Oppgradere høyttaler systemet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere høyttaler systemet!

Hei!

vil oppgradere hjemmekinoanlegget mitt til noe som låter bedre da jeg kjøpte meg ett oppsett i fjord som ble bare "midlertideligt".
    Receiver,forsterker og subber skal ikke byttes ut, kun høyttalerene!

kjører nå i dag:

Front: Proson Twin 2010
    Center: Genexxa Mira 4.2
    Bak: Genexxa Mira 2
    Receiver: Nad T744.
    Effektforsterker: Nad 916
    Subb: 2 stk Audiomoods 10 tommer og en uscarvor 12 tommer "aktive".

Har tenkt og gå over til argon som er min budskjett klasse

Argon:

Front: Argon 7240.
    Center: Argon 6250c.
    Bak: 6210s.

Noen der ute som har prøvd argon serien og har noen tips og gi meg?
    er student så har ikke råd til all verden til anlegg ennda, men vil oppgradere da proson og genexxa er noe drit til musikk og film spilling.

mvh: Bjørn

Newcomer CongO sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har strengt tatt ikke testet Argon-høyttalerene, men jeg har et Gale-sett og det er jo akkurat det samme med annet navn.

Kort fortalt; Jeg er (til prisen) godt fornøyd med lyden til film. Bakhøyttalerene spiller ikke helt slik jeg vil enda, men jeg tror jeg har mye å gå på når det gjelder innstillinger på reciever. Settet drives av en Denon AVR 2308 (jf. signatur). Var ikke helt fornøyd med senteren i starten heller, men denne ble betraktelig bedre etter innspilling. Jeg liker den faktisk mer og mer.

Til musikk er ikke dette all verden. Jeg har ingen kjempegod kilde å spille musikk fra, og forsterkeren er helt klart best på surround. Likevel føler jeg at høyttalerene mine er "flaskehalsen" under musikklytting.

Nå vil jeg gjerne skyte inn at jeg hadde en av mine morsomste lytteopplevelser med nettopp Gale, kombinert med Cambridge elektronikk. Dette var i forbindelse med en demo-kveld på HiFi-Klubben på Lillehammer. At et stereoanlegg til (den gang) rett over 6000 kr. skulle spille så bra...Helt utrolig!

Skulle jeg kjøpt høyttalere i budsjett-klassen i dag ville jeg sett på Dynavoice M65 og kanskje kombinert dette med en XTZ-sub senere.

Newcomer Eirik81 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Gale høyttalerene i 2år og er fornøyd med lyden i forhold til prisen.
    Men nå skal jeg bytte ut frontrekken ,så hvis du er interessert kan du få kjøpe mine Gale 4040 Fronthøytalere og 4050C senter høytaler for en grei pris

Hilsen Eirik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •