Klipsch RF-82 & mye strøm el. RF-63 & mindre strøm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch RF-82 & mye strøm el. RF-63 & mindre strøm?

Hei,
    Skall kjøpe meg stereo anlegg i sommer når jeg har fått jobba litt.
    Skall ha Klipsch men veit ikke om jeg skal ha rf-82 eller rf-63, grunnen til det er att hvis jeg kjøper rf-82 har jeg råd til mye grommere forsterkeri enn hvis jeg kjøper rf-63 som er 9k dyrere.

Har da tenkt på dette om jeg går for rf-82:
    Forforsterker: TonArt • Vincent SA-31
    Effektforterkere: Audiofoni AS
    Dette kommer på ca 28k

Og hviss jeg går for rf-63:
    Integrert forsterker: TonArt • Vincent SV-226mkII
    Dette kommer på ca 27k

Luerer da på hva som kommer til å spille best? Tenker da på hvor mye forskjell de blir i både bass, mellomtone og diskant og lydnivået.
    Som dere ser ligger busjette i unnerkant av 30k så hvis dere har andre forsterker forslag er jeg veldig åpent for det

Mvh.
    kaje

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    63 krever mye mer strøm enn 82, og 82 er 'lettdrevet' men krever fortsatt rimelig mye strøm for å yte maksimalt! Ville tatt 82 løsningen hvis det er de to alternativene du har, eventuelt lete på bruktmarkdetet etter en skikkelig effektforsterker til 63

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er di to alternativene jeg har når det gjelder ht men forsterkeri er jeg veldig åpen, kan hende jeg går for 82, men lurer på en ting; har lest inne her att folk har fått 63 til 15k å under det og 82 til 7-8k kjøper dem fra utlandet eller er det en forhandler jeg ikke veit om som er mye billigere en dem jeg har sett på?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De handler nok fra utlandet ja, fks hifi-circle.de, ebay er vel noen av plassene det er mulig og få tak i de fra. Siden du har max grense på 30 k? Blir det vanskelig og finne en forsterker som klarer og drive de maksimalt, ihvertfall hvis det er transistor du er ute etter? Rør er jo også en kjempe kombo til klipsch, mulig det er en rør forsterker som gir deg lyd magien du er ute etter, men da er det mange andre her på forumet som kan fortelle deg om det.

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaje
    Det er di to alternativene jeg har når det gjelder ht men forsterkeri er jeg veldig åpen, kan hende jeg går for 82, men lurer på en ting; har lest inne her att folk har fått 63 til 15k å under det og 82 til 7-8k kjøper dem fra utlandet eller er det en forhandler jeg ikke veit om som er mye billigere en dem jeg har sett på?
    RF-82 finner du jo til 8990 kroner i Norge og jeg vet at Løyning Kvalitetslyd (Kvalitetslyd.no) kjørte tilbud på RF-63 til 14.995 kroner.
    Hør med de så får du sikkert en fin pris uansett.

Newcomer Hazze sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten link til annonsen de hadde på Finn.no

Knalltilbud på Klipsch RF-63 fra forhandler

Ser den sist ble endret på den 15.05.08 så det er jo bare noen dager siden.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen klipschfan, men RF63 er noe av det bedre jeg har hørt fra den kanten. Jeg vet ikke om det er utprøvd men det går jo endel Lyngdorftrinn om dagen på marknaden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    De handler nok fra utlandet ja, fks hifi-circle.de, ebay er vel noen av plassene det er mulig og få tak i de fra. Siden du har max grense på 30 k? Blir det vanskelig og finne en forsterker som klarer og drive de maksimalt, ihvertfall hvis det er transistor du er ute etter? Rør er jo også en kjempe kombo til klipsch, mulig det er en rør forsterker som gir deg lyd magien du er ute etter, men da er det mange andre her på forumet som kan fortelle deg om det.
    Veit ikke hva som passer beste til meg jeg, kan jo nevne noe av det jeg hører på: kurt nilsen, coldplay, james blunt, steve earle, masse powermetall som f.eks hammerfall, falconer, sonata arctica å slikt. blir noe trance, techno og house fra 90 og 2000 tallet. så er vell egentlig de meste av sjangere jeg hører på.

Men vill en rørforsterker trøkke like mye som en "vanlig" en da? har lyst til å få mest mulig trøkk uten att det går utover lydkvaliteten

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kaje
    Veit ikke hva som passer beste til meg jeg, kan jo nevne noe av det jeg hører på: kurt nilsen, coldplay, james blunt, steve earle, masse powermetall som f.eks hammerfall, falconer, sonata arctica å slikt. blir noe trance, techno og house fra 90 og 2000 tallet. så er vell egentlig de meste av sjangere jeg hører på.

Men vill en rørforsterker trøkke like mye som en "vanlig" en da? har lyst til å få mest mulig trøkk uten att det går utover lydkvaliteten
    Prøv Parasound du. Da blir det liv i Klipschene tenker jeg. Varm og fyldig klangbalanse, med godt riv i bassen. Sammenhengen mellom bass/mellomtone blir meget bra. Blir ikke anstrengende å høre på.
    Mange som har testet PS på Klipsch med supert resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg kommer til å gå for Parasound elektronikk, så da blir det kjøp i sommer en gang

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Prøv Parasound du. Da blir det liv i Klipschene tenker jeg. Varm og fyldig klangbalanse, med godt riv i bassen. Sammenhengen mellom bass/mellomtone blir meget bra. Blir ikke anstrengende å høre på.
    Mange som har testet PS på Klipsch med supert resultat.
    Akkurat dette kan jeg love deg stemmer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0