Musikalsk sub til et lite rom, anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikalsk sub til et lite rom, anbefalinger?

Hei godtfolk!
    Har et lite lukket kjellerrom på 12 kvm som jeg har bygget meg en liten kino i. Har med tiden funnet ut at musikk er det som høres mest der nede, så har nesten bestemt meg for å bytte ut B&W 703 frontene med B&W 805. Tror det vil passe bedre med en god stativløsning der nede.
    Har derfor tenkt å bytte ut min trofaste SVS PB10 med en mer musikalsk kasse. Har lurt litt på Velodyne sin DD serie, og da først og fremst DD10 eller DD12. Er veldig åpen for forslag her, og det er her dere kommer inn i bildet Er på ingen måte låst til Velodyne..
    Den kommer selvsagt også til å bli brukt på film, men som tidligere nevnt så er musikk hovedpri.
    Setter pris på meninger og forslag!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Hei godtfolk!
    Har et lite lukket kjellerrom på 12 kvm som jeg har bygget meg en liten kino i. Har med tiden funnet ut at musikk er det som høres mest der nede, så har nesten bestemt meg for å bytte ut B&W 703 frontene med B&W 805. Tror det vil passe bedre med en god stativløsning der nede.
    Har derfor tenkt å bytte ut min trofaste SVS PB10 med en mer musikalsk kasse. Har lurt litt på Velodyne sin DD serie, og da først og fremst DD10 eller DD12. Er veldig åpen for forslag her, og det er her dere kommer inn i bildet Er på ingen måte låst til Velodyne..
    Den kommer selvsagt også til å bli brukt på film, men som tidligere nevnt så er musikk hovedpri.
    Setter pris på meninger og forslag!
    Jeg har selv hatt DD12 og var svært fornøyd med den ytelsen og brukervennligheten jeg fikk. Jeg ser flere her på forumet har kjøpt inn subber fra Velodynes SPL serie som er noe billigere men, med en enklere kalibreringsløsning. Jeg vil anbefale deg å benytte to enheter om mulig for best balanse og kanal separasjon. Kanskje to SPL 1000R er en mulighet?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DD12 er som sagt en helt klar kandidat. Har litt plassproblemer når det gjelder plassering av to suber, så tror jeg vil holde meg til en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne RimJob: Forside

Den HTB2 suben spiller sjef, smal er den også. Kan fint dyttes inn i et hjørne uten at lyden dør. Stram og fin også. Den under er litt mer slowmo av seg, mer lang duuuuring..

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe fra JBL? Etter hva jeg har lest skal de ha ganske så tørr å presis bass. Selges hos Soundgarden.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta meg en runde til de ulike hifi-pusherne i Trondheim i morra. Soundgarden forhandler jo Velodyne også, så da får jeg anledning til å høre de ulike modellene der og.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje virke så billig at det "umulig" kan være bra nok, men jeg kjørte lenge XTZ sin 10" med 705, og nå sammen med 804s, og det fungerer utrolig bra hvertfall i mitt rom!

Verdt et forsøk kanskje med tanke på prisen?
    --
    Thorbjørn

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Kan kanskje virke så billig at det "umulig" kan være bra nok, men jeg kjørte lenge XTZ sin 10" med 705, og nå sammen med 804s, og det fungerer utrolig bra hvertfall i mitt rom!

Verdt et forsøk kanskje med tanke på prisen?
    hva med klipsch rt10d eller rt12d?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •