B&W DM604, B&W DM683 eller Dali concept 10?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question B&W DM604, B&W DM683 eller Dali concept 10?

Lurer på forskjelllene på de tre høytalerne!! Jeg er ute etter en herlig høytaler med masse fyldig og dyp bass i, men likevell spiller ganske godt. Slik at jeg ikke angrer på kjøpet om noen år.. ??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker(-e) skal dette spilles på ? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Hva slags forsterker(-e) skal dette spilles på ? :-)
    Jeg skal kjøpe meg NAD C372 og biampe.. Eller blir det for spinkelt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C372 drar B&W-høytalerne ganske bra de.
    Jeg bruker en slik en som effektforsterker selv...

Om disse vil dra Concept 10 bra vet jeg ikke.. Har bare hørt den på Concept 8. Du vil jo også ha en naturlig mulighet til å utvide med en C272 senere.

Vet ikke helt hvordan C372 oppfører seg hvis du bi-amper med den alene. Hvis den deler effekten likt ut på begge høytaler-utgangene, ville jeg ikke gjort det.
    Ville nok heller lagt penger i en ordentlig kabel fremfor 2 sett med ok. :-)
    Når du får spart til C272 derimot - kan du eksprimentere med hva du syns låter best av bi-amp/brokobling.

Mye moro i vente... ;-)

(PS: Biamping er ikke mulig på Concept-serien)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Om disse vil dra Concept 10 bra vet jeg ikke.. Har bare hørt den på Concept 8. Du vil jo også ha en naturlig mulighet til å utvide med en C272 senere.

Å bi-ampe med 1stk C372 vet jeg ikke om er noe vits egentlig. (Concept kan du heller ikke bi-ampe på)

Okei.. Det blir vel sikkert B&W uansett, så. Ja jeg kom på det at Dali'n ikke kan biampes, unnskylder meg for det. Suplere med C272 senere blir vell sikkert bra.

Hvilke HT bruker du C372 som effektforsterker på ? =)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W DM683 brukes den på... :-)

Byttes dog ut snart, men ikke fordi jeg ikke er fornøyd.
    Skal fortsatt brukes som effekt på surround-ht.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

B&W DM683 brukes den på... :-)

Byttes dog ut snart, men ikke fordi jeg ikke er fornøyd.
    Skal fortsatt brukes som effekt på surround-ht.

Okey, tøft.. Hva synes du om DM683 og Nad c372 sammen? Er det bra dynamikk i 683'n =) ?

Kan du fortelle meg litt om hva din mening om din 683? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke helt hvordan C372 oppfører seg hvis du bi-amper med den alene. Hvis den deler effekten likt ut på begge høytaler-utgangene, ville jeg ikke gjort det.
    Ville nok heller lagt penger i en ordentlig kabel fremfor 2 sett med ok. :-)
    Når du får spart til C272 derimot - kan du eksprimentere med hva du syns låter best av bi-amp/brokobling.

Mye moro i vente... ;-)

(PS: Biamping er ikke mulig på Concept-serien)

brokobling med nad er vel ingen god ide da. kjøp b&w og kjøp c272 seinere og bi amp de to. innmaten på forsterdelen på 272 og 372 skal da vel være helt lik. el?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    brokobling med nad er vel ingen god ide da. kjøp b&w og kjøp c272 seinere og bi amp de to. innmaten på forsterdelen på 272 og 372 skal da vel være helt lik. el?
    jeg skjønner ikke helt hvor folk har fått at brokobling er så ille fra... :-) tror flesteparten av oss(amatørene) ikke hører forskjell.. samt noen mener det er litt overkill med 150w på mellomtone&diskant..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner ikke helt hvor folk har fått at brokobling er så ille fra... :-) tror flesteparten av oss(amatørene) ikke hører forskjell.. samt noen mener det er litt overkill med 150w på mellomtone&diskant..
    det er vel ikke det at det er negativt med litt ekstra futt, men de er imot det fra hi fi klubben sin side da det er et eller annet av komponentene til nad i brokoblet med viss musikk at det kan ryke noe der. sorry lite bra svar men har egentlig aldri satt meg helt inn i det men sjanse for at det blir både en og flere servicer ved å kjøre nad brokoblet. sier ikke at det vil måtte skje men store sjanser.

noen andre som veit noe mer om dette så kanskje jeg lærer litt mer tekniske data til hvorfor dette er blitt sagt er et problem som KAN oppstå?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk heller ut JBL tilbudene hos HIFI centeret. De er kjempegode .

Men ut av de du vil ha så kommer det helt ann på smak. Mange liker BW 683, selv syns jeg de er litt kjedelige i lengden, men de låter fint! C10 er en stor høyttaler som liker å spille høyt, ikke så veldig High fidelity, men morro sak.

Stikk og lytt .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    det er vel ikke det at det er negativt med litt ekstra futt, men de er imot det fra hi fi klubben sin side da det er et eller annet av komponentene til nad i brokoblet med viss musikk at det kan ryke noe der. sorry lite bra svar men har egentlig aldri satt meg helt inn i det men sjanse for at det blir både en og flere servicer ved å kjøre nad brokoblet. sier ikke at det vil måtte skje men store sjanser.

noen andre som veit noe mer om dette så kanskje jeg lærer litt mer tekniske data til hvorfor dette er blitt sagt er et problem som KAN oppstå?
    hvis du presser forsterkeren døgnet rundt, så vil den selvfølgelig har kortere levetid. og mistenker de fleste som kjører NAD brokoblet for å gjøre akkurat det... hva lyden gjelder derimot, tror jeg man skal være rimelig rutinert for å høre store forskjeller på bi-amp og brokoblet med 372/272. "min" hifi-klubb har det i brokoblet-modus og ikke i bi-amp.. så tydeligvis litt forskjell der også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •