Fronthøytalere til rundt 10K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fronthøytalere til rundt 10K

Vurderer nå og selge mine gamle fronter for å kjøpe noe i en høyere prisklasse. Jeg leter som sagt etter høytalere i prisklassen 10K og jeg er så absolutt villig til å kjøpe brukt, da jeg sansynligvis får mer får pengene her. Høytalerene jeg har er abolutt bra men jeg har aldri klart og bare lene meg tilbake og høre på MUSIKK uten at jeg plutselig finner meg selv i å vurdere lyden. De høytalerene som blir anbefalt av mange skal jeg se om jeg kan ha på hjemlån eller i hvert fall høre på i butikk. Her er noen av kriteriene jeg stiller:

- De må være forholdsvis lettdrevne da de i første omgang skal drives av yamaha rx-v663. Er fullstendig klar over at mange vil kimse av dette, men vær så snill å ta i betraktning av at jeg er ung og ikke har så alltfor høy månedslønn, og det faktum at 663 faktisk er en ganske audiofil reciever til tross for prisen. Effektforsterker er planlagt senere, så gjerne nevn en effektforsterker som dere mener kan passe høytaleren

- Etter egne erfaringer fåretrekker jeg en lydsignatur som er en smule over på den varme siden, selv om jeg ønsker meg mye dynamikk i hele frekvensregisteret. For mye å kreve av en høytaler i denne klassen?

- Høytaleren må absolutt ikke ha en tilbaketrukken mellomtone!
    - Er greit om høytaleren ikke er så kresen på dårlige opptak men dette er ikke et must

Høytalerene skal brukes sammen med en Focal Chorus SW800V som er en veldig kjapp og god sub. Setter pris på så mange synspunkter som mulig så det er bare å fyre løs! På forhånd takk=)

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audio pro blue diamond v2

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv KEF iQ9, låter veldig bra!
    Stereophile: KEF iQ9 loudspeaker

KEF hos Akustikk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402 MK3!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b&w dm683 som vil bli veldig bra når effektrinn er på plass eller nøye deg med lillebroren eller se om du finner 603 s2, 604s2 eller 604s3 brukt. alle er å anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 har jeg faktisk hørt på allerede. Jeg ble ganske imponert og har vurdert den lenge. Hadde vært greit om folk skrev litt mer om hvorfor jeg skal velge høytalerene de nevner. Lyden av RX-V663 er ganske frampå og upolert så det kan være fare for at feil matching kan gi litt for mye av det gode.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en lytt til 684 også .. Passer nok ampen din MYE bedre .. og vips.. har du allerede spart opp 2500kr til effekttrinn .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    ta en lytt til 684 også .. Passer nok ampen din MYE bedre .. og vips.. har du allerede spart opp 2500kr til effekttrinn .

nei nei, b&w 683 nå og når du har hatt de litt så skjønner du lett at dette kan bli så mye mer morsomt med en nad c272 f.eks og vips så går det 5000 til så har du masse lyd, bra lyd til all slag musikk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok 683 på hjemlån ja! Flere forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99.36 bør ikke glemmes. Ca 8.000 kroner for høyttalere som spiller som langt dyrere, har høyttalerelementer fra Excel-serien til SEAS og en meget god bånddiskant. Mellomtonen er virkelig bra.
    XTZ 99.36
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye bra om XTZ men ser ingen muligheter på å ha disse på hjemlån eller få høre på de? Vet du hvordan? Jeg kjøper ikke før jeg har hørt høytalerene i mitt eget rom.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MathiasJJ
    Har hørt mye bra om XTZ men ser ingen muligheter på å ha disse på hjemlån eller få høre på de? Vet du hvordan? Jeg kjøper ikke før jeg har hørt høytalerene i mitt eget rom.
    Tak kontakt med Surround.no - Høyttaler spesialisten og hør, ellers kan du kanskje benytte deg av angreretten?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen bruktannonser å referere til? Noen som har erfaring med matching med Yamaha?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er nevnt så går det mye i electronica, så det er greit med en litt voksen høytaler. Uansett, med dagens electronica syntes jeg ikke det er behov for spesielt basstunge høytalere med stygg lyd! Men god dynamikk over hele registeret er som sagt foretrukket. Disse skal brukes til nesten all type musikk bortsett fra metall! Og selvsagt kino=P

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton Chrono 507/509 bør absolutt vurderes. Rocka høyttaler som spiller bra bass og noe penere enn f.eks. RF-82 oppover i frekvens. Metallmembraner på alle elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton Chrono er jeg redd kan bli en litt dårlig match med 663 i og med at de er veldig tungdrevne og kan ha en tendens til å tippe over i det litt for pågående utifra hva jeg har lest på nett

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke selv hørt disse, men har jo lest hva folk på forumet her har sagt opp igjennom årene. Kjenner også folk som har dem og gir de meget gode skussmål:
    Focal/JMlab Electra 926 *Kr 9999,-*

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Litt av et tilbud. Men de er vel en smule for mye og gape over for 663? Dessuten har jeg hatt focal i et år nå og vil gjerne prøve noe annet=P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MathiasJJ
    Se der ja. Litt av et tilbud. Men de er vel en smule for mye og gape over for 663? Dessuten har jeg hatt focal i et år nå og vil gjerne prøve noe annet=P
    De hadde sikkert klart seg til du fikk en grei effektforsterker i hus fra f.eks Vincent.:-D

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •