Hjelp vi får en kattunge - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har selv to innekatter og kan jo dele mine erfaringer her.

Først av alt så er dette med å være konsekvent viktig som andre her jo har påpekt. Jeg brukte en spruteflaske med vann (ikke sitrus) hver gang de krøp bak stereobenken eller kikket litt for lenge på høyttalerbaffelen. Etter en stund stakk de av bare jeg raslet med flaska. Det er viktig at katten har tilsyn i begynnelsen slik at de ikke får gjøre som de vil når du er ute. Det er også viktig å tilby alternativer i form av leker, klorestativ etc samt belønne "korrekt" adferd med snacks/lek. Spray gjerne kattemynte på klorestativet og bli vitne til et bissarrt skue...

Et kjerringråd går ut på å legge aluminiumsfolie der man ikke vil at katten skal gå. Dette testet jeg selv, delvis med suksess. Av en eller annen grunn er ikke aluminiumsfolie noe stas å gå på og hvertfall ikke noe å tygge på. Prøv å legge folie bak stereobenken, ev pakk kablene inn i folie. Kanskje du hører forskjell på lyden også

Vi brukte denne taktikken konsekvent de første månedene og resutaltet i dag er to katter som kan være alene hjemme i hele leiligheten uten å gå på spisebord, kjøkkenbenk, stereobenk, klorer på møbler eller gjør ugagn på annet vis.

Dersom du bor i en liten leilighet skal du være litt forsiktig med å sprute slike "antikattemidler" overalt. Husk at katter har særdeles god luktesans og det er en viss fare for at hele kåken da kan oppfattes som off-limits og det eneste katten da vet å gjøre er å markere. You don't want to go there...

Lykke til!

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum...

Jeg har katt hjemme, og når den nærmer seg annlegget så er det bare litt ekstra opp på volumkontrollen også løser det seg selv Må jo også si at katta egentlig heter "Se til ******* å hold deg unna høytallerne mine" men dette ble tungvint i lengden, så den nå lyder den navnet "Mongo" Kan tro jeg får noen lange blikk av folk som går forbi hjemme når jeg roper på kattekreket =)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tilbøyelig til å si at "som man reder ligger man"........

Har du anlegg og skaffer deg dyr eller barn, så har du selv valgt dette.

Et barn kan oppdras og et dyr kan på en måte oppdras. Men når du selv ikke er tilstede så gjør dyrene masse spennende som du ikke vet....
    Du kan "isolere" dyrene på vaskerommet elller andre steder, men før eller siden vil du glemme dem og de har da stua for seg selv.

Det finnes mange produkter å få kjøpt. Vi bruker en kattespray der hvor vi ønsker at katten skal legge seg. Det varer 1-2 dager så er den tilbake der hvor den finner det for godt.
    Alle nye møbler har dyr instinkt for å prøve ut, spesielt katter. De skal markere at "dette er også min stol", "dette er også min høyttaler". Du har nærmest en umulig oppgave foran deg. Du skal lete lenge etter et mere sta dyr enn en katt

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på at dressering av katt ikke er en enkel affære.

Veldig vanlig scenario er at katten er lydig så lenge den vet at den blir observert, men snu ryggen til og da har den all frihet i verden. Katten er aldri på bordet eller på kjøkkenbenken når vi er i disse rommene, men poteavtrykkene på strategiske steder er avslørende på at den av og til tar seg frihet.

Så vannsprut hjelper til med dressuren, men bare så lenge du er i stand til å følge opp katten 24/7/365

-wet_cat-jpg
    "I hate You!!!"

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hæhæhæhæhæhæh

ser ut som ei særlig misfornøyd katt det der!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Cal .22? Enkel og permanent løsning

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Hva med Cal .22? Enkel og permanent løsning
    Funker på hunder og.
    BLI, eller ennå bedre "spill død"

Men har noen ganger tenkt på fotocelle e.l. ved høyttaleren, og når noe nermer seg: WAAAAAAAAHHHHHHHHHHH... funker nok på unger og :twisted:

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 3 katter og hadde de fra de var små (3 år gamle nå)
    Selvsagt hopper de av og til opp på en høytaler men er ingen problem da de hopper høyt uten problem å spretter rett oppå (også når de er ganske små)
    De liker av og til steder som er høyere en gulvet.
    Bite i ledninger osv tror jeg er mest en hundevalp ting å har aldri oppservert at mine eller katter hos andre er interisert i ledninger.
    Klorebrett , stativ , katteleker osv er en god innvistering både for å unngå at høytalere , sofa , tepper , dørkarmer , gardiner osv blir kattens leker , tidsfordriv å den evindelige kloringen med klørne som er naturlig for en katt særlig inne om vinteren (sommeren klorer den mye ute)

Har også hatt mine nytelses stunder med meget høy musikk som gjør at de ikke er så glad i høytalerene men helst holder seg unna.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som jeg alltid gjør. "Hønsenetting".

Newcomer El_Myrum sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+