Pusse opp Cerwin DC-1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pusse opp Cerwin DC-1515

Har kjøpt et godt brukt DC-1515. Synd at ingen har vett til å ta vare på disse høyttalerne. Tilnærmet umulig å komme over et strøkent eksemplar.

Det positive er at alle elementer virker.

Noen som har anbefalling på hvordan man kan pusse opp selve kassa. Treplata på fronten er relativt fin, men mulig jeg pusser opp denne ved hjelp av et lag maling/beis/lakk. Noen formening om dette. frontplata er i sort ekte tre. Farge/type osv ?

Resten er sort vinyl som har fått seg noen merker her og der og selve vinylen har løftet seg litt opp i kantene den har fått seg noen trøkk osv. Er dette mulig å fikse på ?

Ellers er det jo mulig å rekone basselementene har jeg fått med meg. Mulig jeg i fremtiden også vil gjøre dette. Er DC-15 elementene mulig å få tak i nye eller er det bare rekonings sett som gjelder. De funker som de skal, men 2 av de ser litt slitne ut.

Vet heller ikke hvor mye et slik oppussingsprosjekt vil koste, men hadde jo vært gøy med et eksemplar som så ut som nye.

Fint med noen tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. den heter visstnok bare 1515 og ikke dc1515 har jeg alltid hørt....

2. nei mange klarer ikke ta vare på klassikere.

3. Aner ikke noe om kasser, kontakte hi fi klubben, kanskje de veit noe.... og her som du er nå da. utrolig hva noen veit.

4. fåes ikke kjøpt nye elementer til den serien. etter CV blei solgt/kjøpt opp av fattig (kommunist?) land så sluttet de med dobbelt spole elementer av den tyepn. (dette er altså hva jeg har hørt og sier ikke er slik det faktisk er,) men er ikke å få tak i da. de selger dobbeltspole elementer men ikke den typen med rød ring og cv merket i midten. da må du også bytte ut alle sammen. DYRT! på FINN.no - Mulighetenes marked. Annonser for kjøp og salg av nytt og brukt, eller ledige stillinger. er det en som selger reconings sett. får vel ikke tak i "ekte" reconingssett men fubker de som selges da. greit å sette bort til folk som kan dette. koster kanskje mer me får mer igjen for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Noe jeg har tenkt på også er at man trenger vel igrunn ikke et DC rekoningsett. Det går vel med nye CLS eller lignende. Det er jo bare membranet som blir byttet da og ikke noe deler til selve elementet ???

1515 eller DC1515. Det er jo DC1515 det egentlig er om noen i Hifi klubben kun kalte det 1515 betyr jo ikke noe som helst. Det står DC-series bakpå

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De heter CV! 1515 DC-series for å være helt korrekt

Reconingskit får du på Sound Pressure eller her hoyttaler og disse er orginalt til DCW-15 bassene!

Anbefaler deg å bruke soundpressure fordi høyttalerdoktoren bruker ekstremt lang tid

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •