Beste høyttaler til maks 10 000 kr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 98
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Nå blir det Startet med høyttalere til 10k, og snakker nå om høyttalere og forsterker til 20k. Baller fort på seg dette
    HiFi er en skummel sykdom :P Nei snakka jo først om høyttalere til 10k og forsterker/cd-spilleren jeg har snakka om koster 6K, så har liggi nesten borti 20k hele tiden så..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke valgt B&W 685 med den musikksmaken du har. Har disse selv, og mener bestemt at her finnes det bedre alternativ. 685 er bra på pop/rock/jazz. Men jeg har opplevd bassen som "ullen/lukket" og rett og slett ganske udefinert og dårlig på musikk med mye basslinjer. Nå er det sikkert mange som farer i flint . Synes den gamle 602 s3 er bedre på disse områdene. Disse er knallgode allroundere.

Men jeg slenger meg på anbefalingen på Monitor Audio rs6. De er stygge som juling, men jeg har heller aldri vært borti bedre og klarere definert bass til prisen. sjukt bra disse.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi sier jeg skal kjøpe B&W 683 da, hva av elektronikk passer bra til disse?
    Forsterker og cd-spiller, maks 10k..

Noen som har prøvd å kombinere NAD forsterker og Marantz cd-spiller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis vi sier jeg skal kjøpe B&W 683 da, hva av elektronikk passer bra til disse?

Da bør du sjekke ut Rotel. Tror det er slik at B&W tester og matcher mange av HT sine med dette merket. Det er i allefall tradisjonelt sett en meget vellykket sammensetning. Rotel spilte kanon på den forrige serien av B&W i allefall.

Nad kan etter min mening bli for dårlig i bassen, Denon for tilbakelent og fløyelsmykt, men marantz har jeg aldri hørt B&W på. Min erfaring bare vel og merke. Du bør uansett ha noe som kan fore de masse strøm.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ding chavez: hvilken cd spiller bruker du, jeg har hørt dem på nad c542 å mener stikk imotsatt av det du beskriver 685. har du ikke så stor plass eirik så ser jeg ikke vitsen i å betale over dobbelt så mye for 683 selv om dette er råe høytalere, du får rett å slett ikke utnyttet dette om ikke rommet tillater dette. å en 2x60w klarer lett å dra disse 685'ene ,det vil lyde godt, ta en tur til hfk å spør om de kan sette det opp med en lik din forsterker. prøv dette før du putter i 15.000kr ekstra for større høytalere pluss effekt del å cd spiller.

bare kjekt å sette ideer i hodet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84

NAD C372 og NAD C542 passer bra til DM683.
    Hatt dette selv, og var veldig fornøyd!
    DM683 krever endel kraft, og C372 er et minimum av forsterkerne HiFi-Klubben har.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    ding chavez: hvilken cd spiller bruker du, jeg har hørt dem på nad c542 å mener stikk imotsatt av det du beskriver 685. har du ikke så stor plass eirik så ser jeg ikke vitsen i å betale over dobbelt så mye for 683 selv om dette er råe høytalere, du får rett å slett ikke utnyttet dette om ikke rommet tillater dette. å en 2x60w klarer lett å dra disse 685'ene ,det vil lyde godt, ta en tur til hfk å spør om de kan sette det opp med en lik din forsterker. prøv dette før du putter i 15.000kr ekstra for større høytalere pluss effekt del å cd spiller.

Enig Utruleg kva som bor i store høyttalere som 684/683 berre rommet er stort nok.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Men jeg slenger meg på anbefalingen på Monitor Audio rs6. De er stygge som juling, men jeg har heller aldri vært borti bedre og klarere definert bass til prisen. sjukt bra disse.
    Har de drukket?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for bra innlegg. Noen ganger er det lurt å stoppe opp og se hvor mye ekstra man får for å legge opp så mye penger.

På den NAD Viso Two forsterkeren er det en egen subwoofer utgang. Er det vanskelig da å få en eventuell sub til å "smelte sammen" med 685-høyttalerne?

Er vel lettere med en forsterker som har egen utgang for dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har de drukket?
    Hvis jeg hadde drukket hadde de kanskje vært finere?? Men smaken er som baken veit du.:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er den tydeligvis. Jeg synes selv de smale lekre RS6ene er noe av det penere jeg har hatt i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ding chavez: hvilken cd spiller bruker du, jeg har hørt dem på nad c542 å mener stikk imotsatt av det du beskriver 685.
    Veldig interessant det. Har hørt de på rotel rcd-02, squeezebox, Onkyo waio lydkort fra pc, og en billig nad cd/dvd. Drevet og testet i alle kombinasjoner med denon avr2708 og rotel ra 03 (som er skikkelig god). Alltid med samme resultat. "Innestengt" bass. Knallgode ellers, og med en til tider definert bass, men "innestengt" og på grensa til romlete når det drar seg til med mye informasjon i lydbildet. En annen ting jeg har lagt merke til er at de gjengir bass hørbart mindre fremtredende og noen bass toner er rett og slett fraværende i forhold til 602s3. Og jeg snakker ikke om de dype tonene. De er veldig lite dynamiske også synes jeg, men med et langt mer 3-dimensjonalt lydbilde. Derfor mener jeg de kler litt roligere musikk. Dette er skikkelig langt unna en party høytaler IMO. Men det er mulig jeg har vært uheldig med match av elektronikk.

Hvor stort er rommet du har de i JBT? Kanskje det har mye og si også.. Har de i en stue på ca 22 kvm selv

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så mye har jeg ikke hørt på dem, har dem ikke selv , men det med at den blir litt uklar, romlete når det er mye informasjon særlig hvis en guffer opp kan godt stemme, har ikke hørt stativhøytalere som klarer å ungå dette. det tror jeg kommer en del av at den deler mellomtone å bassen å har ikke et fast ellement som tar seg av bassen(lavere hz) ene og alene. det er derfor vi foretrekker gulvhøytaler men i et lite rom vil vi ikke få fullt utnytte av dette å derfor ikke legge så mye merke til det heller. min mening iallefall. 22kvm er jo et ganske stor og godt rom så hvis en har vanlig takhøyde da vil nok en større gulvhøytaler kose seg bedre. ofte låter også stativhøytalere bedre hvis dem får komme høyt opp i rommet. er vært å teste.

men det kan jo være vi også oppfatter lyden forskjellig å synes ting er mer behagelig en det andre. derfor godt vi har mye å velge mellom

tviler på at matchen har så mye å si siden du har prøvd så mye forskjellig elektronikk å oppnåd det samme resultatet. er nok bare din oppfattelse av lyden, å at du liker bedre når det er mer trykk i bassen på høytalere en det 685'en gir. og at du liker bedre høytalere der bassen kommer bedre frem?

har du prøvd å flytte på ht'ene? lavt høyt, trekke dem mer mot senter av rommet slik dem ikke står helt inntil en sidevegg eller bakvegg? ofte kan dette løyse noen av disse problemene, særlig det med at du føler enkelte toner forsvinner(ikke kommer så godt frem).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så mye har jeg ikke hørt på dem, har dem ikke selv heller, men det med at den blir litt uklar, romlete når det er mye informasjon særlig hvis en guffer opp kan godt stemme, har hørt få stativhøytalere som klarer å ungå dette. det tror jeg kommer en del av at den deler mellomtone å bassen å har ikke et fast ellement som tar seg av bassen(lavere hz) ene og alene. det er derfor vi foretrekker gulvhøytaler men i et lite rom vil vi ikke få fullt utnytte av dette å derfor ikke legge så mye merke til det heller. min mening iallefall. 20kvm er jo et ganske stor og godt rom så hvis en har vanlig takhøyde da vil nok en større gulvhøytaler kose seg bedre. ofte låter også stativhøytalere bedre hvis dem får komme høyt opp i rommet. er vært å teste.

men det kan jo være vi også oppfatter lyden forskjellig å synes ting er mer behagelig en det andre. derfor godt vi har mye å velge mellom

Enig i alt dette jeg Med unntak av at jeg tror at du kan få stativhøytalere til 10K som er bedre på akkurat dette området. feks. 602s3. eventuelt dali ikon 2 muligens.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrev noe så kom litt feil ut å la til en del ting, den forrige meldingen jeg skrev er nå oppdatert å fikset litt på....

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du har riktig der chavez, det er nok en god del små høytalere som er bedre til opp mot 10k,men så koster jo 685'en 4200kr å da synes jeg det er en virkelig god høytaler til prisen, jeg har aldri hørt på 602s3 men vil høre dem nå når du sier de låter bra.
    jeg elske lyden i ikon serien, den er ganske lys(noe jeg liker) synes de har en utrolig fin lyd, har ikon 6 selv.
    I en ikon stativhøytaler, f.eks ikon2 synes jeg at den lyse lyden kan ta litt overhånd siden dem ikke går så mørkt i mellomtonen å bassen som gulvmodellene. dette er nok bare en smaksak. uansett er definitivt ikon 2 en stor høytaler, men dette var grunnen til at jeg heller ville ha ikon6.

forresten koster jo ikon 6 høytaleren 8900kr så det kan jo også være et alternativ selv om den er 1par år gammel nå.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant det. Har hørt de på rotel rcd-02, squeezebox, Onkyo waio lydkort fra pc, og en billig nad cd/dvd. Drevet og testet i alle kombinasjoner med denon avr2708 og rotel ra 03 (som er skikkelig god). Alltid med samme resultat. "Innestengt" bass. Knallgode ellers, og med en til tider definert bass, men "innestengt" og på grensa til romlete når det drar seg til med mye informasjon i lydbildet. En annen ting jeg har lagt merke til er at de gjengir bass hørbart mindre fremtredende og noen bass toner er rett og slett fraværende i forhold til 602s3. Og jeg snakker ikke om de dype tonene. De er veldig lite dynamiske også synes jeg, men med et langt mer 3-dimensjonalt lydbilde. Derfor mener jeg de kler litt roligere musikk. Dette er skikkelig langt unna en party høytaler IMO. Men det er mulig jeg har vært uheldig med match av elektronikk.

Hvor stort er rommet du har de i JBT? Kanskje det har mye og si også.. Har de i en stue på ca 22 kvm selv
    Ikke rart du fikk innestengt bass med de mini forsterkerene der Kilden er også alfaomega

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i alt dette jeg Med unntak av at jeg tror at du kan få stativhøytalere til 10K som er bedre på akkurat dette området. feks. 602s3. eventuelt dali ikon 2 muligens.
    685 spiller nydeligt, og har sammenlignet med Ikon 2. B&W 685 var bedre på alle områder. Følte jeg. Bedre definert bass. Men nå skal de jo sies at begge høytalerene ble matet med C372 og C272 brokoblet pluss Cambridge 840C. Så jeg vil tro at 685 krever litt elektronikk for å blomstre.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, rotelen er jo en bra forsterker på 2x70W continuerlig i 8 ohm. skal være strømsterk også men veier jo 8kg(ikke så mye) skulle fordi om tro de klarte å håntere 685'ene greit.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •