Ny Frontrekke Til Rundt 15k noen anbefalinger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    RB35 viste ikke tegn til problemer med 5, 12 og 30watt når jeg hadde de.
    singel ended el34 på 12 låst best egentlig.
    Og RF-82 kombinert med Fatman iTube 218 fungerte utrolig bra! (2x18W)

Fatman Tube Signal Processors

Det at høyttaleren er følsom gjør at du ikke trenger mye watt for å få lyd, en "pen" impedanskurve gjør at forsterkeren ser høyttaleren som en lett last.

En elektrostat kan dippe ned mot 0 Ohm - og da trenger man mye strøm for å drive disse.

Prøv å sette en t-amp på RF-82, og du vil sitte å måpe hva den lille boksen kan klare å få til (t-amp'en i denne sammenhengen )

edit: dette var noe forenklet, men stereophile hadde en artikkel på temaet som kan være interessant å lese

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Ifølge Rognlien er RF82 den største lettdrevne og lettstyrte modellen fra Klipsch. Går du høyere opp i serien, blir høyttalerene tyngre å kontrollere. Og hvis man sammenliger med andre merker, f.eks. nevnte B&W 683, kan vel knapt RF82 sies å være tungdreven.

Frode
    Likevel opplevde f.eks Phaf et kraftig løft i lyden ved å gå fra ren receiver-drift til å putte på en NC2250 på sine RF82.
    Er likevel enig med deg i at RF82 vil være mye lettere å drive enn 683 som absolutt trenger krefter, men da også spiller ringer rundt Klipschene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Javell, men mener du at denonen ikke er kraftig nok ?

Sitert:
    110 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, .05%THD)
    Ja det mener jeg absolutt om du ønsker å utnytte denne høyttaleren. Du må ikke henge deg opp i antall watt, men se på kvaliteten wattene leverer. Mine ekstremt tungdreveve Gradienter spiller fantastisk mye bedre på 2x85w fra Ayon Typhon enn de noen gang gjorde med 2x380w fra Bryston 4B SST som også er en kjempebra forsterker.
    Første gang jeg hørte mine tidligere Usher Dancer 8871 spilte de på 2x18w rørblokker, og disse høyttalerene kan ikke sies å være spesielt små.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Likevel opplevde f.eks Phaf et kraftig løft i lyden ved å gå fra ren receiver-drift til å putte på en NC2250 på sine RF82.
    At man får et kraftig løft i lyden ved å spe på med en effektforsterker som er vesentlig dyrere enn receiveren, kommer vel ikke som noen bombe. Selvsagt yter også Klipsch bedre med bedre forsterkere. Poenget mitt var at de fleste modellene fungere godt med små forsterkere sammenlignet med mange andre merker.

Frode

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    At man får et kraftig løft i lyden ved å spe på med en effektforsterker som er vesentlig dyrere enn receiveren, kommer vel ikke som noen bombe. Selvsagt yter også Klipsch bedre med bedre forsterkere. Poenget mitt var at de fleste modellene fungere godt med små forsterkere sammenlignet med mange andre merker.

Frode
    Da er vi enige :razz:
    Det er mye snakk om at man bare trenger å henge en receiver på et par Klipsch, og så oppleve hifi-himmelen. Regner med at den høye følsomheten er årsaken til denne missforståelsen, men det er ingen tvil om at en 2808 vil like seg bedre med RF82 enn med 683
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi enige :razz:
    Det er mye snakk om at man bare trenger å henge en receiver på et par Klipsch, og så oppleve hifi-himmelen. Regner med at den høye følsomheten er årsaken til denne missforståelsen, men det er ingen tvil om at en 2808 vil like seg bedre med RF82 enn med 683
    En god forsterker er bra for alle høyttalere, Klipsch er intet unntak. Slik jeg ser det, er fordelen med lettdrevne høyttalere at man får et større utvalg av gode forsterkere å forholde seg til. Da kan fokusere mer på matchingen og mindre på om forsterkeren klarer å drive høyttalerene.

Frode

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å ta en liten titt/lytt på Tannoy sin Revolution serie? Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å slå til på en hel pakke med Jbl's Studio L serie som er på tilbud hos HFC/Soundgarden nå?

Fronter: Studio L890 til 7995,- (førpris 11975,-)

Senter: Studio LC2 til 2795,- (førpris 3995,-)

Bakht'er: Studio L820 til 3495,- (førpris 4995,-)

Da vil du få et 5.1 system til 14285,- som før kostet 20965,-!!! :-D

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal

Focal chorus 726V til ca 11800 og focal chorus 700V center til 2995 ekte fransk kvalitet produsert i frankrike. ikke noe kinesisk fabrikat... snakk med Andrè på hifihuset i asker. han er helt suveren på pris/service. Glem hifi klubben de har ikke evne til å se kundens behov og setter salget høyest. Andrè Kommer hjem til deg og kalibrerer utstyret slik at du får optimalt oppsett uten ekstra kostnad. Det er en enorm service grad..prøv å få det på hifi klubben uten å måtte betale for det..

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Javell, men mener du at denonen ikke er kraftig nok ?

Sitert:
    110 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, .05%THD)
    Jeg vil si ja. Brukte mine rf-82 biampet på min Denon 2807+ center og bakht. Da skulle jeg ikke dra på så veldig høyt før denon fikk pusteproblemer. Vil annbefale deg minimum en effekt forsterker til frontene så kan Denonen drive resten. Eller gjør som meg finn deg ett billig brukt 5 kanals effektrinn feks parasound eller Marantz, så biamper du frontene med fire kanaler og den siste til senter. Da blir det bra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    legg merke til at Denon'en oppgir effekt med to kanaler i drift.. ikke 7...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canton Chrono 509DC og 505 center bør høres og vurderes.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall ville jeg ikke si at du gir spesielt gode råd. Hva skal trådstarter med en ht han ikke kan drive?
    er 2808 så mye dårligere enn det pioneer 2016vsx til 3500kr er?? før når jeg satt med 683 og htm61 greide min pioneer og drive disse høytalerene uten problemer, selv uten biamping. du utnytter ikke potensialet i høytalerene for å si det slik, men ihvertfall med min forsterker kunne jeg kjøre volum på 0 uten antydning til at forsterkeren gikk i protect eller på noen annen måte viste at den er for svak, trur ikke 2808 er noe mere strømsvak enn det pioneer vsx2016S er. ergo kan han faktisk bruke denne forsterkeren til å drive disse høytalerene til han får kjøpt seg noe bedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •