B&W 803D og forsterkere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hmmm siden alt er usikkert enda legger jeg ut en salgsliste her så kan det jo sies om det er ufin pris da. hehe eller kanskje noen er interresert.

- b&w cdm9nt i bra stand
    - Kimber kabel hero (4 x 1.5 meter)
    - Lyngdorf SDAI 2175
    - Lyngdorf SDA 2175
    - Tara Labs Vector 2 0,6 m XLR plugger

Ny pris på dette var avrundet til 51000

Om ting går som jeg håper så selges dette samlet for 30000,- syns ikke det vil være veldig upris, eller?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er viktig å få med seg at 803s ikke er Nautilus versjonen av diskanten, men den nye mer "naturlig" tunede utgaven. (Også med de nye delefiltrene i tillegg hvis jeg ikke har misforstått)
    Du har helt rett marsboer. Samt at opphenget i FST mellomtonen er noe anderledes i S modellen i forhold til den gamle Nautilus modellen. Diskanten har også blitt flyttet et par cm fremover.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vil bare føye til at Parasound er en super match til B&W. Har hatt 3 stk SDA 2175 fra Lyngdorf i mitt B&W oppsett. Synes det fungerte veldig bra, men synes det ble litt for gjennomsiktig. Skal en bruke Lyngdorf på B&W så må en ha en kilde som har en varm klangbalanse. (min persomlige mening) Etter bytte til Parasound kom det jeg var ute etter. En meget varm mellomtone og diskant. Sammenhengen mellom mellomtone/bass ble tydligere. Dette drar vokaler opp et hakk. Super kombo. Men som sagt, er jo dette også en smaksak.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig da-ty@online.no, har prøvd både 2175 og 2200 fra lyngdorf sammen med masse cd-spillere, men det er kun med min egen EMC-1 det låter knall.. Får virkelig frem den varme og gode klangen, samt at det hele blir veldig detaljert og utrolig oppløst uten at det blir kjedelig.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden dere er inne på dette artige temaet, så er min status det at jeg sitter med 803S(fikk dem brukt for 25K, ellers hadde jeg også sterkt vurdert D versjonen) som jeg er knall fornøyd med, sammen med TDA2200 og cd-1. vil bare hive meg på det at 2200 er sykt mye bedre enn det sdai2175 er. noen her sier at det ikke funker å bi ampe sda2175 med 2200. jeg vurderer litt å oppgradere min tdai2200 med den litt dyrere rene for forsterkeren til lyngdorf som heter DPA 1. men i så fall, hvilken forsterker anbefaler dere til denne, for som jeg har skjønt så har ikke lyngdorf lagd egen ren effektforsterker som denne kan brukes sammen med??
    eller ville dere beholdt samme forsterkeri og heller oppgradert til 803D som så mange skryter så langt opp i skyene, og som jeg desverre ikke har fått hørt selv enda.
    har også vurdert og droppe disse planene og heller kjøpe ASW855...
    hvilke tanker har dere rundt disse problemstillingen her??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei goldeneagle. Du har et veldig bra oppsett der. Hva du skal gjøre er litt usikkert, men god kombo om du vil gå over til lyngdorf pre er f.eks. Rotel RB 1092 effekt. Denne vil spille helt utrolig sammen med 803s. Selv har jeg 803D og 2200 RoomPer, og synes det funker utrolig bra. Faktisk så bra at jeg selger suben jeg har. Tror nok ikke du trenger en ASW855. Om du liker lyden du har nå med cd-1 og 2200 vil det bare bli mye bedre med 803D. om ikke kan du bytte ut cd-1 med noe som er litt varmere i klangen, da vil de i alle fall spille bra, om du foretrekker den type lyd.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    siden dere er inne på dette artige temaet, så er min status det at jeg sitter med 803S(fikk dem brukt for 25K, ellers hadde jeg også sterkt vurdert D versjonen) som jeg er knall fornøyd med, sammen med TDA2200 og cd-1. vil bare hive meg på det at 2200 er sykt mye bedre enn det sdai2175 er. noen her sier at det ikke funker å bi ampe sda2175 med 2200. jeg vurderer litt å oppgradere min tdai2200 med den litt dyrere rene for forsterkeren til lyngdorf som heter DPA 1. men i så fall, hvilken forsterker anbefaler dere til denne, for som jeg har skjønt så har ikke lyngdorf lagd egen ren effektforsterker som denne kan brukes sammen med??
    eller ville dere beholdt samme forsterkeri og heller oppgradert til 803D som så mange skryter så langt opp i skyene, og som jeg desverre ikke har fått hørt selv enda.
    har også vurdert og droppe disse planene og heller kjøpe ASW855...
    hvilke tanker har dere rundt disse problemstillingen her??

ASW855 er en kjempesub, har ASW850 selv. Men du burde seriøst teste Velodyne DD15 før du gjør noe subvalg. Jeg syns den spiller best av de 2 . Men du skal sikkert teste masse før du gjør et valg . Lykke til . Konge oppsett du har !

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •