2 x XTZ W8.16 vs 1 x B&W ASW600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 x XTZ W8.16 vs 1 x B&W ASW600

Per i dag har jeg en B&W ASW600 subwoofer i oppsettet mitt. Denne er jeg forsåvidt fornøyd med, men er nyskjerrig på om 2 stk XTZ 8W.16 vil løfte film, spill og musikkopplevelsene til nye høyder.

Jeg har B&W M-1 satelitthøyttalere rundt baut med delefrekvens på 100Hz og føler kanskje at gapet fra 4.5" ned til 10" blir litt for stort. Håpet er at overgangen til to subber vil gi den øvre delen av subfrekvensene mer punch uten å miste noe særlig i dybden.

Jeg bor i leilighet, så jeg har ikke behov for jordskjelvbass (dvs JEG har, men naboen har sannsynligvis ikke), men snarere en kjapp sub som kan følge med litt opp i registeret uten å bromle for mye. Foruten pris, er også plass et tema, så noen romlekasse fra SVS blir det ikke i denne omgang. Dessuten appellerer tanken på to subber sterkt til min sykelige trang til å plassere ting symmetrisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile m-1

Jeg har lånt med meg et par m-1 fra HK hjem nå i noen dager. Kjører høyttalerne på en Denon PMA-700 sammen med en xtz 8W.16. Kan absolutt anbefale denne sub-en. Regner med at to stk vil gi dobbel nytelse

Men, jeg er litt usikker på m-1, og hvorvidt jeg ønsker å kjøpe denne. Til sammenligning har jeg et par 1.generasjons Paradigm Atoms som jeg benytter per i dag. Disse gir mer fylde i mellomregisteret, noe som jeg føler m-1 mangler. Sub-en tilbyr selvfølgelig noe mellomtone (alt etter innstilling), men mitt øre vil ha litt mer. Samtidig gir Atom'ene en litt bløtere lyd, noe jeg foretrekker (tror jeg).

Hva er dine erfaringer med m-1? Man venner seg til lyd over tid, og jeg tror jeg kommer til å bli fornøyd. Spørsmålet er hvor mye jeg kompromisser lyd til fordel for design med en slik type høyttaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •