Hjelp med første høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med første høyttalere

Hei, jeg har tenkt litt på disse høyttalerne:
    Argon 6140
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: ARGON 6140 Høyttalere

Og denne recieveren: Pioneer VSX 417-S https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...ed#ProductTabs

Ville de høyttalerne gå sammen med den recieveren?

Ettersom disse vil bli mine første høyttalere ( Utenom Logitech Z-5500) Vil jeg helst ikke bruke så mye penger.

Jeg har en del spørsmål angående dette:

Spm 1. Argon 6140 høyttalerne har bi-wiring, betyr dette at jeg vil ta opp fire høyttaler-plasser på recieveren for begge høyttalerne istedenfor to? Skal jeg bruke to vanlige høyttaler kabler per høyttaler?

Spm 2. Kan jeg bruke z-5500 suben samtidlig som jeg bruker Argon høyttalerne hvis jeg bruker optisk utgang på recieveren?

Spm 3. Trenger jeg å spille inn Argon høyttalerne? Isåfall, hvordan, og hvor lenge?

Jeg har et budsjett på ca 3000-4000 så dere kan gjerne komme med forslag.

Kommer sikkert på flere spørsmål senere. Takk for alle svar

-Eirik på 14 år =)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Eirik og velkommen hit!

Jeg hadde styrt unna Argon høyttalerne var jeg deg, og heller sett på et par Dynavoice M65 som nå ligger på ca 2000. De er ganske store, men spiller meget bra for pengene og har god bass.

Link: Dynavoice M-65 i Calvados farve

Forsterkeren kjenner jeg ikke, men det kan være du burde kikke på bruktmarkedet da de minste forsterkerne ikke alltid har så mye strøm å levere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hei Eirik og velkommen hit!

Jeg hadde styrt unna Argon høyttalerne var jeg deg, og heller sett på et par Dynavoice M65 som nå ligger på ca 2000. De er ganske store, men spiller meget bra for pengene og har god bass.

Link: Dynavoice M-65 i Calvados farve

Forsterkeren kjenner jeg ikke, men det kan være du burde kikke på bruktmarkedet da de minste forsterkerne ikke alltid har så mye strøm å levere.

Hmm.. de så lettdrevne og gode ut:P Er det bra leveringstid og sånt på surround.no?

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spørmåls 1

ja jeg også lurer på det biwiring..
    ref spm. til Kiriev:
    Spm 1. Argon 6140 høyttalerne har bi-wiring, betyr dette at jeg vil ta opp fire høyttaler-plasser på recieveren for begge høyttalerne istedenfor to? Skal jeg bruke to vanlige høyttaler kabler per høyttaler?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biwiring er 2 pluss og 2 minus i den ene enden, og 1 pluss og en minus.
    altså du tar 2 sett kabler bare du tvinner sammen pluss og minus sammen i den ene enden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Biwiring er 2 pluss og 2 minus i den ene enden, og 1 pluss og en minus.
    altså du tar 2 sett kabler bare du tvinner sammen pluss og minus sammen i den ene enden.

Noen som kan forklare dette litt nærmere? Eventuelt bilder?

Hva med disse Dynavoice Magic F6?

1 par Dynavoice Magic F6 i Calvados farve

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Hmm.. de så lettdrevne og gode ut:P Er det bra leveringstid og sånt på surround.no?
    Har bare gode erfaringer fra surrond.no
    I mine tilfeller har det senest blitt sendt dagen etter bestillingen
    Noen gangar har det også blitt sendt på samme dag som min bestilling

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround.no leverer meget kjapt, og senest i dag var jeg på tråden med dem angående retur og servicen er upåklagelig. M65 har en god del mer guffe enn F6 og du trekker dem ganske greit med en ok receiver. Helt enormt for pengene egentlig med M65.

Du kan jo kikke på denne f.eks. mtp forsterker, er ikke siste skrik, men by 2000 og se hva som skjer. Vil tro den har en god del mer krefter enn Pioneeren, selv om watten er oppgitt motsatt.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/32407/cat/13

Prisen på 1990 er for calvados (trefarget), men du får dem i sort også for 2490, en god del penere IMO, men tre er også meget greie å se til, og forstår jo at 500 er endel når du er 14 og på budsjett. Been there!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Surround.no leverer meget kjapt, og senest i dag var jeg på tråden med dem angående retur og servicen er upåklagelig. M65 har en god del mer guffe enn F6 og du trekker dem ganske greit med en ok receiver. Helt enormt for pengene egentlig med M65.

Du kan jo kikke på denne f.eks. mtp forsterker, er ikke siste skrik, men by 2000 og se hva som skjer. Vil tro den har en god del mer krefter enn Pioneeren, selv om watten er oppgitt motsatt.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/32407/cat/13

Prisen på 1990 er for calvados (trefarget), men du får dem i sort også for 2490, en god del penere IMO, men tre er også meget greie å se til, og forstår jo at 500 er endel når du er 14 og på budsjett. Been there!

Tror jeg kommer til å kjøpe calvados farget hvis jeg skal kjøpe m65, 500 kroner er litt drøyt, bare for en annen farge, selv om jeg igrunnen er enig i at den svarte ser bedre ut Angående reciever er det egentlig ikke så nøye for meg hvor mange høyttaler-utganger den har, ettersom jeg ikke har tenkt å kjøpe surround-høyttalere med det første, og bare kommer til å høre på musikk. Bare den er kraftig nok til å spille litt høyere enn Z-5500 og den har optisk inn er jeg fornøyd,egentlig..

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Eirik, og velkommen

Er det noen som vet om budsjett så er det oss som går på skole og studerer, blir ikke mye penger ut av det.
    Men ja, De M-65. ta og klikk på linken min så kan du se hvordan dem ser ut "live". og må si at til å være mine "jomfruhøytalere" så er jeg MEGET fornøyd.
    Iforhold til størrelsen og basselementene så er det utrolig bra trøkk i disse!
    Hvor høyt du vill spille kommer vell annpå forsterkeren, er den kraftig nok så kan du spille til moren din river hodet av deg, men tar du en dårlig forsterker blir lyden tynnslipt hvis du spiller for høyt, så for å få en god forsterker til en god pris så ville jeg tatt en kikk på AVTORGET her inne, folka behandler varene godt, og dem vet hva det er verdt.

Så til å være nye, og til den prisen. så tørr jeg faktisk og si at du ikke kan få et bedre helhetlig lydbilde den med disse høytalerne. (fins jo bedre selvfølgelig! men da skal du endel tusenlappen opp)

Så for å få en god Innvielse i Hifi land så vill jeg anbefale disse på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Hei Eirik, og velkommen

Er det noen som vet om budsjett så er det oss som går på skole og studerer, blir ikke mye penger ut av det.
    Men ja, De M-65. ta og klikk på linken min så kan du se hvordan dem ser ut "live". og må si at til å være mine "jomfruhøytalere" så er jeg MEGET fornøyd.
    Iforhold til størrelsen og basselementene så er det utrolig bra trøkk i disse!
    Hvor høyt du vill spille kommer vell annpå forsterkeren, er den kraftig nok så kan du spille til moren din river hodet av deg, men tar du en dårlig forsterker blir lyden tynnslipt hvis du spiller for høyt, så for å få en god forsterker til en god pris så ville jeg tatt en kikk på AVTORGET her inne, folka behandler varene godt, og dem vet hva det er verdt.

Så til å være nye, og til den prisen. så tørr jeg faktisk og si at du ikke kan få et bedre helhetlig lydbilde den med disse høytalerne. (fins jo bedre selvfølgelig! men da skal du endel tusenlappen opp)

Så for å få en god Innvielse i Hifi land så vill jeg anbefale disse på det sterkeste.

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...ed#ProductTabs Vil ikke klare å dra M-65 godt nok? Valgte denne recieveren fordi den var billig, så grei ut og jeg har god erfaring med komplett :P

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, den vill klare og drive høytalerne den uten tvil. Men du vill etter hva jeg forstår prøve deg på Stereo oppsett (med 2 høytalere, muligens en sub) og da er vell Stereoforsterker best for ditt bruk?

Sånn som denne f.eks NAD 216, høyttalere med trøkk! + | FINN torget

Som sagt, mange har forskjellig meninger på forsterker, hva som gir best lyd til ditt og datt. Men etter hva jeg har fått med meg er vell ikke pioneer et merke som alltid har "rèel watt", dvs at den er ikke like kraftig som det sies, men er alltids unntak, NAD derimot er et merke som er kjent for og levere det den sier, og mer den det.

Det var bare et eksempel på forsterker da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Joda, den vill klare og drive høytalerne den uten tvil. Men du vill etter hva jeg forstår prøve deg på Stereo oppsett (med 2 høytalere, muligens en sub) og da er vell Stereoforsterker best for ditt bruk?

Sånn som denne f.eks NAD 216, høyttalere med trøkk! + | FINN torget

Som sagt, mange har forskjellig meninger på forsterker, hva som gir best lyd til ditt og datt. Men etter hva jeg har fått med meg er vell ikke pioneer et merke som alltid har "rèel watt", dvs at den er ikke like kraftig som det sies, men er alltids unntak, NAD derimot er et merke som er kjent for og levere det den sier, og mer den det.

Det var bare et eksempel på forsterker da

Vil helst kjøpe nytt.. Er ikke surroundforsterkere billigere, flere utganger/innganger og kraftigere enn stereoforsterkere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorround er som oftest 5.1 eller 7.1 kanaler, altså 5(7) høyttaler og 1 sub.
    Stereoforsterker er vel kraftigere, siden det bare er 2kanaler, altså til å drive litt større høyttalerer. Men sorround og stereo spørs jo da seff på prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du heller vil glede deg over en Nad forsterker, da vil du få mere trøkk mer moro for pengene dine. Etter det jeg har erfart er at Cambridgen spiller litt for "snillt", min bror har den 640 utgaven og har hørt litt på den. Apropos surround forsterkere er ikke like god til musikk som de egentlig burde ha vært, så jeg ville heller satset på en ren stereo til ditt formål. Jeg snakker av egen erfaring så ting er til å prøves ut...

Håper du kan finne deg noe som låter bra til ditt bruk...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har verken hørt Pioneer receiveren eller Cambridge forsterkeren, men jeg vil nok tro at Cambridgen er bedre, men det er ikke Pre-out på den. Det er jo litt surt, kan ikke koble til sub eller effekttrinn.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg tror du heller vil glede deg over en Nad forsterker, da vil du få mere trøkk mer moro for pengene dine. Etter det jeg har erfart er at Cambridgen spiller litt for "snillt", min bror har den 640 utgaven og har hørt litt på den. Apropos surround forsterkere er ikke like god til musikk som de egentlig burde ha vært, så jeg ville heller satset på en ren stereo til ditt formål. Jeg snakker av egen erfaring så ting er til å prøves ut...

Håper du kan finne deg noe som låter bra til ditt bruk...

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C315BEE Integrert forsterker

Er jo selvsagt også et alternativ, men da må jeg jobbe til jeg får litt mer penger xD Haha :P Er den isåfall bedre en de andre to jeg postet i den forrige posten? :-P Forresten hører jeg på country,techno og hiphop :-P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C315BEE Integrert forsterker

Er jo selvsagt også et alternativ, men da må jeg jobbe til jeg får litt mer penger xD Haha :P Er den isåfall bedre en de andre to jeg postet i den forrige posten? :-P Forresten hører jeg på country,techno og hiphop :-P
    Jeg ville nesten dratt ned på Hifiklubben og sjekka de ut, se hva som passer deg best. Men Nad er i din klasse med tanke på musikkstilen du hører på, så ett par dager til med jobbing er du der... Lykke til....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du et rimelig alternativ, kjenner den ikke selv, men ser kurant ut på målinger osv... Proson RV 2050 (v.2)

Prisen er jo ok, og sender du en mail til surround kan du jo spørre om den duger og om du kan få en grei deal på m65 + den? Men jeg kjenner den ikke som sagt, men utvalget rundt 2 lapper nytt er jo begrenset.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •