Patos Basic 410 mk2 eller Dynavoice M-65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic 410 mk2 eller Dynavoice M-65

Jeg har nettopp bygget nytt hus og driver nå og kikker etter komponenter til en grei budsjettkino (er dessverre ikke altfor mye å rutte med nå som alle penga går bort til møbler og gardiner )

Jeg har en Denon avr 3806 som foreløpig skal drive frontrekka pluss bakhøyttalerne. Centeren er en qln fs-600 og bassen tar en focal jmab sw800 seg av. Jeg har to kandidater til fronthøyttalere, patos basic 410 mk2 og Dynavoice m-65. Hvilke av de to modellene mener dere er best? Det første jeg skal gjøre bare pengene strekker til er å kjøpe et brukbart effekttrinn for å drive dem skikkelig. Jeg trenger også noen rimelige bakhøyttalere.. Noen anbefalinger?

Mvh Lasse

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt m65, men kan si at patos sin basic serie er gode høytalere.. kunne godt brukt mine 310mk2 som fronter siden jeg har en sub som hjelper med bunndraget

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si noe om Patosene.

Men M-65 har jeg nok å si om.

til å være budsjett klasse så er dem de beste høytalerne jeg har hørt, dem spiller utrolig PENT til å være så billige, samtidig som det er god trøkk i dem, selvom det kun er 2 x 6,5 bass på dem så leverer dem godt med trykk synes jeg,

Diskanten er veldig fin også, men kan bli litt for tynn på høyt volum, men vill tro at det skyldes min litt strømfattige forsterker for øyeblikket

Når jeg Bi-wired mine M-65 her om dagen så hørte jeg STOR forskjell, bassen var mye mere markant, altså mye mer fremtredene, men ikke på en dårlig måte. den var mye strammere og kontrollert, å diskanten ble ikke overdøvet av bassen. men det var det jeg syntes.

Selvfølgelig, du kan få bedre høytalere, med mer bass, bedre lyd. Men TVILER STERKT på at du kan få tak i det til denne prisen. er som x-files sier : tror det ikke før du får se det.

Synes også den er like bra til film som musikk.
    selvom disse er lettdrevene så vill jeg tro at hvis du har en god forsterker, så kommer du ikke til å angre på disse. du kommer nok sikkert en vakker dag til å oppgradere, men dette vill uten tvil være en GOD start på din lydkarriere.

Noen tips:

Dynavoice M-65 pakke i Calvados farve

Du kan sikkert få den pakken der uten center høytaler, vill jeg ikke se som noe problem, dem selger jo den centeren separat så det vill jeg se som fult mulig=)

Men Patos er også gode høytalere, men siden jeg ikke har hørt dem så vill jeg ikke si noe om dem, negativt eller positivt.

Men uansett hva det blir så håper jeg du blir fornøyd med ditt valg.
    Lykke til, Hilsen Z.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for godt svar, Zcum! Nå ble jeg enda mer usikker på hva jeg skal velge, for jeg må innrømme at jeg hellet litt mer mot 410 enn m-65 en stund her

Jeg har begge høyttalerparene lagret i kjelleren nye i esker, er derfor jeg lurer fælt på hvilke jeg skal velge.. Det andre paret som ikke blir brukt til kino vil bli stående som et rent stereo oppsett i et annet rom.

Noen andre som har formeninger om hva jeg bør velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt begge høyttalerene, og vil absolutt anbefale M-65 til hjemmekinoen, og Patos til Hi-Fi/Musikk.
    M-65 er det masse trøkk i, men mangler litt i mellomtone/topp, men er ypperlig som budsjett-film-høyttaler.
    Basic410 er også en høyttaler med masse trøkk i, og er en del bedre oppover i frekvensområdet. Hvis Patosene får bra elektronikk, spiller de bedre og bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teste selv?

Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Tusen takk for godt svar, Zcum! Nå ble jeg enda mer usikker på hva jeg skal velge, for jeg må innrømme at jeg hellet litt mer mot 410 enn m-65 en stund her

Jeg har begge høyttalerparene lagret i kjelleren nye i esker, er derfor jeg lurer fælt på hvilke jeg skal velge.. Det andre paret som ikke blir brukt til kino vil bli stående som et rent stereo oppsett i et annet rom.

Noen andre som har formeninger om hva jeg bør velge?
    Hvis du har begge parene stånde hjemme (patos basic 410 mk2 OG Dynavoice m-65) og skal bruke det ene parret i hjemmekino og det andre i stereo oppset.. hvorfor ikke teste selv?
    Test begge parene i stereo-oppsett og i hjemmekino. Om du bruker stereo'en mest så plasserer du de beste høytalerene (iflg dine ører) der. Om du bruker hjemmekinoen mest så plasserer du det beste paret til hjemmekino (iflg dine ører) der.

//Terka

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •