B&W 803D og forsterkere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke gå for 803s. Ikke fordi det er en dårlig ht, men 803D er så mye bedre. Bassen henge ikke like godt med på 803s og diskanten er ikke i nærheten så god.

Som skorob sier, det er også mange andre alternativer. Nye Virgo 5 hos Oslo Hifi Senter er helt rå. Helicon 400/800 samt MS4 er også knallgode saker. Ellers har du jo ProAc og Sonus Faber. Men skal du først ha bw, så spar deg opp til 803D, du vl ikke angre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torhaavard
    Ikke gå for 803s. Ikke fordi det er en dårlig ht, men 803D er så mye bedre. Bassen henge ikke like godt med på 803s og diskanten er ikke i nærheten så god.

Som skorob sier, det er også mange andre alternativer. Nye Virgo 5 hos Oslo Hifi Senter er helt rå. Helicon 400/800 samt MS4 er også knallgode saker. Ellers har du jo ProAc og Sonus Faber. Men skal du først ha bw, så spar deg opp til 803D, du vl ikke angre.

må nok skuffe alle som reklamerer for andre merker. Avhengig av b&w. ELSKER lyden fra de. hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Than... 803D it is...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Than... 803D it is...

en demo tenke litt så før eller etter demo høre med bank om muligheten og så tenke mer og litt til og håper da mest på at de står i stua mi etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk i alle fall litt tid på det. Jeg funderte lenge på hva jeg skulle velge, men etter ca 6-7 mån, og masse sparing, så sto 803D i stua.. og nå kom faan meg Lyngdorf forsterkeren med Room Perfect. Dette blir nok en "Perfect" helg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk i alle fall litt tid på det. Jeg funderte lenge på hva jeg skulle velge, men etter ca 6-7 mån, og masse sparing, så sto 803D i stua.. og nå kom faan meg Lyngdorf forsterkeren med Room Perfect. Dette blir nok en "Perfect" helg

bestemmer meg innen kortere tid enn det håper jeg da. sparing er for noe a? hehe nok utgifter nå til at det blir no spes greie på noe sparing. men skal nok høre noen ganger på demo. gjerne om noen er buskerud omegn med 803D og som gladelig vil gi en demo så er det flott og. får litt mer igjen ved privat hjem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W+lyngdor er sant

Tok en del tid å finne match til min sdai 2175, men tok en brå sjangs da jeg kom over et par brukte 805s, hadde da hørt 705 på lyngdorfen før, men 800 serien er jo ikke dårligere for å si det slik

lyngdorf of b&w funker, om man liker lyden, jeg er førnøyd med oppsettet mitt, men kunne kanskje ønske det var litt mer avslørende, hadde det ikke vert for at jeg kom over et par brukte 805s så hadde det nok blitt et par Mentor 2, men for all del, det er bra nå

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    en demo tenke litt så før eller etter demo høre med bank om muligheten og så tenke mer og litt til og håper da mest på at de står i stua mi etterhvert
    HFK Drammen har vært greie på hjemlån om du virker seriøs i butikken. En av de bedre klubbene på dette området
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvor_p

lyngdorf of b&w funker, om man liker lyden, jeg er førnøyd med oppsettet mitt, men kunne kanskje ønske det var litt mer avslørende,
    Dette kommer litt an på kilde også. Jeg bruker en Sony ES spiller og Lyngdorf SDA2175 på Focal 1027. Føler hvertfall ikke at det ikke er avslørende i detaljene.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker-delen da men de er nok ikke like i disse to forsterkerene.
    er du sikker på det ? :-)
    altså de 2x200 wattene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    er du sikker på det ? :-)
    altså de 2x200 wattene...

de står oppgitt til det ja, men som det står jo 2 x 150 på lyngdorf millenium til 100k da så blir jo forskjellig da men. men men

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selv om wattene er de samme, behøver ikke dette å bety at de er like. Er en 2x200 watt kompaniet lik en 2x200 watt DP? Jeg har mailet med Per Klauss hos lyngdorf, så vil påstå mine kilder er bra nok. Nå jeg akuratt fått min nye TDAI 2200 i hus og bytta den ut med 2175. Jeg hørte forskjell med en eneste gang, uten tvil. Og 2200 er et hav bedre enn 2175, men husk, det er en liten prisforskjell her..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sikkert sagt dette hundre ganger, og jeg er nok noe inhabil i dette spørsmålet, men Electrocompaniet og B&W gir en helt spesiell symbiose.
    803s eller D vil låte fortreffelig på f.eks EC AW180 eller høyere. Det vil låte svært bra med de mindre modellene også, f.eks AW120, men det vil bli litt lite krefter når volumknappen vris oppover.

Når det gjelder spørsmålet s eller D så er jeg usikker. D-diskanten er fantastisk, men når jeg hører hva de har fått til med alu-diskanten i DM683 og 805s så er jeg neimen ikke sikker på om D'en er verdt mellomlegget i 803D's tilfelle om 803s holder samme nivå (noe den helt sikkert gjør, minst)

Bassen kan fort bli en utfordring i D-høytaleren har jeg hørt, og jeg tror s-versjonen fort kan være en greiere høytaler som kan gi tilnærmet like gode musikkopplevelser i de fleste normale rom. Spesielt om dette da gir penger til overs for å kjøpe et saftig EC trinn! ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. Ec og Bw spiller sammen som kniv i varmt smør. Hadde jeg bare hatt et par NEMO....:shock:

Men jeg holder en stor knapp på 803D vs 803S. Begge er utmerkede produkter, men D`en er verdt steget opp. Selv om du har samme mellomtone, har du en fastere bass som er mye lettere å få til samt en diskant som slår nautilus sin til de krader. Ja, 683 låter mye bedre enn gamle 604 kunne ha tendens til og siste utgave av signatur diskant i Nautilus har blitt mye bedre, men dette er enda et langt steg bak Diamanten..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å få med seg at 803s ikke er Nautilus versjonen av diskanten, men den nye mer "naturlig" tunede utgaven. (Også med de nye delefiltrene i tillegg hvis jeg ikke har misforstått)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå jeg akuratt fått min nye TDAI 2200 i hus og bytta den ut med 2175. Jeg hørte forskjell med en eneste gang, uten tvil. Og 2200 er et hav bedre enn 2175, men husk, det er en liten prisforskjell her..
    Jeg har aldri ment at det er samme forsterker hele veien gjennom...
    At TDA2200 er bedre skulle bare mangle!
    Eneste jeg er blitt fortalt, og da ikke bare på klubben, er at forsterker-delen, altså kraft-, effekt-, watt-delen - er den samme.
    Men at den selvfølgelig er en klasse bedre på alt annet, og er digital
    tvers gjennom...

At du syns den var så himla mye bedre, kan likesågodt være en mental
    trofasthet til lommeboken pga at den kostet så mye mer, som objektive inntrykk! :wink:

Men har du stilt akkkurat dette spørsmålet hos Lyngdorf altså ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes. Grunnet til at jeg kontaktet Lyngdorf var fordi jeg ville bruke en SDA 2175 til å bi-ampe med sammen med TDAI 2200. Dette ble jeg frarådet da effektforsterkerdelen i disse ikke er den samme. Det er selvfølgelig mer enn bare dette som er forskjellen på 2200 og 2175. For-forsterkerdelen er også en helt annen. Men som sagt, effektdelen er heller ikke lik.

Og det er riktig som du sier marsboer, Siste utgave av 800 siere har ikke Nautilus diskant som de eldre, men en bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er viktig å få med seg at 803s ikke er Nautilus versjonen av diskanten, men den nye mer "naturlig" tunede utgaven. (Også med de nye delefiltrene i tillegg hvis jeg ikke har misforstått)

alt er vel oppgradert i den nye 800 serien da. matrix saken, basselementer, mellomtone, diskant og delefilter er jo alle oppgradert fra nautilus. om det var den du snakka om

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=devilej]Dette kommer litt an på kilde også. Jeg bruker en Sony ES spiller og Lyngdorf SDA2175 på Focal 1027. Føler hvertfall ikke at det ikke er avslørende i detaljene.........[/QUOTE

Har en sony selv, men en gammel of fæl modell, hadde tenkt å oppgradere til høsten. Jeg har hatt mentor høytalere på mitt oppsett og det var mer avslørende i detaljene synes jeg, litt mer krisp i diskanten også, men jeg synes de blir litt vel skrikete ved pådrag, må helst opp på mentor 6 for å dempe diskanten litt eller få bass/mellomtone som står i stil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    må nok skuffe alle som reklamerer for andre merker. Avhengig av b&w. ELSKER lyden fra de. hehe
    da må du jo nesten bare kjøpe med den elektronikken du har hørt de med da ....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •