Nad Og Cerwin Vega eller H/K Og CV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 60
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vell, ja Qln Artech har horn diskant. Åså???
    Det sprer lyden mer men lyden bler litt mer horn aktig og.
    Qln ser flotte ut, men det er liksom mer lytte høyttaler en CV.
    Jeg tviler på at Qln spiller høyere en cv.

Ja jeg har hørt Qln, Dynavoice, Genexxa, og Proson. både med og uten kraftige forsterkere. Jeg synes ikke det spiller veldig pent for å si det sånn.

Men uansett. Jeg er ingen lydsnobb, jeg er heller ikke millonær.
    MEN Først å fremst så kan jeg si at VE serien faktisk spiller veldig bra.
    Diskanten er ikke skrikete, Mellomtonen er ikke masete og Bassen er hard og kraftig og alle elementene jobber godt sammen uten at et element overdøver det andre.

CV har trosalt lengre erfaring med å lage "Value For Money" høyttalere.
    Men tilbake til topic.

Nad og CV spiller veldig bra, men en STOOR HK og CV hadde nok spilt enda bedre.
    Problemet er bare matching. QLN er kanskje litt lys i toppen men dette kan fikses med kabling og rett forsterker/cd- spiller. Slik som hos meg. Selv om jeg fortsatt synes det kan bli litt lyst. Men kan skru ned diskanten og da blir alt mye bedre Justeringsmuligheter på høytalerene. Stor H/K finnes deverre enda ikke. Og i så fall kommer vel en ny H/K nå med en pris på 14000/16000kr ca. Noe jeg tror er utenfor bedsjettet til vedkommende her. Og surround forsterker i 5000kr klassen til de høytalerene der er bare latterlig. Og alt for små for slikt.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...

Tilbake til trådstarter.
    vet ikke om du er fast bestemt på CV.

Men du kan evt ta med en favoritt plate ned til Hifiklubben/Soundgarden og teste QLN Artech med en NAD eller H/K forsterker, og det samme med VE-12.

Så kan du selv avgjøre hva du mener. for som du fikk et eksempel av her så er smaken som baken. ikke alltid helt lik.

Vill anbefale noen av de forsterkerne som er oppgitt her i tråden, og så gå på en liten lytterunde.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som sagt så har jeg hørt dynavoice, proson, qln og genexxa.
    De spiller stort sett veldig bra på vanlig volum men de har en tendens til å bli slitsomme i høye volum...

Men ta deg en tur å hør på forsjellige høyttalere/forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IDIOTER! hoho neida;)

MEN du klarer da fint å dra opp til 15" med en nad 319,c370 eller c372. da det gjelder CV modell så spar heller litt til så kjører du CV 1515 i gode gamle DC serien på en også klassiker som nad 218 THX med en nad C372 bi ampet. knall lyd. ikke gå for no forbanna søppel av en PA forsterker. greit å ha LITT fin lyd da. Nad leverer kraft og bra lyd. ikke noe high end men fin lyd.

skal du ha noe mindre anbefaler jeg på det aller sterkeste å gå for en CV høyttaler med 15" elementer med bi wire mulighet. er vel bare CLS modellen av de nyere modeller som har det eller finn deg CV DC15 da sammen med en nad c372 og spar litt og kjøp en nad c272 og bi amp de. IKKE BROKOBLE!!!!

H/K er no JÆVLA SØL hvis det er helt grei fin lyd og trykk du vil ha.
    hold deg også unna CV sinne effekttrinn og Peavey, carver og sånn møkk.

jeg har hatt CV LS 15, DC15 og DC1515 og hørt de fleste CLS modellene pluss AL 1000 i privat hjem så kan vel si at jeg har rett til å si det er den gode gamle DC serien som er best. (i mine ører da )

MEN gå for nad & CV!!

får jeg sikkert masse dritt slengt etter meg her nå tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Ja, som sagt så har jeg hørt dynavoice, proson, qln og genexxa.
    De spiller stort sett veldig bra på vanlig volum men de har en tendens til å bli slitsomme i høye volum...

Men ta deg en tur å hør på forsjellige høyttalere/forsterkere.

Proson har en "god" høyttaler under tvil. At du i det hele tatt nevner Genexxa er jo latterlig. det er no av den mest jævlige lyden jeg non gang har hørt. da anbefaler jeg heller en av mini annleggene til hi fi klubben. uansett om dette er noe som bare er for trykk så spar litt ekstra og få deg CV. CV er da kjent for en grunn som jeg ikke har akkurat hørt noe om de andre så har så bra rykte for da. lær av de som har feilet da jeg selv var ute etter det som trykket mest.

og en ting til, skal du på demo hos hi fi klubben kan du mest sannsynlig doble den følelsen du får der med den du vil få hjemme. sjelden rom de har CV på er bra for å høre hva de er lagd for og de er ofte gjerrige på volumknappen

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad er piss på cerwin med 15" dette har jeg testa flere ganger på dc15 al1000 vf15 og ve15. fikk mye bedre lyd med den billige zachry forsterkeren min enn med en nad c370 og c270 samme med 319 og 216. nad forsterkerene er rett å slett ikke kraftige nokk til å få alt ut av høytalerene

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem CV og Qln, de vokser du ifra før eller siden uansett!

Kjøp deg heller et par Klipsch høyttalere og så stor sub som du trenger/har råd til så får du lyd nok til å dytte inn ørevoksen tilbake til der den kommer fra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    nad er piss på cerwin med 15" dette har jeg testa flere ganger på dc15 al1000 vf15 og ve15. fikk mye bedre lyd med den billige zachry forsterkeren min enn med en nad c370 og c270 samme med 319 og 216. nad forsterkerene er rett å slett ikke kraftige nokk til å få alt ut av høytalerene

ZZZZZ han må selvsagt få kjøpe A dritt om det bare skal lage bråke lyd ja. Høy, masse trøkk og "fin" lyd holder Na lenge. har da rasert div rom i hus jeg bodde i tidligere med dc15, nei ikke det rommet jeg var i men de rundt. med 1515 og nad merket de dirring i glass i nabo hus med å være i hver vår ende av hvert hus. Nad holer så helt greit om du ikke vil ha fæl lyd og du trenger faktisk ikke mer bare ødelegge hørselen ved å spille høyere enn det. så zzzz ferdig med CV og nad så veit vel at ikke noe a de som er nevnt her er veldig fin lyd. som han nedenfor nevner så gå for noe mer som du kan ha nytte av år man gå lei store kasser og ike veldig bra lyd. men kjøp a heller f.eks b&w sin nye toppmodell i nye 600 serien.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Glem CV og Qln, de vokser du ifra før eller siden uansett!

Kjøp deg heller et par Klipsch høyttalere og så stor sub som du trenger/har råd til så får du lyd nok til å dytte inn ørevoksen tilbake til der den kommer fra! :-D
    Klipsch er jo i samme avdeling, bare litt mer ekslusive høytalere

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Skal gi deg det unge mann, du har baller nok til å si det. hehe. Men føler at du kommer til å få endel Klipsch elskere på nakke nå, men mulig jeg bare oppfattet det galt.:P

Men til trådstarter:
    Si gjerne hva slags prisklasse du ligger innenfor, og hva dine kritterier er.
    Blir dumt å si: Kjøp Machintosh, ta Klipsch RF-83, og mens du er ute å kjøper ta med en SVS PB13-ultra.

Så hvis du gir oss prisklasse og litt hva du er ute etter (siden du i utgangspunktet har gått for CV så regner jeg med at trykk og volum er to ting så skal være med). så kan vi iallefall prøvde og veilede deg i den riktige retningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjokk

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gooooooooo HK + CV. Bra kombo syns jeg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Skal gi deg det unge mann, du har baller nok til å si det. hehe. Men føler at du kommer til å få endel Klipsch elskere på nakke nå, men mulig jeg bare oppfattet det galt.:P

.
    Hehe.. Ja, de får bare komme. Hvis de mener Klipsch er noe annet enn en rocka høytaler så Det er jo en Cerwin Vega killer. Og de spiller veldig pent, men samtidigt høyt og brutalt. Med ett enormt lydtrykk Altså en rock n`roll høytaler.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ja, de får bare komme. Hvis de mener Klipsch er noe annet enn en rocka høytaler så Det er jo en Cerwin Vega killer. Og de spiller veldig pent, men samtidigt høyt og brutalt. Med ett enormt lydtrykk Altså en rock n`roll høytaler.
    Klipsch = ulv i fåreklær!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum

Men til trådstarter:
    Si gjerne hva slags prisklasse du ligger innenfor, og hva dine kritterier er.
    Blir dumt å si: Kjøp Machintosh, ta Klipsch RF-83, og mens du er ute å kjøper ta med en SVS PB13-ultra.

Så hvis du gir oss prisklasse og litt hva du er ute etter (siden du i utgangspunktet har gått for CV så regner jeg med at trykk og volum er to ting så skal være med). så kan vi iallefall prøvde og veilede deg i den riktige retningen.

Bass er viktig da :P men samtidlig passe god mellomtone og diskant, trenger ikke nødvendigvis spille øredøvende høyt, men litt høyt hadde vært en fordel

Prisklasse 8000, høyttalere og forsterker

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    Proson har en "god" høyttaler under tvil. At du i det hele tatt nevner Genexxa er jo latterlig. det er no av den mest jævlige lyden jeg non gang har hørt. da anbefaler jeg heller en av mini annleggene til hi fi klubben. uansett om dette er noe som bare er for trykk så spar litt ekstra og få deg CV. CV er da kjent for en grunn som jeg ikke har akkurat hørt noe om de andre så har så bra rykte for da. lær av de som har feilet da jeg selv var ute etter det som trykket mest.

og en ting til, skal du på demo hos hi fi klubben kan du mest sannsynlig doble den følelsen du får der med den du vil få hjemme. sjelden rom de har CV på er bra for å høre hva de er lagd for og de er ofte gjerrige på volumknappen

De genexxane som er bygd i kina har faktisk samme kvalitet som resten av proson sitt sortimang. De gamle svensk produserte genexxa suger sikker ræv.
    De genexxa som blir solgt NYE i norden, Dvs: Mira, Pro Etc er faktisk veldig gode høyttalere. Mine Mira 6.2 spiller f.eks bedre en f-6 fra dynavoice...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Bass er viktig da :P men samtidlig passe god mellomtone og diskant, trenger ikke nødvendigvis spille øredøvende høyt, men litt høyt hadde vært en fordel

Prisklasse 8000, høyttalere og forsterker

8000 er no i minste laget, om du strekker deg til 10000 så for du denne kombinasjonen som er ganske bra:

Nad c372 til 5998
    og
    Cerwin Vega Ve12

Bare hør hvor bra det spiller ilag^^

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    8000 er no i minste laget, om du strekker deg til 10000 så for du denne kombinasjonen som er ganske bra:

Nad c372 til 5998
    og
    Cerwin Vega Ve12

Bare hør hvor bra det spiller ilag^^

Har sett alle eriknoobie sine filmer for lenge siden Men 10.000 blir nok i det meste laget, tenkte kanskje jeg kunne oppgradere med en effektforsterker fra cv senere? Alt jeg vil er en oppgradering fra z-5500 høyttalerne mine..:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Har sett alle eriknoobie sine filmer for lenge siden Men 10.000 blir nok i det meste laget, tenkte kanskje jeg kunne oppgradere med en effektforsterker fra cv senere? Alt jeg vil er en oppgradering fra z-5500 høyttalerne mine..:neutral:
    Hehe Du kan jo kjøpe denne
    Jeg har jo Nad C352 og det spiller ganske bra med Cv ve12, jeg skal oppgradere til effekttrinn etter sommeren. Merker når jeg spiller høyt at Naden ikke får kontroll over elementene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hørt Klipsch med rør flere ganger - og det har jeg likt godt. Og jeg liker ikke for rockete lyd! Så matching er det som gjelder - igjen!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •