Ulyd i Tannoy DC3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ulyd i Tannoy DC3

Har fått en vanvittig irriterende ulyd i ene DC3`en min. Lyden, en slags knitrelyd, kommer når jeg spiller høyt og det høres egentlig ut som den kommer fra Dual Concentric elementet (er noe usikker på dette da den er vanskelig å lokalisere mens jeg spiller såpass høyt) Kan sammenligne lyden med lyden du får når du får støt av foreks kjøleskapet av statisk elektrisitet)

Driver høyttalerne med en Denon 4306, biampet/biwiret. Får samme lyden uansett lydkilde uansett lydmodus så det må være relatert til selve høyttaleren.

Lydnivået jeg spiller med skulle iallefall ikke tilsi at jeg har sprengt høyttaleren på noen som helst måte (alle kompisene mine syns jeg spiller så lavt, men ørene mine takler ikke mer :P)

Hva kan dette være ? Noen andre som har opplevt lignende ?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter hva jeg kan forstå så beskriver du akkuratt hva jeg opplevde.

De venstre høytaler terminalene min er ødelagte, så mulig dette er det samme i ditt tilfelle, er det kun fra en høytaler så bytt om, og sjekk om lyden forflytter seg, hvis du har en annen forsterker du kan prøve, så gjør gjerne det! så kan du utelukke om det er forsterkeren det er noe med eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun fra ene høyttaleren ja, skal prøve å bytte om høyre/venstre side nå og høre nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden følgte høyttaleren ja, så da kan jeg vel utelukke forsterker/lydkilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •