delefilter Paton Basic mk1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

delefilter Paton Basic mk1

åpnet mine Patos i dag og kikket inni.. skal si skuffelsen var stor når delefiltret er stort sett av samme elendige kvalitet som Dynavoice F6.. samme valg av komponenter; elektrolytt og billigste sort glattfolie kondensatorer, elendige spoler og ett bob bob kretskort. det er sågar samme kode på kretskortet som Dynavoice, samme produsent av komponenter etc etc. blir mer og mer sikker på de ble snekret sammen på samme fabrikken..

men men... jeg har vært inne på tanken å rive ut elementene og sette inn Peerless som går rett inn i kassa.

men før jeg gjør det; er det noe å hente på å redesigne delefilteret med bedre komponenter? det koster ikke mange kroner. om det funker til det bedre er det kanskje verdt det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bilder av begge filtrene? Har bilde av F-6 filteret på mobilen tror jeg.
    Eller er de klin like?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er samme filteret. mulig delefrekvensen er andeledes men same same.. kan ta ett bilde litt senere og poste..

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har du bilder av begge filtrene? Har bilde av F-6 filteret på mobilen tror jeg.
    Eller er de klin like?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres noe tvilsomt ut. Kanskje ikke rart Dynavoice høres ut som en noe dyrere høyttaler da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok...

uansett; dette er alt for dumt med mindre høyttaleren koster det samme som F6..

Syns å huske jeg har lest ett eller annet sted, to forskjellige tester, at høyttalerene har det samme "hullet" i øvre melomtone, eller presensområdet om du vil. ikke rart..

Men kassen på Patos er ett hav bedre enn Dynavoice F6. Det er det ingen tvil om.

Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Høres noe tvilsomt ut. Kanskje ikke rart Dynavoice høres ut som en noe dyrere høyttaler da

men har noen erfaringer med modding av delefilteret på 310MK1?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •