Hjelp med første høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg ville nesten dratt ned på Hifiklubben og sjekka de ut, se hva som passer deg best. Men Nad er i din klasse med tanke på musikkstilen du hører på, så ett par dager til med jobbing er du der... Lykke til....

Jeg skal til Bodø den 11 juni, skal se om jeg finner HiFi Klubben der ettersom jeg aldri har sett den :S Noen som kanskje kan gi meg et lite tips om hvor den ligger? :-D Ettersom jeg bor på en øy som er 5 timer fra Bodø, hver vei, har jeg ikke akkurat så mange sjanser til å sjekke den ut, men skal se hva jeg kan gjøre :-D gleder meg til å få litt ordentlig lyd på rommet :P selv om Dynavoice ikke er high end så tror jeg det holder for meg. Iogmed at basselementene på M-65 er såpass store, og i tillegg to av de tipper jeg at jeg ikke trenger noen subwoofer med det samme?

Edit: Hentet fra HiFiKlubbens hjemmeside

Beliggenhet og parkering
    Forretningen ligger sentralt i Bodø sentrum rett ovenfor torget. Du finner oss på hjørnet mellom Torvgata og Dronningensgate - 50 meter fra Glasshuset og Koch kjøpesenter. Vi har gode parkeringsmuligheter rett utenfor forretningen, og gode muligheter til av- og pålastning av varer. Parkeringshus finner du under torget ca. 50 meter fra butikken.

Rart at jeg ikke har sett den.

Newcomer maxjeger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

har selv m65 og er veldi fornøyd....

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/32442

her ligger di på brukt markedde...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spørsmål: Hvordan funker bananplugger? Hvis noen hadde hatt bilder og sånt om hvordan de funket ville det vært supert!

Hvordan virker bi-wiring, trenger jeg 2- og 2+ sloter på recieveren for en høyttaler, eller? Kan noen utdype dette?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbehør - Høyttalertilbehør | Hi-Fi Klubben: DALI Banana Lux Tilbehør
    Dette er da en bananplugg, det funker så enkelt at du avisolerer kabelen din slik at du har en cm(ca?) med kobbertråder som står til din disposisjon, og så putter du den inn i den stumpe enden av pluggen, og når den er dyttet inn så skrur du fast kabelen ved og skru inn en skrue på siden av pluggen med en skrutrekker. Du kan jo evt også lodde den fast, men det er endel vanskeligere.

Bananplugg fungerer slik at du får bedre kontakt med terminalene, enten det er på høytaler eller forsterker.

biwiring er jeg litt usikker på så skal heller la andre forklare deg på den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Dette er da en bananplugg, det funker så enkelt at du avisolerer kabelen din slik at du har en cm(ca?) med kobbertråder som står til din disposisjon, og så putter du den inn i den stumpe enden av pluggen, og når den er dyttet inn så skrur du fast kabelen ved og skru inn en skrue på siden av pluggen med en skrutrekker. Du kan jo evt også lodde den fast, men det er endel vanskeligere.

Bananplugg fungerer slik at du får bedre kontakt med terminalene, enten det er på høytaler eller forsterker.

TAKK :-D Det hjalp veldig, da trenger vi bare noen som kan forklare bi-wiring.. noen frivillige? xD :razz: :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum

Er litt uenig der. Bananplugg er at kabelen er terminert med en spiss plugg som gjør at du kan kople til og fra mye enklere. Du bare skyver dem inn i utgangen og så er det tilkoplet. Omtrent som en stikkontakt med en pinne.

Jeg tviler på at du får bedre kontakt med terminalene, muligens heller andre veien.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste måten å få kontakt på er "kabelstumpen" rett inn i treminalen, ett ledd mindre, og stor flate som berører treminalen. Men skal det plugges mye ut og inn så er banan enklere. Om det ene er hørbart bedre en det andre, det vet jeg ikke.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt 100 % på dette med bi-wiring og bi-amping, men det går i hovedsak ut på at man bruker 'en forsterkerkanal for diskant/mellomtone og en for bassen på hver ht. På surroundrecievere gjør man som oftest dette ved å bruke surround back kanalene i forsterkeren i tillegg til front kanalene. Man bruker altså to sett utganger på forsterkeren, bi-wirings kabler til ht og to sett inganger på ht. Dette forutsetter at du har en 7.1 forsterker med mulighet for bi-wiring da man bruker opp et ekstra par htutganger. I og med at den du har kjøpt er en 5.1 forsterker vil du nok ikke ha muligheter for bi-wiring. Ifølge de fleste høytalerprodusenter skal visstnok dette være noe stort tull uansett, utifra hva jeg har hørt. De fleste av dem velger uansett å ta med bi-wiring på høytalerene sine fordi kundene foretrekker det.

Skal forresten selge mine ht. Disse kan muligens være av interesse, selv om de ligger litt over de andre du vurderer i pris?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/32292/cat/12

Ta kontakt hvis du er interresert!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, mye mulig det. bare synes lyden generelt ble bedre når jeg brukte bananplugger, istedenfor vanlig kabelstumper. men mye mulig hørene mine lyver^^ men uansett så blir kablene enklere og håndtere med bananplugger, den uten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående bi-wiring

Vi har et anlegg på skolen og vi har to Radionette fronthøyttalere med bi-wiring. Vi har den koblet opp mot en Pioneer VSX 515, tror det er 5.1 reciever. men poenget er at vi har bare koblet opp på de to øverste terminalene, eller hva jeg skal kalle det, på høyttalerne, men likevel er det lyd fra de to basselementene og diskanten. Jeg snakket med en fyr på skolen, han sa at de to utgangene under de vi hadde koblet til var paralellkoblet med de som var over sånn at man kunne koble til andre høyttalere der.. Hvis jeg gjør det samme, og kobler til bare de to øverste terminalene på Dynavoice M-65, vil det komme lyd fra alle høyttalerelementene, når det er to 6.5 tommere, to 5.25 og en 1'' diskant?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kabler inn ja, så spiller hele galskapen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kiriev
    Har ikke den fjerneste anelse.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har ikke den fjerneste anelse.

Men hva tror du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok gått for NAD'en, i og med at jeg omtrent aldri har hørt om proson forsterkere. Men man vet aldri, av og til er det man tror er dårlig best=P

Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0