nybegynner spørsmål/bekreftelse om tilkobling av sub...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question nybegynner spørsmål/bekreftelse om tilkobling av sub...

er litt for usikker i og med at jeg er en såppass nybegynner, så jeg må ha en bekreftelse på det her... vil ikke ta noen sjanser, såe:

- jeg har fra før en XTZ 12" sub. har nå fått meg en sub-kabel og en Y-split kabel... (begge kjøpt @ surround.no) forstår jo at det er den ene enden på subkabelen plugges til Y-kabelen også den andre enden i selve receiveren... men hvor på suben skal jeg plugge de kablene som har rødt og svart merke..? i "Line In"-porten (merket med rød (R) og hvit (L) på suben), antar jeg..? vil nødig ta noen sjanser, så jeg velger å spørre istedenfor... prøvde å google litt, men fant ingen bekreftelse på det her. men jeg antar at kabelen i Y-splitten med svart merke skal i den hvite Line-in porten på suben (L) og at den andre kabelen i Y-splitten med rødt merke skal i den røde Line-in porten på suben (R), korrekt?

jeg leste også at det er viktig å koble kablene riktig... så da lurer jeg på om det spiller noen rolle om hvilken ende på subkabelen jeg har koblet til i Y-kabelen eller spiller det ingen rolle..?

takker for hjelp!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig at det blir riktig ja.
    Kople som du beskriver ja
    Du må ha Y kopling bak på subwoofer ja

Før du spiller så kjør YPAO Kalibrering som vil gi deg 100% svar på om + - er riktig (er det feil vil du få melding på reciver)

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0