Valg av høytaler i 45-70k klassen: B&W vs Focal vs KEF vs Pioneer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Du får se og fikse deg en demo da, så kan det jo hende at du også får deg en kjempe overraskelse
    Sant det, men nå hadde jeg tenkt å gå ned noen størrelser, og ikke opp (stativ) hehe.
    Du vet hvordan det blir når man får smaken på noe

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Lest mye bra om disse også faktisk, men har aldri sett dem eller hørt dem. Morsomt at Pioneer er såpass frempå igjen med slikt utstyr
    Pioneer og Pioneer fru Blom. Pioneer eier TAD som har laget heftige monitorer og elementer for studiobruk i en årrekke, så når Pioneer kjøpte TAD for 10år siden fikk de åpenbart beskjed om å konstruere noe gromt noe at det skulle koste en halv mill. Pioneer selger også en høyttaler som heter TAD R1 som faktisk koster en halv mill. Så EX-serien har strengt tatt ikke mer til felles med øvrige Pioneer-produkter enn logoen, høyttalerne er utviklet i Frankrike av TAD.

Se også den "offisielle" tråden som jeg sikkert har linket til tidligere:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...hoyttaler.html

Og bor du i omtrentlig nærhet må du eller hvem enn som ønsker det ta turen innom Haugesund så skal jeg overbevise dere også

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det, men nå hadde jeg tenkt å gå ned noen størrelser, og ikke opp (stativ) hehe.
    Du vet hvordan det blir når man får smaken på noe
    Men, nå er jo det fine at det også finnes en stativ høyttaler i denne serien:

CP-2EX Pioneer Høyttalere - Hjemmeunderholdning

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Pioneer og Pioneer fru Blom. Pioneer eier TAD som har laget heftige monitorer og elementer for studiobruk i en årrekke, så når Pioneer kjøpte TAD for 10år siden fikk de åpenbart beskjed om å konstruere noe gromt noe at det skulle koste en halv mill. Pioneer selger også en høyttaler som heter TAD R1 som faktisk koster en halv mill. Så EX-serien har strengt tatt ikke mer til felles med øvrige Pioneer-produkter enn logoen, høyttalerne er utviklet i Frankrike av TAD.

Og bor du i omtrentlig nærhet må du eller hvem enn som ønsker det ta turen innom Haugesund så skal jeg overbevise dere også
    Hehe. Nå tenkte jeg på Pioneer som merke, og da ikke hvilket selskap de eier

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, nå er jo det fine at det også finnes en stativ høyttaler i denne serien:

CP-2EX Pioneer Høyttalere - Hjemmeunderholdning

Nettopp noe slikt ja
    Store stativhøyttalere er det jeg eventuelt vil ha i fremtiden, men jeg liker høyttalerne mine såpass bra at det spørs om jeg noen gang bytter

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp noe slikt ja
    Store stativhøyttalere er det jeg eventuelt vil ha i fremtiden, men jeg liker høyttalerne mine såpass bra at det spørs om jeg noen gang bytter
    Viss du er så fornøyd med det du allerede har, er det jo ikke noe vits i å bytte. Men, jeg får bare ikke sagt det nok. Skal du bytte, om det blir stativ eller gulvstående. Hør Pioneerene før du kjøper noe som helst, det er alt jeg kan si

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du er så fornøyd med det du allerede har, er det jo ikke noe vits i å bytte. Men, jeg får bare ikke sagt det nok. Skal du bytte, om det blir stativ eller gulvstående. Hør Pioneerene før du kjøper noe som helst, det er alt jeg kan si
    Skal ikke kupe tråden her, men det er plassmangel og fleksibilitet ved plassering eventuelt som vil drive frem et bytte.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Var og hørte på B&W 803D og S på Classe cd spiller og forsterker på hifiklubben i oslo, i går. Synes lyden var veldig bra, men savnet kanskje litt bass. Kan jo også være at Classe forsterkeren ikke hadde nok power for å få fult utbytte. Hørte lett at S var litt spinklere i lyden enn D. Antar det hjelper bra på med en sub. Hørte også på noen Dalli høytalere. Var litt mer bass i de, men var ikke like detaljert i diskanten. Var på en Denon 4308 forsterker. Var en Michael Jackson plate jeg hørte på.
    Mange gode alternativer her ja, 4308 er vel ikkje i nærheten av å få ut potensialet i verken Helicon 400/Euphonia ms4. Jeg har hørt begge med en rekke kombinasjoner. Må faktisk innrømme at min Hegel H200 kommer til kort på mine helicon 400w, selv om det er en kjempe match.
    Det beste jeg har hørt av euphonia ms4 var med noen heftige kl.A monoblokker. Her var det ikkje spart på så mye, skilletrafo, egen kurs, strømfilter, kabler osv. Jeg har ikkje hørt en så liten høyttaler sette en så stor stue i bevegelse før.

Hjemlån er tingen, jeg har til gode å høre en god demo av helicon på hifiklubben enda.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke kupe tråden her, men det er plassmangel og fleksibilitet ved plassering eventuelt som vil drive frem et bytte.
    Okei da, men da så! Vi får vel holda oss litt mer til topic, så vi får avslutte denne samtalen her nå!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det før og sier det igjen; 803D er en høyttaler man ikke bør kjøpe før man har prøvd denne hjemme hos seg selv. Det er en krevende høyttaler å få til. Man kan nesten like godt begynne å spare til akustiske tiltak.
    Jeg vil si at Dali Euphonia MS4 er en bedre høyttaler enn 803D selv om den ikke sparker like godt fra seg i bassen. Ellers er jo nevnte Pioneer S-1 spennende saker. Tannoy, Kef, Von Schweikert, Usher, Focal har også interesante høyttalere i denne prisklassen. God lytterunde og til slutt hjemlån anbefales.

Elektronikken ville jeg ha valgt til slutt. Velger du PC som kilde og lydkort, får du langt mer for pengene og det åpner døren for lydkorreksjon som er langt bedre enn hva surround receivere presterer. F.eks det norske programmet Audiolense. Et lydkort som f.eks Lynx er like bra som de beste CD spillerne du finner på markedet. Tro det eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Parasound (A21) effektforsterker å anbefale uansett hvilken høytaler man kjøper?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Parasound (A21) effektforsterker å anbefale uansett hvilken høytaler man kjøper?
    Etter alt å dømme så ja !!!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter alt å dømme så ja !!!
    Hvis man matcher en fet Parasound med en fet høytaler kan det vel bli litt for mye fett :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode

Det forklare jo hvorfor japaneren plutselig kan levere høytalere som faller i smak hos europeere....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvorfor i alle dager skulle det være slik?

Eksempelvis i testen av S-3EX på hifi4all.dk kan du lese de eneste skrevne ord i negativ retning om dens kvaliteter, eller mangel på sådan. Kommentarer jeg bare svarer på med et gedigent spørsmåltegn, og jeg mistenker kraftig at A21 som ble brukt i den testen ikke akkurat var en kanon match. Den litt feite klangen kan godt være alfa og omega på f.eks. Klipsch, men S-3EX krever strammere saker for å yte optimalt.

Så skal du handle høyttaler i denne prisklassen kan du bare glemme å kjøpe en hvilken som helst "god nok" effektforsterker og forvente optimalt resultat!
    Skulle du forøvrig gå for Pioneer EX-serie har jeg ett ord til deg: HEGEL!!!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •