Valg av høytaler i 45-70k klassen: B&W vs Focal vs KEF vs Pioneer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    B&W 803D mann!
    I følge en test i engelske what hifi så skal chario være bedre enn 802d på alle måter og 802d er vel bedre enn 803d ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt meg en skikkelig runde rundt på butikker for å høre mest mulig. Etter du har tatt runden kom tilbake og si litt mer om hva du likte. Husk å ta med den musikken du hører på, høyttalerene skal tross alt passe til din musikk!

Når du til slutt sitter igjen med noen få kandidater MÅ DU FÅ LÅNT MED HJEM. Kan ikke få underskrevet det nok. Det er alfa og omega at det spiller bra hjemme hos deg på din musikk.

Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    I følge en test i engelske what hifi så skal chario være bedre enn 802d på alle måter og 802d er vel bedre enn 803d ?

var vel en eller annen test som mente det ikke var no vits å legge i de ekstra tusenlappene fra 803D til 802D. altså mer for penga med 803D... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du vil ha hjemmekino akkurat nå. Så ta høyde for at interessene kan forrandre seg. Kanskje Stereo vil ta helt overhånd på et tidspunkt, som det gjorde hos meg.
    Ville valgt ut høyttalere og elektronikk basert ene og alene på musikkfornøyelse, og i et slikt prisleie vil nok de aller fleste komponentene tilpasses hjemmekino ganske greit.

Fremtidig plass, kjæreste/kone, unger, økonomi og hva nå det enn skulle være kan avgjøre om du må nedskalere litt, og da er det greit å ha en god Stereoegenskap i det du har kjøpt.

Men sub bør du nok ha i alle tilfelle om du først skal bruke såpass på et hjemmekinoanlegg.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    var vel en eller annen test som mente det ikke var no vits å legge i de ekstra tusenlappene fra 803D til 802D. altså mer for penga med 803D... :-)
    Ja nå ligger vel 803 og Ursa Major ganske likt i pris da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hørte på B&W 803D og S på Classe cd spiller og forsterker på hifiklubben i oslo, i går. Synes lyden var veldig bra, men savnet kanskje litt bass. Kan jo også være at Classe forsterkeren ikke hadde nok power for å få fult utbytte. Hørte lett at S var litt spinklere i lyden enn D. Antar det hjelper bra på med en sub. Hørte også på noen Dalli høytalere. Var litt mer bass i de, men var ikke like detaljert i diskanten. Var på en Denon 4308 forsterker. Var en Michael Jackson plate jeg hørte på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frezzaldo
    Var og hørte på B&W 803D og S på Classe cd spiller og forsterker på hifiklubben i oslo, i går. Synes lyden var veldig bra, men savnet kanskje litt bass. Kan jo også være at Classe forsterkeren ikke hadde nok power for å få fult utbytte. Hørte lett at S var litt spinklere i lyden enn D. Antar det hjelper bra på med en sub. Hørte også på noen Dalli høytalere. Var litt mer bass i de, men var ikke like detaljert i diskanten. Var på en Denon 4308 forsterker. Var en Michael Jackson plate jeg hørte på.
    Du må for all del bruke samme forsterker når du sammenligner høyttalere. Hvis ikke blir det litt gjetninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Du må for all del bruke samme forsterker når du sammenligner høyttalere. Hvis ikke blir det litt gjetninger.
    Det er jo en ting. Men i denne prisklassen må man lytte på sitt eget anlegg også. Selv om det kanskje krever leiebil for å få dem med hjem

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som mange her sier så er det ikke en dum ide å sjekke ut hva som finnes på markedet når mye penger skal brukes.
    merker som Dali, B&W og Focal er jo meget godt representert på avforum, det betyr ikke at det ikke finnes merker som leverer like mye lyd pr. krone.
    Jeg ville ihvertfall åpnet horisonten litt mer og testet ut noen flere merker før jeg bestemmte meg.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville nok valgt Denon AVP-A1HD eller Pioneer LX90 (når den kommer)
    Pioneeren er nok ett naturlig valg på B&W høytalerene og med Earthquake Cinenova effekttrinn vil du få SINSYKT god lyd og så naturlig og klar du kan ønske deg. Har selv hatt LX70, cinenova og B&W Matrix 802 S3 og har ikke hørt noe som spilte mer naturlig/troverdig lyd. Er nesten som om musikkeren sitter forann deg

Men såklart, det beste er å få ting hjem på lån om du har mulighet. Eneste eg kan garantere for er att Earthquake effekttrinn er RÅ match til B&W...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kan vel si den Classe forsterkeren som står der er alt for liten til 803D og 803S. Synes personlig det låter litt klinisk. Plasseringen er vel årsaken til at det er lite bass også. Dali HT du hørte er Helicon 400Mk2. Synes faktisk disse spiller meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bruke høytalerne mye til film/xbox/tv. Skal etterhvert få bygd opp et 5.1 system. Hva er det jeg burde se/høre etter på høytalere som skal brukes til hjemmekino?
    Kef Reference kan du bygge opp som et 5.1 / 7.1 system..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifikongen
    .
    Hehe. Det holder ikke skrive at du er fra Oslo, men må skrive Oslo Sentrum Vest? For ikke å bli blandet med Øst-kanten altså ..

Off topic. Continue the discussion..

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte nettopp Pioneer S-3EX hos kakehode, og disse syns jeg var helt rå. En høyttaler som innfridde det meste av mine krav, virkelig bra greier. At de koster "kun" 45k er også ett stort pluss. Jeg skal snart handle nye høyttalere i denne prisklassen du leter selv, og ser ikke bort fra at det blir Pioneer på meg. Bare at jeg strekker meg litt lengre og handler inn S-1EX Disse MÅ du bare får hørt før du bestemmer deg for noe som helst!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av offpist
    Kef Reference kan du bygge opp som et 5.1 / 7.1 system..
    Joda, men har hørt med noen forhandlere om pris på disse høytalerne. For 205 er prisen rundt 80k. Det blir litt over hva jeg har tenkt å gi.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jeg hørte nettopp Pioneer S-3EX hos kakehode, og disse syns jeg var helt rå. En høyttaler som innfridde det meste av mine krav, virkelig bra greier. At de koster "kun" 45k er også ett stort pluss. Jeg skal snart handle nye høyttalere i denne prisklassen du leter selv, og ser ikke bort fra at det blir Pioneer på meg. Bare at jeg strekker meg litt lengre og handler inn S-1EX Disse MÅ du bare får hørt før du bestemmer deg for noe som helst!

Jeg har hørt disse (S-3EX) på en Abrahamsen V4.0, altså en forsterker til 10 000 og jeg har fremdeles ikke hørt noe spille bedre! Var slett ikke optimale forhold der jeg hørte de, men det var bare sinnsykt hvor bra det spilte, gåsehud! Etter denne opplevelsen har jeg tilgode å høre noe som er i nærheten av disse. Alt blir bare kjedelig i forhold.

Jeg er dog ingen hifi-freak, men har ihvertfall hørt 4-5 høyttalere i 100k-klassen som ikke har vært i nærheten av Pioneer i mine ører.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg har hørt disse (S-3EX) på en Abrahamsen V4.0, altså en forsterker til 10 000 og jeg har fremdeles ikke hørt noe spille bedre! Var slett ikke optimale forhold der jeg hørte de, men det var bare sinnsykt hvor bra det spilte, gåsehud! Etter denne opplevelsen har jeg tilgode å høre noe som er i nærheten av disse. Alt blir bare kjedelig i forhold.

Jeg er dog ingen hifi-freak, men har ihvertfall hørt 4-5 høyttalere i 100k-klassen som ikke har vært i nærheten av Pioneer i mine ører.
    Før jeg hørte dem med mine egne ører, var jeg blitt godt forberedt på hva som ventet meg. Så forventningene var høye, men når høyttalerne startet å spille, fikk jeg meg litt av ett sjokk. Dette er høyttaler i en helt annen klasse en hva prisen tilsier, og jeg sier meg tildels enig i deg, det er sannelig ikke mye jeg har hørt som spiller bedre enn disse

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Før jeg hørte dem med mine egne ører, var jeg blitt godt forberedt på hva som ventet meg. Så forventningene var høye, men når høyttalerne startet å spille, fikk jeg meg litt av ett sjokk. Dette er høyttaler i en helt annen klasse en hva prisen tilsier, og jeg sier meg tildels enig i deg, det er sannelig ikke mye jeg har hørt som spiller bedre enn disse
    Lest mye bra om disse også faktisk, men har aldri sett dem eller hørt dem. Morsomt at Pioneer er såpass frempå igjen med slikt utstyr

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Lest mye bra om disse også faktisk, men har aldri sett dem eller hørt dem. Morsomt at Pioneer er såpass frempå igjen med slikt utstyr
    Du får se og fikse deg en demo da, så kan det jo hende at du også får deg en kjempe overraskelse

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •