Patos Basic 410mk2 som senter høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Patos Basic 410mk2 som senter høyttaler?

Har fra før Patos Basic 510mk2 som fronter, og 410 mk2 som bak-høyttalere.

Grunnen til at jeg vil bruke 410mk2 som senter er at jeg sitter med 3 stk 410mk2 ht. Har forsøkt å selge den ene, men det er ikke lett å selge kun 1 ht!

Er det noe i veien for å bruke en 410mk2 som senterhøyttaler (liggende under lerretet) ? Eller burde jeg heller gå for 210c som er senter i Basic-serien? Nå har ikke pengene så mye å si, så er egentlig bare interessert i å vite om det er en fordel å gå for 210c, kontra 410mk2..

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...210c er ikke den beste senter'n på markedet akkurat.Jeg har hatt den selv og fikk den aldri til å låte bra.
    Så jeg tror faktisk jeg ville forsøkt med 410 som senter siden du allerede har en til overs,fremfor å kjøpe 210c ny.

Om penger ikke spiller noen rolle så vil jeg anbefale deg å sjekke ut senter'n i Lyric serien,202c isteden.Den leverer varene på ett helt annet nivå enn sin lillebror.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke er noe i veien for å bruke 410'en som senter så gjør jeg nok det ja. Det er ikke noe galt med at en stående høyttaler blir brukt liggende altså ?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste problemet med å bruke front som center er vel å få sentrert den helt korret og at det vil se litt dumt ut om den er synlig... Ellers vil jeg tro det er bedre lyd med en front enn en spinkel center.

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste måten for å finne ut om den vil fungere bra som senter er vel bare å prøve.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bryr meg egentlig ikke om det ser litt merkelig ut. Det er lyden som er viktigst.

mik92: Høyttaleren er ikke pakket ut av esken enda, da jeg har forsøkt å selge den, men får koble den opp siden dere "ekspertene" mener jeg sannsynligvis vil få bedre lyd enn med senteren.

Takker for svar ! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •