Forsterker til Kef XQ40?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Kef XQ40?

Jeg benytter i dag EC 4.7 og AW120 til mine Kef QX40. Oppsettet spiller bra, men jeg ønsker litt mer snert og ett større lydbilde. Noen som vet om forsterkere som matcher disse høyttalerene spesielt bra?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam nevnes ofte i sammee åndedrag som XQ40. selv har jeg ikke hørt noen av delene så ikke ta det for en ekspertuttalelse.

Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Arcam nevnes ofte i sammee åndedrag som XQ40. selv har jeg ikke hørt noen av delene så ikke ta det for en ekspertuttalelse.
    Sant sant, Arcam spiller veldig bra sammen med iQ og XQ-serien til Kef. Jeg har lenge brukt Arcam A90 til mine iQ9 høytalere men solgte denne pågrunn av at jeg skal opp til XQ40 selv i vinter, tror A90 vil bli for liten for disse høytalerne. Akustikk selv anbefaler den nye FMJ A38 på det sterkeste, og det kan jeg godt forstå, A38 er den største intigrerte forsterkeren til Arcam som skal være en veldig strømsterk god forsterker, uten og hørt A38 på XQ40 selv kan jeg tenke meg denne kombinasjonen vil gi ett stort og bra lydbilde med den nøytrale litt laidback spillestilen til Arcam, Arcam har også litt varme i lyden og en vanvittig bra mellomtone, noe som passer Kef XQ40 ypperlig.

Så er det jo også litt etter musikk du skal spille, Arcam - KEF passer perfekt til mer akustisk, pop og lettere rock, Mark Knofler, Pearl Jam, Leonard Cohen, Metallica etc..

Jeg er selv i tenkeboksen på elektronikk til XQ40, valgene mine består av FMJ A38 og Bladelius Tyr/Thor II. Skal ta en liten lytte runde i uken der jeg skal blant annet høre FMJ A38 og Bladelius Tyr.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam blir vurdert sterkt. Vurderer også Naim og tenker å låne hjem noen produkter for testing snart.

Kom gjerne med en tilbakemelding etter din test Bjorlien.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Arcam blir vurdert sterkt. Vurderer også Naim og tenker å låne hjem noen produkter for testing snart.

Var og lyttet til Tyr idag, kjempe forsterker, lydsignaturen i denne minnet meg svært mye om min gamle Arcam A90, bare Tyr hadde betraktelig mye mer kontroll og krefter. Fikk testet denne på noen Tannoy høytalere som også kunne minne om KEF. Synes det var en kanon forsterker som jeg lett kunne kjørt sammen med ett par XQ40.

Du bør også sjekke opp Unison Research Unico SE, hørte denne sammen med ett par KEF reference som den hadde stål kontroll over, var trøkk, dypbass og dynamikk i massevis, falt litt for den Maxwell i Stavanger som har denne for demo har også XQ40, skal inn til han over helgen og høre de to sammen, gleder meg

Jeg er jo veldig svak for Arcam, så er veldig usikker hva jeg skal gjøre, isåfall er det Arcam A38 + P38 bi-ampet som vil være aktuelt men får ikke lyttet til denne noen steder, men vet det kommer en VELDIG bra test om denne i Lyd & Bilde August, fikk ett lite utdrag fra testen over mail, siden det var sommerferie og jeg spørte så pent Hehe..

"Årets kupp
    Få forsterkere har overbevist oss i samme grad som Arcam FMJ A38. Den lyder fantastisk rett ut av pappesken, og blir bare bedre og bedre etter hvert som man spiller med den. At den er fleksibel og har mange innganger og tilkoblingsmuligheter er ren bonus, men at den er en så uhyre vellydende og glassklar musikkformidler er slett ikke noen selvfølge i denne prisklassen. Alle som har opp til 20.000 kroner å bruke på ny forsterker, anbefales på det varmeste å høre Arcam A38 først. De blir neppe skuffet."

Skal bli spennende og lese hele testen

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var kombinasjonen Arcam A38 + Arcam P38 bestilt hos meg ihvertfall

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Det blir garrantert utrolig bra. Hvorfor valgte du både integrert og effekt?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Det blir garrantert utrolig bra. Hvorfor valgte du både integrert og effekt?
    Var vel egentlig pga prisene jeg valgte begge deler, ++ effekt
    Pga jeg hadde Arcam A90 tidligere og denne var helt grei med iQ9, men sammen med xQ40 tror jeg både den og FMJ A38 hadde blitt for liten, derfor sikrer jeg meg heller nok effekt med engang da jeg kan bi-ampe osv, fikk også god pakke pris

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet/har noen formening om parasound elektronik (a21) gjør seg på kef'ene?:?:

En gammel tråd, men gadd ikke å lage ny...:razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •