Knitring i høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Knitring i høyttalere

Det har oppstått et merkelig problem på anlegget mitt nå, det knitrer i høyttalerne, på alle kanaler virker det som, men det rare er at det knitrer når jeg tramper i gulvet:? Hva tror dere det kan være?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det knitrer litt smått stadig vekk, men det knitrer MER når jeg tramper litt i gulvet, ikke hardt, jeg kan f.eks gå forbi rommet, så knitrer det, er det forsterkeren som er ødelagt?
    Det knitrer i ALLE høyttalere når det skjer, og på ALLE kanaler, så det må vel være noe med forsterkeren å gjøre?
    Har en pioneer vsx-1016v surround forsterker.

Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe er vel kanskje løst.
    Siden det er i alle kanaler, så er det stor sjanse for at det kommer fra forsterkeren, eller på signalet inn til den.
    Skjer det samme om du tapper på forsterkeren?
    Og uansett inn-signal?
    Det kan vel være støv og rusk i volumkontrollen, men siden jeg ikke vet hva forsterker du har eller hva som er koblet til den så er det ikke godt å si...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som det er noe med reciveren din. viss du har mulighet lån deg en annen reciver og prøv med den..... du kan også skjekke at alle koplinger mellom høytaler og reciver og dvd spiller og reciver er skikkelig i, kan være så enkelt.....

viss u ikkje har mulighet å låne en reciver, så går du bare inn på elkjøp og "kjøper" deg en reciver og prøver med den, og leverer den inn igjenn når du er ferdig..... dei har 30 dageres returrett.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke mulighet til å få lånt meg en reciever, skal tenke på det elkjøp tipset, men skal sjekke om alle koblinger sitter ordentlig i osv
    Av en eller annen merkelig grunn tviler jeg på at det er problemet, tror alt sitter ordentlig i,og som sagt, det er på alle 5 høyttalere.
    Det er like mye/høy knitring uansett volum,uansett inn signal, prøvde også med Radio, knitring der og.
    Jeg tror det er noe galt med elektronikken inne i recieveren.
    Har en Pioneer VSX-1016V

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei så J**lig, jeg glemte at jeg lagt mobilen inne i tv skapet (for en eller annen merkelig grunn) og når jeg ikke fant mobilen, så måtte jeg ringe den opp, og da kom det skikkelig "mobilsignal forstyrrelse" sånn lyd vet du, og akkuratt da knitret det igjen etter å ha vært rolig en stund, så tok jeg den bort, og nå knitrer det ikke lenger, kan det være feilen da?
    eventuelt, Er det FARLIG for anlegget på langt sikt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •