også er en veldig god budsjett spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har du prøvd å flytte på ht'ene? lavt høyt, trekke dem mer mot senter av rommet slik dem ikke står helt inntil en sidevegg eller bakvegg? ofte kan dette løyse noen av disse problemene, særlig det med at du føler enkelte toner forsvinner(ikke kommer så godt frem).
    Ja, bruker ofte mange timer på finjustere og finlytte . Og det er klart at det blir bedre med en mer optimal plassering ja. Men jeg synes det er skikkelig sært med toner som forsvinner. For de får jeg ikke fremkalt godt nok uansett. For meg så virker det mer som en egenskap på høytaleren selv. I allefall i lys av at jeg har sammenliknet de i samme stue med 3 andre ht. Men misforstå rett. Sært kan være bra det. Det kommer an på hva man vil bruke den til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg vel ikke om hva Hifimagasiner sier. Har testet den selv, og det er rett og slett en alt for liten forsterker for 685. Har hørt begge selv, og jeg synes IKON 2 var kjedelig, i allefall i det rommet de ble testet i.

Men jeg synes bare at du ikke bør si at bassen er slapp og høytaleren er kjedelig før du nevner hvilken forsterker du har. Jeg mener i at de krever skikkelig forsterkeri, altså kraftige saker.

Men nå sier jeg at man bør han en bedre cd spiller en det der budsjett sakene til Nad eller Rotel. 840C koster 10000kr. Men de spillte faktisk overbevisende bra med Nad C542, som også er en veldig god budsjett spiller
    Les hva jeg skriver. Jeg skrev at jeg ikke anser at anmelderen har rett. Jeg skrev det som en opplysning : at det er en mann mer enn meg i verden som har opplevd samme resultat på sammenlikning av ikon 2 og 685.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dobbelpost

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svar til cybervision:
    at dem er kjedelige vil jeg ikke si.
    men at en kan høre rundt om andre plasser en kun hfk er jeg enig i.

problemet er jo bare at det er få hifibutikker med stor variasjon i norge. typiskt: klipsch,kef,proson,yamaha,pioneer,dali,b&w,argon,e nergy,jvc,qln,sa,jbl,dynaudio,patos.
    det er dette vi kan gå på elkjøp,hfk,soundgarden osv å høre på i butikkene, resten er for oss flest exotiskt å ting vi ser på nettbutikker og utenlanske sider som det er lite sjangs for at vi får hørt på å testet ut før eventuellt kjøp. (selvfølgelig er det langt flere merker men dette var bare et eksempel)

noen butikker opperere jo bare med helt fjærne merker som ikke engang noen av de mest kjente hifibladene gidder å teste!

når det er sagt slo det meg at ingen har tipset om sa(system audio)!!!

System Audio SA1750 er jo nå satt ned 2000kr på gamle hificenteret og koster nå 9995kr, absolutt vært å høre på eirik. selv om dette er en gulvstående ht så er den meget slank og elegant i mine øyne.
    (alternativt System Audio SA720 som er en mindre høytaler)
    men disse bør vel ha en del gamp...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svar til at dem er kjedelige vil jeg ikke si.
    men at en kan høre rund om andre plasser en kun hfk er jeg enig i.

problemet er jo bare at det er få hifibutikker med stor variasjon, typiskt, klipsch,kef,proson,yamaha,pioneer,dali,b&w,argon,e nergy,jvc,qln,sa,jbl,dynaudio,patos.
    det er dette vi kan gå på elkjøp,hfk,soundgarden osv å høre på i butikkene, resten er får oss flest exotiskt å ting vi ser på nettbutikker og utenlanske sider som det er lite sjangs for at vi får hørt på å testet ut før eventuellt kjøp. (selvfølgelig er det langt flere merker men dette var bare et eksempel)

når det er sagt slo det meg at ingen har tipset om sa(system audio)!!!

System Audio SA1750 er jo nå satt ned 2000kr på gamle hificenteret og koster nå 9995kr, absolutt vært å høre på eirik. selv om dette er en gulvstående er den meget slank og elegant i mine øyne.
    (alternativt System Audio SA720 som er en mindre høytaler)
    men disse bør vel ha en del gamp...

Hmm.. Personlig synes jeg System Audio er utrolig kjedelig.
    Men ta deg gjerne en titt på de, for de spiller utrolig fint. Kanskje litt for fint. Men det er min mening.
    Men det er flotte høytalere som spiller med masse trykk og bass. Absolutt verdt en lytt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les hva jeg skriver. Jeg skrev at jeg ikke anser at anmelderen har rett. Jeg skrev det som en opplysning : at det er en mann mer enn meg i verden som har opplevd samme resultat på sammenlikning av ikon 2 og 685.
    joda, men det er jo sikkert andre som har samme mening som meg også Jeg sier bare at matching er veldig viktig

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 var det første som slo meg når jeg så overskriften. Holder fremdeles ved det etter å ha lest førstepost

Prøv dem, du

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Dali Ikon 6 i litt over ett år nå, og må si meg knakende fornøyd. Jeg har spilt mye høyere enn jeg orker å høre, med min forholdsvis knappe forsterker - Denon 2807. Selv på veldig høyt nivå har jeg ikke hørt noe særlig til forvrengning, og bassen holder seg veldig kontrollert. Det eneste jeg kan nevne er at jeg ikke hører så mye på hverken trance eller heavy, og Ikon kanskje er retta mer mot akustisk/klassisk. Hørte endel på Concept før jeg kjøpte, men valget falt til slutt på Ikon pga øvre halvdel av spekteret.

Som flere andre har nevnt her, tror jeg Klipsh Rf - serien, de spiller ganske så høyt og kontrollert uten allverden til forsterker.

Lykke til!

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    RF-82 var det første som slo meg når jeg så overskriften. Holder fremdeles ved det etter å ha lest førstepost

Prøv dem, du

rf serien er jo kjekk men 82 er vell kansje i største laget får forsterkeren eirik skal bruke?

1-5000kr tips.... de selger de fleste klipsch i rf serien til sterkt reduserte priser på apis elektronikk i stavanger(hinna der med den nye vikingstadioen) hvis du bor i nærheten kan du jo ta en titt der

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde et par dynavoice m-85. store og fine høytalere med fin lyd i. selv om han er ute etter høytalere under 10k betyr ikke att man må gå så nærme som mulig.
    men litt negativt med m-85 er att dem er relativt store. men tror du kan ha mye moro med dem. og dem ligger rundt 4-5k kr. ikke så farlig pris.
    tror vis du må ha en forsterker til dem må du nok opp i 100w +.

personlig ville jeg nok legge mer penger i forsterker enn i høytaler,fordi etter min mening ligger det mer særpreg i forsterkeren enn høytalere.

så i stede for og legge 10k på ht og 10k på amp, så kanskje legge 5-7 på ht og 13-15 k på forsterker? det ville jeg gjort!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, men det er jo andre som har samme mening som meg også Jeg sier bare at matching er veldig viktig
    Nei det tror jeg ikke noe på altså

Jepp, er enig i at matching er viktig. Og jeg har planer om å teste ut annet utsyr på mine ht. Men. Trådstarter hadde en receiver som utgangspunkt i denne tråden. Jeg vil tro at ra03 og denon 2708 er bedre eller i hvertfall like bra som nad visio two. Jeg tviler i allefall sterkt på at den er kraftigere, og like sterkt på at den får 685 til å blomstre mer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det tror jeg ikke noe på altså

Jepp, er enig i at matching er viktig. Og jeg har planer om å teste ut annet utsyr på mine ht. Men. Trådstarter hadde en receiver som utgangspunkt i denne tråden. Jeg vil tro at ra03 og denon 2708 er bedre eller i hvertfall like bra som nad visio two. Jeg tviler i allefall sterkt på at den er kraftigere, og like sterkt på at den får 685 til å blomstre mer.
    Hehe, den øverste endra jeg til: Sikkert noen som er enig med meg også.

Der er en helt annen lydsignatur i Nad enn Rotelen og Denonen. Nad og Rotel er rocka mens Denon er litt laidback. Har aldri vært borti Visio two, så jeg vet ikke helt hvordan den låter. Men fordi den låter vondt med din Rotel, betyr ikke det at den ikke kan låte bedre med matchingen.

Ja, Klipsch kan være tingen. Men trenger mye krefter for å få ønsket lyd og kraft

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fordi den låter vondt med din Rotel, betyr ikke det at den ikke kan låte bedre med matchingen.
    kraft
    Det låt absolutt ikke vondt. Det er heller ikke min hensikt å fronte dette som dårlige ht. For all del. Det låt kanonbra med rotel. Men på trance, hip hop, hardere rock, og de sjangerene låter den langt fra spennende sammenliknet med andre ht jeg har hatt til under 10K. Og det er da jeg mener at man bør se annet sted enn til våre prisvinnende 685.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg synes det motsatte. Men jeg skal ned å høre på dem mer. Har tenkt å kjøpe meg et par

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •