Vil jeg få mye bedre lyd med kun nye fronthøytalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    For meg høres Polk Audio LSi 15 ut som en høytaler som kan passe deg meget godt! Har selv hatt de, de spiller med en god fylde og har masser av dynamikk..!

De har en veil. pris på 20 000.- men er godt mulig å få tak i til godt under den prisen....
    Hvem forhandler disse? Kun sett Polk Audio på en bitteliten lokal sjappe i Trøndelag.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    At det mangler litt "fylde" er vel nettopp det som er litt av "ulempen"(ikke alle mener det...) med Tact/Lyngdorf.
    Tror ikke høytalerbytte gjør noe spesielt med det.
    Hørt Lyngdorf på B&W og Dali fra 10.000 til 50.000 og alt låter litt "kjedelig"(selvom det jo ikke er kjedelig).
    Mens samme høytalere på f.eks NAD M3 er noe helt annet hva "fylde" gjelder.
    Her må jeg si meg uenig. Driver idag mine Focal 1027S med en SDA2175, og opplever hvertfall ingen mangel på fylde. Skal jeg være kritisk synes jeg heller den kan være litt vel avbalansert i toppen.
    Hvorfor ikke teste DM683 om du er fornøyd med lydsignaturen i 603. Dette er etter min mening en mye bedre ht, og har en hyggelig pris. Overgangen til Klipsch som du er inne på vil tippe lyden i en helt annen retning, så før du bestemmer deg for en så drastisk forandring bør du høre dem.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hvem forhandler disse? Kun sett Polk Audio på en bitteliten lokal sjappe i Trøndelag.
    Tidligere var det TonArt som hadde disse, men kan ikke sinne dem i sortimentet deres lengre.
    Eneste som jeg finner på nett er disse:
    HJEMME PRODUKTER - Hi-Fi Høyttalere - Polk Audio LSi9 Cherry - Bilradiospesialisten

Synd da dette er en utrolig bra ht til prisen, og fortjener en større forhandler i norge
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demping av rommet

Jeg bare lurer på om du ikke bør vurdere å dempe av rommet litt, før du evt. kjøper nye høyttalere. Jeg ser av bildene fra hjemmekinoen din at du har tre store glassruter på venstre side, ingen demping (absorbsjon) bak eller på siden av fronthøyttalerne, ingen diffusorer på bakveggen, ingen bassfeller eller demping i taket - og parkett...

Prøv å kjør noen lydtester med f.eks. RoomEQ Room EQ Wizard Home Page. Høyst sannsynlig har du både stående bassbølger og comb filtering som ødelegger mye av det lydbildet du ønsker deg. RealTraps - Recording Spaces
    RealTraps - Tune Your Room

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleeves
    Drives 603'ene av effektforsterkeren alene? Hvis du i tillegg spiller musikk uten å bruke sub'en kan eg godt forstå at du syns du "mangler litt". Om du deler frontene på ca 80Hz og bruker litt tid på å kalibrere sub så vil du nok komme litt nærmere live-opplevelsen. La gjerne receiver drive basselementet i 603'ene, det har eg gjort med stort hell på mine XTZ 99.36

Jeg bruker sub når jeg spiller musikk også. Men effekforsterkeren driver frontene alene. 603`ene er litt snodige å bi-ampe. Det er nemlig bass og mellomtone på den ene inngangen og diskant på den neste.

Jeg kan jo ikke sette effektforsterkeren til å drive diskentene alene. Jeg tror heller ikke det blir så bra å sette reciveren på diskanten alene da litt plagsom diskant var noe av det som irriterte med med lyden FØR jeg fikk effektforsterker inn i bildet. Da bi-ampet jeg begge kanalene fra reciveren.

Jeg har forresten prøvd meg litt ut med å plugge i portplugger i bak på høytaleren i dag, men jeg kan ikke si jeg merker så store forskjellen? Er det meg det er noe galt med, eller er det ikke alltid man hører så mye forskjell på slikt?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Jeg bare lurer på om du ikke bør vurdere å dempe av rommet litt, før du evt. kjøper nye høyttalere. Jeg ser av bildene fra hjemmekinoen din at du har tre store glassruter på venstre side, ingen demping (absorbsjon) bak eller på siden av fronthøyttalerne, ingen diffusorer på bakveggen, ingen bassfeller eller demping i taket - og parkett...
    Heisann Det har du jammen meg rett i. Jeg har nettopp flyttet og har ikke fått opp gradiner enda. Tenkte jeg skulle kjøpe meg tykke liftgardiner som skal holde lys helt ute. Skal også ha noen gardiner foran verandadøren snart. Kanskje det vil hjelpe betraktelig?

Takk for linker også. Skal se om jeg får det til

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg bruker sub når jeg spiller musikk også. Men effekforsterkeren driver frontene alene. 603`ene er litt snodige å bi-ampe. Det er nemlig bass og mellomtone på den ene inngangen og diskant på den neste.

Jeg kan jo ikke sette effektforsterkeren til å drive diskentene alene. Jeg tror heller ikke det blir så bra å sette reciveren på diskanten alene da litt plagsom diskant var noe av det som irriterte med med lyden FØR jeg fikk effektforsterker inn i bildet. Da bi-ampet jeg begge kanalene fra reciveren.

Jeg har forresten prøvd meg litt ut med å plugge i portplugger i bak på høytaleren i dag, men jeg kan ikke si jeg merker så store forskjellen? Er det meg det er noe galt med, eller er det ikke alltid man hører så mye forskjell på slikt?
    Ok. Ja det høres litt merkelig ut, men eg tenker at receiveren ble lys i toppen pga mangel på krefter. Diskanten trekker lite strøm sammenlignet med bass/mellomtone så du får bare fortsette å kjøre 603'ene på TacT med mindre du har lyst å koble om bi-wiringen selv på tilkoblingsplaten. Håper romdemping kan gjøre noe for deg

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon

Eneste norske nettsjappe jeg vet om som har de nå er Deal.no - Forside.

Ellers er import fra USA en svært rimlig og relativt trygg måte å handle på....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Eneste norske nettsjappe jeg vet om som har de nå er Deal.no - Forside.

Ellers er import fra USA en svært rimlig og relativt trygg måte å handle på....
    Har vurdert det.. men syns mange amerikanske sider er enormt uoversiktlige. Har du noen å anbefale? Kan sende meg en PM så ikke Lygren flytter tråden over til produkt- og prisjakt..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Her må jeg si meg uenig. Driver idag mine Focal 1027S med en SDA2175, og opplever hvertfall ingen mangel på fylde. Skal jeg være kritisk synes jeg heller den kan være litt vel avbalansert i toppen.
    Hvorfor ikke teste DM683 om du er fornøyd med lydsignaturen i 603. Dette er etter min mening en mye bedre ht, og har en hyggelig pris. Overgangen til Klipsch som du er inne på vil tippe lyden i en helt annen retning, så før du bestemmer deg for en så drastisk forandring bør du høre dem.

mulig fylde var feil ord å bruke... men på b&w og dali har den ikke samme bånn som f.eks NAD C372+C272(brokoblet) f.eks... men aldri hørt på Focal.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en gratis løsning med ditt eksisterende utstyr :

Har du prøvd å leke litt med EQ'en på din Denonreciver ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hva med en gratis løsning med ditt eksisterende utstyr :
    Har du prøvd å leke litt med EQ'en på din Denonreciver ?

Jeg har min egen instilling på "manual" om det er det du mener? Har prøvd meg litt frem og tilbake eg endt opp en innstilling som girlitt mere bass enn "front" instillingen gjør. Somregel den jeg bruker. Har du noen konkrete forslag om innstillinger? Jeg er åpen for allt som kan fungere

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •