Best lyd av Dynavoice M65 og CW VE-8F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best lyd av Dynavoice M65 og CW VE-8F

Hei.
    Eg har planer om og kjøpe meg nytt anlegg til "gutterommet". Det ska brukes for det meste til musikk og film. Og det skal ikkje koste mer en 5-7000 kr.

Eg har då sett på 2 par høyttalere:

CW-VE-8F
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-8F Høyttalere

Dynavoice M-65
    Dynavoice M-65 i Calvados farve

Hvilken av disse vil bli best til både film og musikk? Og hvilken har best lydkvalitet på bass og diskant?
    De skal bli drevne av en DENON PMA-500AE mest sansynlig.
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: DENON PMA-500AE Integrert forsterker

Og vil det være en stor forskjell mellom desse og et par med CW VE-12F?
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA VE-12F Høyttalere

Kom gjerne med egne forslag til denne prisen.

Takker for svar. Anders Grødeland

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har VE-8F, og bra med basstrykk i disse.
    dog ville jeg sett på en mye større forsterker!

Minimum noe sånt:
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Dog vil du få MYE mer for pengene i denne prisklassen med brukt! Anbefaler deg å lete etter en brukt NAD 372(minimum C352) og et par brukte Cerwin Vega CLS-12(C372) eller CLS-10(C352)(Eventuelt noe eldre CV). Det vil gi deg et kjempeanlegg til gutterommet!

C372 bør du få for rundt 4000 brukt og CLS-12 ligger det et par på 2500 på avtorget.
    CLS-10 bør gå for 2000 eller mindre. Litt eldre CV kan gå enda noen hundrelapper billigere.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har M65 og en kamerat har VE-8F. Jeg vil tro m65 er bedre på det meste, penere er de også iflg min smak.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill da tro at M-65 er bedre på de fleste områder kontra VF-8.
    Men som da CV er kjent for så er bassen dems endel bedre, og har vell også muligheten til spille høyere.

Utenom dette så er vell M-65 sin lydkvalitet generelt mye bedre vill jeg påstå, den er vell også litt snillere mot forsterkeren, så den krever ikke så mye krefter.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lera deg å skriva CV antrax :P

CV å Ikkje CW.

m-65 e jo veldig flotte uansett.

EDIT:

Men uansett, sånn lyd messig så er nokk den denon bra, men blir muligens litt svake til de høyttalerene.
    Siden du skal "riste huset" er det greit å finne en forsterker som har litt strøm å sende ut.

Veldig mange idag går i den fella, ved å kjøpe under dimensjonerte forsterkere og alt for store høyttalere.
    Jeg vet at stereo forsterkerene til proson skal være veldig bra bygd i forhold til prisen, så jeg tror at denne: Proson RV 2050 (v.2) sammen med m-65 hadde vert noe for deg.

Edit igjen: Vell, "Zcum": Cv har 2 elementer og dynavoice har 5, følsomheten er 93db på dynavoicene og 90db på cv så ja, de er litt mer tungdrevne, men CV generelt er veldig lettdrevne og trenger ikke mye effekt for å spille høyt, men de vil ha forsterkere med strøm ikke watt.
    Har du foreste hørt VE-8, men en på forumet her så har klart å plasere de SIKKELIG og kjører en Densen forsterker på de å han ble milldt sagt imponert over de.

Men gå for VE-8 eller M-65 mener jeg. Begge er uten tvil verdt prisen.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Har du foreste hørt VE-8, men en på forumet her så har klart å plasere de SIKKELIG og kjører en Densen forsterker på de å han ble milldt sagt imponert over de.
    Guttungen har et sett med VE-8, og vi har eksperimentert med endel forsterkere på dem... Cyrus One, Densen Beat 100, Music Angel XD800MkIII, Leben CS300 og Almarro A318B.
    Det som viser seg er at det bor mer i de småtassene enn forventet! De spiller overraskende bra når du gir de skikkelig elektronikk.
    Music Angel er den jeg vil anbefale deg å prøve! Da får du go' lyd og trøkk nok til å riste brakka skikkelig! Og så holder du deg ca til budsjettet

Edit: Guttungen bruker Densen Beat 100 til daglig, og det spiller forrykende!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •