Monitor Audio GS20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monitor Audio GS20

Har fått et bra tilbud på disse på Hifihuset i bærum og er i ferd med å kjøpe. Syntes selv etter en liten lytt at de låt veldig bra sammenlignet med de jeg har og alt det andre jeg har hørt rundt omkring. Dynamisk, fantastisk bass og en veldig åpen mellomtone. Uansett syntes jeg det er litt lite anmeldelser av de på nett. De ble anbefalt i hjemmekino for en tid tilbake og dette er den eneste testen jeg sitter med. Lurte på om noen på forumet har noe erfaringer med disse? Helst skriv litt om hvordan dere oppfatter lyden også=) På forhånd takk for all tilbakemelding!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastiske høyttalere, har akkurat solgt et par delvis pga økonomi, delvis lysten til å prøve noe annet, men GS20 er knallgode høyttalere.

Send meg en PM med prisen du må betale så kan jeg gi deg litt tips

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan jeg klarte å ble skuffet over dem når så mange skryter av dem. Jeg må prøve å få hørt dem igjen .

Edit; det jeg reagerte mot var klangfargene på instrumenter (såkalt timbre) og på renhet/klarhet. Det var noe som ikke stemte helt ifølge mine ører. Spilte med MF A5, Audiolab og Primare I31 i to forskjellige demorom. Klangbalansen virker derimot rimelig nøytral.

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter med RS6 i dag og er kjempefornøyd, men har hørt GS20 hos Andre, og de var bare enda bedre, så mulig det blir et kjøp en gang i fremtiden men klarer meg foreløpig med RS6. Hørte forresten begge hos Andre, så det var lett å høre forskjeller.

Jeg vil få informere om, utifra hva jeg har lest og ikke minst erfart selv, krever de litt jobb med plassering og demping av rommet. Finner du ut av det, skal det vanskelig la seg gjøre å slå de høyttalerne til prisen. Og en ting til... ikke snål på forsterkerkrefter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter skrev dette : Uansett syntes jeg det er litt lite anmeldelser av de på nett. De ble anbefalt i hjemmekino for en tid tilbake og dette er den eneste testen jeg sitter med.

Når du nå har hørt de selv, å du kan sikkert få lånt med deg ett par hjem, hifi huset pleier jo å være greie der, så hvorfor er du så "opptatt" å lese hva de har fått på tester?

Det er jo i dine ører, og omgivelser, som gir deg inntrykk i hvordan de låter, og ikke hva en skribent i et magasin mener om de?

Har hørt en del høyt og oppsett opp igjennom årene, å meget ofte er jeg, å de jeg har hørt sammen med, fullstendig uenig i hvordan skribenten skrev om de.

Greit å ha en test som en liten "veiledning" før du går å hører kanskje, men etter du har lyttet selv, å kanskje lånt med utstyr hjem, så gi en stor f i hva skribentene mener.

Men tilbake til høyt, har hørt GS20 noen ganger hos en kompis, å syns, etter min oppfatning, at man får veldig mye høyt pr kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Når du nå har hørt de selv, å du kan sikkert få lånt med deg ett par hjem, hifi huset pleier jo å være greie der, så hvorfor er du så "opptatt" å lese hva de har fått på tester?

Det er jo i dine ører, og omgivelser, som gir deg inntrykk i hvordan de låter, og ikke hva en skribent i et magasin mener om de?
    Jo, men hvordan skal man vite hvor bra de er hvis man ikke har mulighet til å sammenligne selv? Her har jo en skribent referanser vi andre bare kan drømme om. Alikevel må vi jo ikke henge oss altfor mye opp i hva en enkelt skribent skriver.

Hvis vi ikke har egne erfaringer for å avdekke svakheter så kan vi kanskje bare leve lykkelige uvitne om dem. Kanskje like greit det :-D. De fleste her synes vel sitt anlegg låter bedre enn gjennomsnitter.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA

enig! til dels Om man har fulgt skribenten lenge og hørt noen av produktene skribenten har testet vil man også mest trolig ha dannet seg et bilde av hvordan type lyd skribenten liker kontra sin egen smak. I tillegg kan tester være en grei pekepinn i spørsmålet hvilke produkter det spesielle produktet fungerer og ikke fungerer sammen med. Men om det bare er en test man kommer over på nettet fra en skribent man ikke kjenner til og med kringutstyr man aldri har hørt vil jo den testen være bortimo verdiløs. Den absolutte beste testen er som du skriver å låne med seg produktet hjem og gjøre seg opp sin egen formening.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du selv liker høytaleren kan vel bare du bedømme.
    Det burde ha lite å si hva andre mener om den, så lenge du selv er fornøyd.

Personlig liker jeg høytaleren vedlig godt. Og spør du andre her inne som har eid en slik om hva de mener om den vil nok alle sammen være helt enig i at det er noe av det beste de har hørt til under 20k... Den passer godt sammen med mange forsterkere da den er litt mørk i lyden. Mao blir den ikke plagsom selv om forsterkeren har en anelse for skarp diskant.
    Den trenger som tidligere nevnt litt krefter for å få hele potensialet ut, men den spiller også bra sammen med en vanlig reciver, så lenge man ikke tyner den alt for hardt.

Ta med deg favorittmusikken din til Andrè og få han til å koble opp Gs20 på noe annet enn en Yamaha Reciever. (helst forforsterker og effektforsterker) så kan du jo selv høre om de passer deg.
    Regner med at du går ut derfra med et glis som hadde gått rundt hele hodet hvis øra ikke sittet der de gjør

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Og spør du andre her inne som har eid en slik om hva de mener om den vil nok alle sammen være helt enig i at det er noe av det beste de har hørt til under 20k...
    Hvilke svar får vi om vi spør alle andre eiere av andre konkurrenter? Antagelig det samme :-D.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag og preferanser folkens:-D

Det er herlig at det er så forskjellige meninger, det skaper mangfold.
    Personlig er jeg helt solgt i MA-lyden, og i mine ører er det helt klart noe av det beste markedet har å tilby. De har sine svakheter som det meste annet, men det er ikke mye. Kan bli en anelse hissig i toppen til tider, men med rett matching tar man hånd om det "problemet"

Varm/fyldig signatur i kilde og forsterkeri skaper det beste resultatet IMHO.
    Nå har jeg ikke hørt GS20, men har hatt GS60 og jeg synes det er en helt vanvittig flott høyttaler på alle måter. Ikke noe jeg bare sier, jeg har hørt veeldig mye.

Til trådstarter så anbefaler jeg å få en demo, dersom det er mulighet for det, og be gjerne om skikkelig forsterkeri, med varm signatur. Det er himmelvid forskjell ved å bruke en skikkelig forforsterker kontra å bruke en receiver som pre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og hørte på de i 40 min hos andre på lørdag. Planen var og låne et demopar på søndagen, men som de fleste vet er andre en travel mann, og jeg fikk ikke hentet de. Har veldig knapt med tid før ferien til å ha de på hjemlån så jeg føler meg fristet til å bare slå til. Jeg innser uansett at demo i mitt rom hjemme selvsagt er helt nødvendig. Gidder ikke ende opp med utskiftningsønsker etter kjøp av høytalere i denne prisklassen med tanke på at jeg er 16 år, og at resten av familien syntes det er galskap at jeg skal skifte ut høytalere etter under ett år med de første. Takker for all tilbakemelding. Ser folk anbefaler dempemateriale til vegger. Hvor får man tak i det billig?=P Noen som har noen forslag til nye ht kabler jeg kan prøve ut på GS20 etter eventuelt kjøp?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.har akkurat vært hos hifi huset og handlet meg et par monitor audio gs20 i sort pianolakk.er fornøyd med dem ja....men lønner seg å få lånt med et par hjem,slik at man kan lytte og høre om dem passer inn i stua/lytterommet.er stor forskjell fra hifi huset sitt lytte rom kontra en hværdags-stue.det fant jeg ut av hehe.men alt ialt.....monitorene er bra dem.masse lyd ut fra små tatere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jon larsen
    hei.har akkurat vært hos hifi huset og handlet meg et par monitor audio gs20 i sort pianolakk.er fornøyd med dem ja....men lønner seg å få lånt med et par hjem,slik at man kan lytte og høre om dem passer inn i stua/lytterommet.er stor forskjell fra hifi huset sitt lytte rom kontra en hværdags-stue.det fant jeg ut av hehe.men alt ialt.....monitorene er bra dem.masse lyd ut fra små tatere.
    Var de brukt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.lydogbilde.no/test/monitor-audio-gs-20

Har som Vetteman også hatt GS60 og var den gangen de minste og billigste høyttalerene jeg noen gang har hatt. Synes uansett at de var best.
    Ikke hørt GS20, men regner med at de ikke er så veldig ulike.
    Bør i min mening parres med varm elektronikk som gjerne gir en fylde i bassen.
    Vet ikke hva budsjettet er/vil bli, men eksempler til 10-12.000 er Abrahamsen, Roksan og Parasound. Brukt Parasound A23 og P3 har jeg stor tro på.

Hegel er f.eks en håpløs match.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •