Artech8 vs JBL ES på kringlyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Artech8 vs JBL ES på kringlyd

som tittelen sier - hva er best av disse på kino?

Artech 8, 5S, 5C
    Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden JBL pakke

var hos soundgarden og hørte JBL ES sammen med AVR255, det låt meget bra, en sub ekstra hadde nok gitt et stort løft, den fikk litt pustebesvær når olifantene kom trampendes.
    var litt lite trøkk følte jeg, sånn som slår deg i fleisen, men det kan være forsterkeren, eller det jeg testa med(robbie williams og ringenes herre)

er det noen som har prøvd begge?

hehe, først tenkte jeg at jeg skulle ha et anlegg til 10.000 med forsterker, så ville jeg ha artech med AVR255 da ble det 14.000
    nå har jeg begynt å tenke på kun høyttalere til 10.000, og da blir det 16.000 med forsterker :twisted:

er kanskje litt farlig å tenke at "pyttsan, det er ikke SÅ mye over budsjettet"
    men så blir det litt sånn at "hvorfor kjøpte jeg ikke det til 2000 mer, da hadde det blitt mye bedre"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?
    etter det jeg har lest er artech en litt mer "sivilisert" utgave av CV..
    hvordan er ES? følte det mangla litt trøkk der(fikk fortsatt lyst til å gå på kino), men har jo ikke fått prøvd artechene ennå.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Artech.
    Men etter hva jeg har hørt så er JBL mere rock høytalere, ikke at det er noe galt i det.

Men Artech 8 iallefall har fått mye skryt, veldig god allround høytaler. skal være mye punch i den samtidig som den kan gjengi lydbilde korrekt.

Spør du meg så ville jeg vell kansje tatt Artech serien din, fordi dem har vell et generelt bedre lydbilde.

og hvis til formodning disse ikke vill levere nok bass så kan du alltids fylle dette tomrommet med en god sub som f.eks SVS, men med tanke på budsjettet ditt så er det lurest og ta en titt på bruktmarkedet her inne, finnes vell et par SVS subber der. da vill du iallefall ha nok av trykk.

Men kan da kun forholde meg til Artech 8, har ikke hørt så mye om resten av det oppsettet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen flere som har noen formening om dette? :shock:
    Betaler man mye for merket med jbl?

leste om en her på forumet som fikk avr255 til 3300, kan jo prøve å få artech settet med forsterker til 10.000

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo spørre om du får prøve høytalerne, veit at Hificenter (soundgarden) har begge disse inne, så kan du muligens ta med egen forsterker, eller låne en derifra som du kunne tenkt deg og høre? dem har jo egne rom som du kan sette deg inn i din egen verden.

Ville anbefalt dette egentlig, for vi kan kun si hva vi vet eller har hørt, men det kan være noe helt annet i dine ører.

I våre ører kan JBL være en mer Allrounder, i dine høres de kansje litt for skarpe ut, og ikke så fyldig lydbilde.

Mulig at Artech 8 er mere rock høytalere ifølge oss, men for deg er disse alfa omega.

Mitt beste tips er å ta seg en tur ned til Hificenteret å "booke" en demo med de forskjellige merkene, ta begge på samme forsterker som du har lyst til og bruke hjemme, så vet du iallefall hva du kan forvente

EDIT: så nå at du har allerede prøvd JBL ES. Da ville jeg anbefalt å gjøre det med Artech 8 også, med det samme oppsettet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når jeg satte sammen mitt lydanlegg så hadde jeg satt en prisgrense på rundt 13-14 tusen, men jeg fikk noen budsjettsprekker der i gården ja.. sluttproduktet landet på ca 26k men jeg ble fornøyd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal få meg en test før kjøp ja, kan ikke kjøpe noe uhørt..

er ute etter erfaringene deres :-D

jbl pakka er interessant grunnet det gode tilbudet de ar for tida.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey Bane
    skal få meg en test før kjøp ja, kan ikke kjøpe noe uhørt..

er ute etter erfaringene deres :-D

jbl pakka er interessant grunnet det gode tilbudet de ar for tida.
    jeg ville godt opp et hakk med suben og godt for en es-250p istede, eller dropet suben og godt for to xtz 12ere eller en svs

Vist du er villig til og kjøpe brukt, så ser det ut til at denne karen skal selge en yamaha rx-v2700 burde klare og få den til 6-7k.Jeg syntest ihvertfall at mine jbl E-30 passet utrolig bra med yamaha

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-hva-verd.html

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl

Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg ville godt opp et hakk med suben og godt for en es-250p istede, eller dropet suben og godt for to xtz 12ere eller en svs

Vist du er villig til og kjøpe brukt, så ser det ut til at denne karen skal selge en yamaha rx-v2700 burde klare og få den til 6-7k.Jeg syntest ihvertfall at mine jbl E-30 passet utrolig bra med yamaha

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-hva-verd.html
    Det er ingen tvil om at du får mye høytaler for pengene med den JBL pakken,
    dessuten så koster jo fortsatt den 150 subben fra jbl 4400,- ny i butikken om man ikke kjøper den i pakke, om de er litt vrange på det så kan man jo kjøpe pakken og selge subben for 3 - 3,5 og kjøpe seg en XTZ 12" i steden har satt opp noen systemer med den subben selv og det er definnitivt ikke en puslete subb.
    Så kan du eventuelt oppgradere med en til dersom man skulle få et snev av stormannsgalskap en dag

Jeg har vanskelig for å se et bedre alternativ i prisklassen opp til 10k jeg har selv fått teste og kikke nermere på diverse Dynavoice, CV, Yamaha, B&W, Artech, Klipsch, JBL, Infinity og Focal oppsett.
    Må innrømme at jeg har vert litt svak for Klipsch selv ettersom jeg syns det er en høytaler som gir mye for pengene og egner seg svært godt til kinobruk, men i dette tilfellet tror jeg det kan bli i dyreste laget.
    Dynavoice er også overbevisende bra til prisen, men så sant du ikke kjenner noen med noe slikt får man ikke hørt på det :S
    CV som jeg selv sitter med for øyeblikket er ikke noe veldig mange drar med seg inn i en stue dersom sjefen har et ord med i laget, noe jeg forstår ganske godt, når jeg er ferdig som student er nok CV tiden over for meg også

Den pakken som er på tilbud til 10k fra jbl har jeg hørt noe på i et demorom hos center kjeden, (soundgarden) tidligere og jeg kan vel si meg enig i at det hørtes litt slitent ut på subb fronten, men resten fungrete bra. Hørte noen sener fra Kingdom og heaven med hester som kom ridende rundt bakfra.
    gode greier

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk ikke med meg noe surround effekt, bakhøyttalerene var jo plassert helt bakerst i rommet, skal ikke de være ut til sidene da?

gikk hjem å testa samme scene(pellenor fields) på et panasonic plast anlegg, og det mangla "noe" bass der ja dessuten så hører du med en gang om det er subben eller satelittene som spiller(for å gjøre det verre er det bare 4 trinn på nivået til subben). men når jeg plasserte høyttalerene ut til siden, litt foran fordi sofaen er i veien og vinklet mot lytteposisjon fikk jeg lyd i hele rommet, har faktisk ikke lagt merke til pilene som kommer fra alle kanter før.

har og lyst på klipsch, men pengene får så til de grader vinger hvis man velger det :sad:
    klipsch har vel mange gode satelittsystemer, men er de noe å satse på?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det er ingen tvil om at du får mye høytaler for pengene med den JBL pakken,
    dessuten så koster jo fortsatt den 150 subben fra jbl 4400,- ny i butikken om man ikke kjøper den i pakke, om de er litt vrange på det så kan man jo kjøpe pakken og selge subben for 3 - 3,5 og kjøpe seg en XTZ 12" i steden har satt opp noen systemer med den subben selv og det er definnitivt ikke en puslete subb.
    Så kan du eventuelt oppgradere med en til dersom man skulle få et snev av stormannsgalskap en dag

Jeg har vanskelig for å se et bedre alternativ i prisklassen opp til 10k jeg har selv fått teste og kikke nermere på diverse Dynavoice, CV, Yamaha, B&W, Artech, Klipsch, JBL, Infinity og Focal oppsett.
    Må innrømme at jeg har vert litt svak for Klipsch selv ettersom jeg syns det er en høytaler som gir mye for pengene og egner seg svært godt til kinobruk, men i dette tilfellet tror jeg det kan bli i dyreste laget.
    Dynavoice er også overbevisende bra til prisen, men så sant du ikke kjenner noen med noe slikt får man ikke hørt på det :S
    CV som jeg selv sitter med for øyeblikket er ikke noe veldig mange drar med seg inn i en stue dersom sjefen har et ord med i laget, noe jeg forstår ganske godt, når jeg er ferdig som student er nok CV tiden over for meg også

Den pakken som er på tilbud til 10k fra jbl har jeg hørt noe på i et demorom hos center kjeden, (soundgarden) tidligere og jeg kan vel si meg enig i at det hørtes litt slitent ut på subb fronten, men resten fungrete bra. Hørte noen sener fra Kingdom og heaven med hester som kom ridende rundt bakfra.
    gode greier
    hvordan vil du si at QLN er mot JBL?
    Vil jeg tjene mye på å gå opp til ES90 fronter? skal uansett ha 250P subben..

CV slår jo ganske bra ja, men resten er ikke så bra, er ute etter CV med god lyd
    Har lyst til å se en film og ikke ha lyst til å gå på kino mer...
    Kanskje PA er veien å gå da :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •