Qln Artech 8 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60

Tråd: Qln Artech 8

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, de må du teste. Jeg mener at det går ann å kjøpe høytalere som trykker like godt som CV og samtidigt spille tusen ganger finere.

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Artech 8 og må si jeg ble meget imponert over bassen i disse høytalerne, men QLN Artech 8 er vel mere en allroundhøytaler? spiller god bass og en del penere enn cv, men høyt spiller det aldeles ikke.
    CV er og blir en partyhøytaler som er ment til å spille høyt med bass og ikke noe annet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Har selv hatt Artech 8 og må si jeg ble meget imponert over bassen i disse høytalerne, men QLN Artech 8 er vel mere en allroundhøytaler? spiller god bass og en del penere enn cv, men høyt spiller det aldeles ikke.
    CV er og blir en partyhøytaler som er ment til å spille høyt med bass og ikke noe annet
    Hehe,husker første gang vi hørte Artech 8 Torkil,ikke manger dager etterpå var de hjemme hos deg :-D
    Men vi for se hvilket inntrykk jeg for av disse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerene er btw i Trondheim nå,så tipper de kommer imorgen! GLEDER MEG!

5. Liker tipils har likt denne posten
    Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hehe.. Det er det som er så morsomt med dere CV elskere. Dere tror CV er de eneste som trykker litt. Og ja de trykker. Men det eneste som kommer ut fra CV er bråkebass
    Jeg er selv ingen CV elsker, men cv kan låte bra under den forutsetning at en kjører en runde med romkorreksjon fra enten Pioneer eller Denon.

Hehe.. Det er det som er så morsomt med dere CV elskere.
    Morsomt? du ser altså ned på "CV elskere" nettopp fordi de elsker CV?

Når det gjelder QLN Artech 8 som er utstyrt med 4x8", noe som er litt større enn 2x12"
    Feil. De fleste 8 tommere har overflateareal på rundt 250 kvadratcentimeter, de fleste 12 tommere har overflateareal på 510-520 kvadratcentimeter.
    Fire stk 8 tommere tilsvarer da litt UNDER to 12 tommere.
    I det hele tatt å bruke overflateareal som et argument er poengløst da slaglengde er like viktig, å slaglengden på 12 tommere er som regel høyere enn på 8 tommere.

Og hva vet du om hva han har testet?
    Hva vet du om hva han har testet?
    Hva vet du om hva jeg har testet?

F.eks DC1515 eller CLS215 trenger minst 1000 SKIKKELIGE w per høytaler for at det skal låte.
    Dette utsagnet er bare latterlig! 1000 watt? 1KW? 1.34 Hestekrefter??? for å låte skikkelig? nei den må du lengre ut på landet med.
    Jeg har selv hatt Cls215 og de trenger LANGT fra 1000 watt.

Bass skal trykke i brystet. Den skal smelle! Mener jeg.
    Det er bass i området rundt 50 hz som oppleves som punchbass, og dette får du fra hvilken som helst CV høyttaler, dette er ingen bragd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Jeg er selv ingen CV elsker, men cv kan låte bra under den forutsetning at en kjører en runde med romkorreksjon fra enten Pioneer eller Denon.

Nei

Feil. De fleste 8 tommere har overflateareal på rundt 250 kvadratcentimeter, de fleste 12 tommere har overflateareal på 510-520 kvadratcentimeter.
    I det hele tatt å bruke overflateareal som et argument er poengløst da slaglengde er like viktig, å slaglengden på 12 tommere er som regel høyere enn på 8 tommere.

Har du sett elementene til en CV høytaler?

Jeg kjenner han, og vi har testet flere typer høytalere.

Dette utsagnet er bare latterlig! 1000 watt? 1KW? 1.34 Hestekrefter??? for å låte skikkelig? nei den må du lengre ut på landet med.

For å spille skikkelig sier jeg

Det er bass i området rundt 50 hz som oppleves som punchbass, og dette får du fra hvilken som helst CV høyttaler, dette er ingen bragd.
    JO

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fi Hoston!
    Høyttalerene er btw i Trondheim nå,så tipper de kommer imorgen! GLEDER MEG!
    Gled deg ja Og høyt spiller de. Kunne vri til jeg ble døv med min forsterker.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

De fleste som har CV tør jo ikke innse at det er annet som er bedre. Vurdert PA?

PA høyttalere har kort slaglengde, men trøkker HARDT, eneste er at de ikke går så mye dypere enn 50hz. Dessuten spiller de MYE høyere enn cv, kan jo nevne PA-riggen under premieren på Harry Potter på odderøya(ute), satt i midten, 50m unna høyttalerene, og det trøkka og rista godt, ble ganske imponert, men her var det nok flere høyttalere en du får plass til på et gjenomsnittlig gutterom
    Dessuten så kan jeg spille så høyt jeg orker med 4 toms stativhøyttalere og 50W.

Ikke mist, så vil 2 8 tommere ha kortere "responstid" grunnet mindre bevegelig masse, og dermed "trøkke" bedre

Nei, er ikke bare watt som teller, tipper zapsolute 50w hadde drevet dem greit, ellers er jo EC veldig strømsterke, stabile i 1 ohm..

Bass i 50hz området krever ikke så sykt lang slaglengde, som nevnt før - se på PA høyttalere, de trøkker en god del mer en CV, og har ikke noe slaglengde å skryte av.
    .

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at det bare er watt som teller. Men ta f.eks Eleectrocompaniet. De er veldig strøm sterke men yter lav watt. Iallefall de minste forsterkerene deres. Skrur du da opp med en krevende høytaler, kan det være ECen slår seg ut. Det samme med Denon sine opp til PMA2000. Stor strømforsyning, men kreperer ved pådrag ved driving av vanskelige høytalere.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at det bare er watt som teller. Men ta f.eks Eleectrocompaniet. De er veldig strøm sterke men yter lav watt. Iallefall de minste forsterkerene deres. Skrur du da opp med en krevende høytaler, kan det være ECen slår seg ut. Det samme med Denon sine opp til PMA2000. Stor strømforsyning, men kreperer ved pådrag ved driving av vanskelige høytalere.
    kan ikke skjønne det, eller jo.. hvis du tenker på prelude line så kan jeg være enig, de er ikke like kompromissløse. Men hvis du ser på classic line, så yter dem jo mye.
    Like the rest of our amplifiers, ECI 3 is stable in all loads down to 0.5 Ω
    Men ser jo nå at den bare har 550VA trafo :-| skulle den ha levert kontinuerlig i 0,5 ohm måtte den jo hatt minst en slik trafo til. MEN Trafoer kan jo levere det dobbelte i 2-3 minutter, og musikk har ca. 30% gjennomsnittlig effektinnhold, det står på lcaudio sin hjemmeside.
    I en traditionel forstærker afsættes gennemsnitligt 50-60% af effekten som varme. Kurven til venstre viser hvor meget varmeeffekt der bliver afsat ved skiftende udgangseffekter i en 100 Watt kl. A/B effektforstærker. Som det ses er effektiviteten rimeligt høj (ca. 70 %) ved fuld effekt, men ved lave effekter er effektiviteten helt ned til 10%. Der afsættes med andre ord ca. 10x mere varme, end der kommer effekt ud til højttaleren!
    Det betyder at man som forstærkerbygger er vant til at skulle overdimensionere netdelen. I en ZAPpulse baseret forstærker afsættes der ikke nogen varme af betydning, derfor behøver netdelen heller ikke være særligt stor for at give en velopløst, og kontrolleret og afgrundsdyb bas. Vi anbefaler at man bruger 1:1 trafoeffekt / udgangseffekt. Det vil sige at hvis du f.eks. ønsker 2 x 200 Watt ud, skal trafoen være 400 VA. Derfor kan forstærkeren dog stadig afgive f.eks. 2 x 400 Watt i 4 Ohm, eftersom en 400 VA trafo sagtens kan afgive 800 VA kortvarigt (typisk 10-20 minutter). Når vi taler om musik så er det gennemsnitlige effektindhold målt over en halv time ikke højere end 30% (gælder næsten alt slags musik fra Pia Raug til Metallica). Derfor er der ikke nogen risiko for at trafoen bliver overophedet, også selvom der trækkes mere effekt ud af forstærkeren end trafoens nominelle effekt.
    L C Audio Technology / ZapPulse 2.3SE

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Exactly

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane

De fleste som har CV tør jo ikke innse at det er annet som er bedre. Vurdert PA?
    Klart det er noe bedre! det har aldri vert noe tvil om det, men når de får den lyden de vil ha ved å kjøre CV, hva er da problemet?

Pa er greit det, om du da ikke bryr deg om det som er nedom 40 hz.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å spille skikkelig sier jeg
    Jeg tror så absolutt ikke de hadde spilt noe særlig skikkelig med 1000 watt.. om de i det hele tatt hadde overlevd så tror jeg neppe lyden hadde vert noe
    fin.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1515 har en effektpåtlighet på 700w kontinuerlig og 1400w peak vis jeg ikke husker feil.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Minst 2x1000 watt i 8 ohm RMS (for det er det jeg regner med du mener mend skikkerlige watt.)
    Det er vel å vandre litt på viddene vel? sorry, men det er virkelig overkill.
    Omtrent det halve av det er det man trenger for å drive dem skikkerlig!
    Har man lyst til å pusche dem til grensen så er det noe litt annet, og selv da er det ikke noe minimum med 1000watt per høytaler.
    Har selv hørt både diskant og basser streve med volumet fra en 2x800 watts PA forsterker, greit å huske på også at man skrur ned når "klikkelyden" kommer, altså når elementene "bånner" som noen sier.

Kan jo tenkes at det er andre ledd i systemet som kan gjøre at det spiller høyere også, gain på preamp/kilde, eller i mange tilfeller komprimeringen av Mp3 filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda,fikk de i dag,pakka de opp å gleda meg som en unge på julafte! Men ble fort en nedtur da jeg så på ene høyttalrene,der var den en fin skade posten har gitt meg i gave! :cry:
    Noen fårslag til hva jeg kan gjøre !?

Men kobla de opp,testa de å de spillte fantastik til prisen! pent,høy,bass å klart

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av skaden?

Sparkel og hellakkering

Sort pianolakk?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterjacobsen
    Bilde av skaden?

Sparkel og hellakkering

Sort pianolakk?
    Tja,hellakkering tror jeg neppe det blir
    Tipper det blir en sint e-mail til posten
    Sort pianogloss i front ja

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du var fornøyd med høytaleren altså? Fått montert på spikes osv? Og du såg kvitteringene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve høyttalerene er jeg meget fornøyd med,spiller pent,høyt å bass område er heller ingenting å klage på :-D

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •