steroanlegg til lite gutteromm (9M2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

steroanlegg til lite gutteromm (9M2)

Hei!:-D

Jeg har ikke særlig peiling på "audio stuff" så setter stor pris på all hjelp jeg får! Har tengt til og kjøpe meg 2 høytalere effekt forsterker og receiver. Det er vell alt jeg trenger? Skal spille av fra ps3, pc og tv via hdmi. Har et budsjett på cirka 10,000kr. jeg kommer til bruke det mye til tv/film. Men når jeg hører på musikk er det mest hiphop og det skal kunne levere skikkelig trykk da med mye bass og høy lyd! vurderer og kjøpe CV cls-12 høytalere. Noen andre forslag? barre og komme med innspill! :-D

BTW. Hvis jeg kjøper en receiver med hdmi, får jeg hd lyd når jeg ser BR filmer fra ps3 da?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje særleg peiling på "audio stuff" eg heller, men ville kansje vurdert B&W 685 og kansje ein 8" sub istaden for Cv. Har sjølv hatt CV 12" og synes B&W er mykje bedre.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå heller for noen 10 tommere enn tolv tommere om du skal ha CV. for på så lite rom så vil 10 tommerne spille mye bedre hos deg. Mens det er fare for at 12 tommerne vil spille alt for godt hos dine foreldres rom. Opplevde det selv med litt større høyttalere. Hadde 15 tommere og de spilte villt utenfor leiligheten. Men når jeg gikk ned til 12 tommere så spilte CVene sykt bra inne hos meg. Og jeg hadde 25 kvw boltreplass. Men vil du ha fin lyd så hadde jeg heller gått for bw eller patos eller dali osv. Skal du ha imponerende men tja hva skal man si? ikke korrekt bass så gå for CV. Har selv hatt det gøy med CV så jeg vet hvor imponerende de kan være.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å kjøpe et par gode bokhyllehøyttalere (gjerne med litt trøkk i ) og en reciever som dekoder HD lyd. så kan du heller utvide etterhvert med sub, center og eventuelt et par gulvstående HT når du får bedre plass å boltre deg på. Da flytter du bare bokhylleht bak om du kjøper nye fronter =)

PS! PS3 sender all HDMI-lyd som PCM. Dette er noe de fleste nye recievere kan dekode, men undersøk før du handler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar Har funnet ut at jeg ikke har plass, så utsetter hele greia til jeg flytter. Så får bare data høytalerene holde så lengeops: :twisted:

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha lyd til PC'en, undersøk noe som heter Blue Sky EXO. Koste rett over 3000,- Det er et 2.1 oppsett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •