Overslagsvern?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Wrijey sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overslagsvern?

Finnes det et slags overslagsvern som kan beskytte 15" mot raske slag? eller noe liknande? hører på ganske variert musikk... alt frå country til techno... men bassen i tehcno'n er for rask for mine 15 element... så eg skulle hatt ett vern som beskytta dei mot raske og harde slag... subben tar seg av denne bassen... kunne selvfølgelig heile tida stilt ned bassen i høgtalarane og opp på subben men det e bale vist du heile tia skal bytte musikk sjanger... hjelp?

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrijey
    Finnes det et slags overslagsvern som kan beskytte 15" mot raske slag? eller noe liknande? hører på ganske variert musikk... alt frå country til techno... men bassen i tehcno'n er for rask for mine 15 element... så eg skulle hatt ett vern som beskytta dei mot raske og harde slag... subben tar seg av denne bassen... kunne selvfølgelig heile tida stilt ned bassen i høgtalarane og opp på subben men det e bale vist du heile tia skal bytte musikk sjanger... hjelp?
    Delefilter??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bruke en kompressor på signalet du sender til stereo.
    Ellers burde du som CW Lover sier se på delefrekvensen stereo/sub.

Øyvind

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips =)

Så sånn som eg har forstått det trenger eg eit delefilter som eg kan switche mellom mest bass i høgtalarane og lite i subb og omvent.

eksistere da nåke sånt i da heile tatt? til ein vetig pris? har kje så mye penger og rutte me for tia pga. bilkjøp... er og på utsikt etter ein billig equlizer... tips om dette?

Takker igjen for tips=)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kobler dine høyttaler kabler til den aktive subbens Hi Level Inn (høyttaler terminaler) på subben, da kobler du fra Hi Level Out på subben til dine høyttalere.
    Nå justerer du på subben fra hvilken frekvens dine front høyttalere skal spille, desto høyere desto dårligere lyd (synes jeg).
    Skjønner overhodet ikke hva du mener med bassen er for rask.....kanskje du må ha større forsterker ? Hva bruker du nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig EQ

Sitat Opprinnelig postet av Wrijey
    Takker for tips =)

er og på utsikt etter ein billig equlizer... tips om dette?

Takker igjen for tips=)

Jeg vil på ingen måte anbefale deg å kjøpe en EQ, iallefall ikke en billig en.
    Hvis du skal ha en EQ som ikke bare gjør vondt og skade for lyden må du ha en til minimum 10-15 000.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du kobler dine høyttaler kabler til den aktive subbens Hi Level Inn (høyttaler terminaler) på subben, da kobler du fra Hi Level Out på subben til dine høyttalere.
    Nå justerer du på subben fra hvilken frekvens dine front høyttalere skal spille, desto høyere desto dårligere lyd (synes jeg).
    Skjønner overhodet ikke hva du mener med bassen er for rask.....kanskje du må ha større forsterker ? Hva bruker du nå ?
    Problemet er at eg ikkje har Hi Level Inn på subben:cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •