Bakhøyttalere - Kjøpe dedikerte eller "fullrange" bokhylle/gulvstående ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøyttalere - Kjøpe dedikerte eller "fullrange" bokhylle/gulvstående ?

Har oppgradert anlegget mitt i det siste å nå består frontrekka mi av Klipsch RF-83 og RC64, neste oppgraderinging blir vel å bytte ut surroundhøyttalerene (PSB Alpha) med noe fra klipsch. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Klipsch RS-52, som skal veggmonteres , men slik leiligheten min er kommer det vinduer i veien og den venstre blir stående 1,5meter lengre unna enn den høyre. Så lurte jeg på om dere har erfaringer med vanlige gulvstående høyttalere feks : RS-10 kontra disse "2-veis" vegghengte høyttalerene som RS-52 er.

Er forskjellen såpass mye bedre (med Rs-52) at jeg bør droppe tanken med gulvstående, selv om det medfører en hel del mere arbeid ? Bakveggen er ca 5 meter i fra sweetspot...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønte ikke helt hvordan den stuen din ser ut... :roll:

Skal du ha 5.1 eller 7.1 oppsett? Hvis stuevinduene er bak sweetspot er det ikke noe problem med å kjøre 5.1 oppsett da bakht'ene skal være på hver side av sweetspot. Det er kun hvis man skal oppgradere til 7.1 at man har bakht'er bak sweetspot...

Når det gjelder dedikerte bakht'er (i dette tilfellet bipolare) vs gulvstående er jeg ikke sikker da jeg ikke har hørt de bakht'ene du sikter til, men gulvstående har funket fint hos meg tidligere, det er ihvertfall alt jeg kan si...

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få skisset opp et utkast av stuen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •