Oppgradering til surround

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering til surround

Hei, jeg kjøpte en Denon AVR2308 for noen måneder tilbake med et par B&W 685 til, med tanke på å fylle ut anlegget etter hvert. Ettersom jeg er fornøyd med det hittill er det nærliggende å finne matchende deler til senter, bak, og woofer. Dvs. et par 686'er bak, en HTM62 senter, og en ASW608. Dette matcher forøvrig B&W foreslåtte set-up: View the 685 Theatre at Bowers & Wilkins - The World's leading Hi Fi and Home Theatre Brand

Dette blir første surround anlegg jeg setter sammen, så jeg har null peiling på dette. Jeg så i siste hjemmkino at B&W senterhøytaleren gjorde det dårligere enn et billigere alternativ fra en mindre kjent (for meg i alle fall) produsent, og jeg lurer på om det er noen ulemper med å 'mikse og matche', heller enn å kjøre B&W hele veien. Forøvrig lurer jeg på hvordan jeg skal plassere senterhøytaleren. Jeg har dårlig med plass under TV'en, så alternativene blir vel å sette den på gulvet eller ved siden av TV'en. Er dette dårlige alternativ, burde jeg ev. se etter en senterhøytaler som lar seg veggmontere? All hjelp mottas med takk

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er best at center har samme lydsignatur som frontene og det vil som oftest si samme merke og produktlinje. Jeg brukte denne som centerhylle over tv, fungerte veldig bra. IKEA | TV-løsninger | Møbler til bilderørs-TV | OBSERVATÖR | TV-stativ, veggmontert

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, nå har ikke jeg samme merke i center og fronter, men det går allikevel veldig bra!

De som virkelig er entusiaster mener "man kan aldri få stor nok center" - det er i centeren mye av den viktigste filmlyden ligger - så man råder nok de fleste til å legge mere penger i en center enn man tenker seg på forhånd.

Hvis penger er viktig (pris), så synes jeg du skal gå til HFK og høre på en oppsett med 685 som front og be dem presentere for deg noen centere (ps! ta med egne CD'er, musikk du kjenner og som du er kresen på).
    Så finner du en du liker og sjekker bruktpris her på AVtorget eller andre steder.

Hvis du vil veggmontere en center, sørg for at du får en center med bassportene utover, og ikke bak.

Sub: her trenger du ikke følge samme merke; basslyd er basslyd - men igjen, prøv deg frem. En tommelfingerregel er vel at jo mere watt du betaler for, jo bedre basslyd får du tilbake. 10'' eller 12'' om du skal ha MYE bass.

Bak/surround: her trenger du aboslutt ikke legge ned mange kroner. Det er lite lyd som kommer ut av disse - det er ment som et supplement for å gi romfølelse. Når du har 685 som fronter så mener jeg du ikke skal bruke særlig mere enn en tusenlapp på et par surround høyttalere.
    (nå får jeg kjeft så det holder......................)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0