Nye høyttalere, B&W?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere, B&W?

Vurderer å bytte ut infinityene mine til fordel for B&W. Hva er i hovedsak forskjellen på DM683 og DM604 S3? Ligger et par av dem ute brukt som er interessante.
    Har lenge vurdert Klipsch RF82 da jeg synes disse spiller veldig bra, men jeg har totalt forelsket meg i designet til B&W.

Jeg er også ute etter en brukbar effektforsterker til disse, da jeg innbiller meg at reciveren vil få litt problemer med B&W'ene ettersom de trenger litt strøm etter det jeg har hørt/lest.

Noen synspunkter?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DM683 er en bedre høytaler på alle måter. Jeg tviler faktisk på at den egentlig har noen relle konkurrenter i sin prisklasse dersom god lyd er første prioritet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Farskaka
    Vurderer å bytte ut infinityene mine til fordel for B&W. Hva er i hovedsak forskjellen på DM683 og DM604 S3?
    Er litt mer trøkk i 604S3 pga større basselementer... men DM683 har en fantastisk mellomtone, samtidig som de virkelig våkner i bånn med nok krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha en sub uansett, så bassen er ikke det jeg tenker mest på egentlig. Men så var det det med effektforsterker... Vil en Nad c272 holde? Eller må jeg opp i prisklasse?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å sjekke bruktmarkedet nå det gjelder effekforsterker, så kan få tak i noe bra til en billig peng.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch vs B&W blir som å sammenligne Mercedes mot et jagerfly. Hva som passer deg best er veldig avhengig av hva du liker av musikk og lyd.

Min mening:
    Klipsch engasjerer mer enn de fleste andre merker, og er utrolig gøy å høre på. Rør forsterekrenes førstevalg.

B&W 683 låter utrolig "korrekt" og rett. Fantastisk holografi. Ikke de mest dynamiske, spiller greit høyt. Stiller veldig store krav til forsterkern. BW 684 syns jeg er mer "livlig" enn 683. Men jeg har samme mening om 700 serien sin 703 vs. 704, hvor jeg syns 704 er mer livlig enn 703.

Lykke til . Er masse å sjekke ut .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du JBL Studio L890 til under 10k hos hificenter.no også ser jeg. Det er jo en kanon høyttaler.. som stiller seg midt imellom BW og klipsch.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg skal ha en sub uansett, så bassen er ikke det jeg tenker mest på egentlig. Men så var det det med effektforsterker... Vil en Nad c272 holde? Eller må jeg opp i prisklasse?
    Mulig den vil holde effektmessig, men lydmessig så hadde jeg ville valgt noe annet en Nad. (Min personlige mening. Synes Nad låter litt tamt på B&W. Da mener jeg ikke M serien Parasound, Rotel eller Vincent foreks. Har hatt RB-1080 fra Rotel på mine gamle 604S3. Fungerte meget godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

tviler det er så sinnsykt mye forskjell på de to jeg men, har eid 604s3 sjøl og hørt på 683 to ganger. kanskje mer trykk på 604s3 og kanskje finere lyd i toppen på de 683. gjetter litt nå siden jeg ikke syns det vil være så lett å skille de. 683 er jo en del finere å se på da jeg har blitt forelsket i fst mellomtonen

Gå for b&w ihvertfall. har de ikke slutta med 604s3 nå a? så de er kanskje ikke lett å få tak i hos hi fi klubben lenger. veit de står på hjemmesiden deres men trodde de hadde sluttet med den modellen jeg. hmmm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke system auodio eller dunaudio aktuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    er ikke system auodio eller dunaudio aktuelt?

nei det er det ikke hehe vi gjør som meg og holder oss kun til hi fi klubben siden b&w er det mest frnuftige valget

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Monitor Audio RS6? Skal kjøpe nye høyttalere jeg også, og tror jeg går for dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha lyden presist og direkte. Spiller mye musikk og ser mer og mer film. Blir stereo oppsett til å begynne med men skal ha 5.1/7.1 etterhvert. Er ikke så veldig opptatt av bass. Men bassen er endel av film og musikk opplevelsen så den må jo for all del ikke være tam.

Når det gjelder dynaudio, System Audio og Monitor audio, er ikke dem helt etter min smak utseende messig. Men for all del lyden kan jo være gull allikevel. JBL Studio L890 var greie nok dem, men de er ikke i nærheten av b&w når det gjelder look hvertfall.

Det er mange effektforsterkere brukt ja, men når man egentlig ikke er så dreven på hifi så må man jo spørre litt rundt, da helst spørre folk med litt peil og derfor er jeg her inne.. hehe

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha lyden presist og direkte. Spiller mye musikk og ser mer og mer film. Blir stereo oppsett til å begynne med men skal ha 5.1/7.1 etterhvert. Er ikke så veldig opptatt av bass. Men bassen er endel av film og musikk opplevelsen så den må jo for all del ikke være tam.
    Når jeg leser dette og vektlegger de med uthevet tekst - da tenker jeg Dynavoice M65 umiddelbart.

Du griner på nesa?

Ja, billig er det og ikke noe estetisk "schlager" - rent og pent, rett frem ærlig!

Siden du spør, så nevner jeg det bare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •