B&W, Kef eller JBL? HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W, Kef eller JBL? HJELP!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 Kef iq5

JBL E100 Northridge meget billig. | FINN torget JBL E100, er de forrsten nyere enn JBL e 90?

Meget fine:. Bowers & Wilkins DM 603 S2 BASSREFLEKSHØYTALERE | FINN torget B&W dm 602 02

Hva ville dere valgt, og har dere noen forsterkertips? Blir Harman Kardon hk970for små?

(Vil ikke ha surround og kino, men stereo musikk-lyd.)

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 Kef iq5

JBL E100 Northridge meget billig. | FINN torget JBL E100, er de forrsten nyere enn JBL e 90?

Meget fine:. Bowers & Wilkins DM 603 S2 BASSREFLEKSHØYTALERE | FINN torget B&W dm 602 02

Hva ville dere valgt, og har dere noen forsterkertips? Blir Harman Kardon hk970for små?

(Vil ikke ha surround og kino, men stereo musikk-lyd.)
    jeg ville ha godt for de kefene, å heller supplert med en sub, xtz foreksempel?

Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg ville ha godt for de kefene, å heller supplert med en sub, xtz foreksempel?
    Takk for svar. Sub skal jeg ha uansett. Men hva er det som er forskjell på de som har bare ett element foran, og di andre. Er ikke så inne på dette her jeg... Synes de med flere sånne element foran ser bedre ut... hehe

Også trodde jeg også at B&W var superbra.. men nå ble jeg usikker.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Hey.. det er jo stor prisforskjell på de her da.. fra 2500 til 6000..
    MEN skal du først bruke 6000,- mener jeg absolutt du burde vurdere B&W 705. Se linken under.. Utrolig god høytaler for pengene... :-D

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=31647&cat=12

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par iQ5 til en XTZ sub. Fungerer veldig bra. Ikke de høyeste ht'ene, men de spiller rent og pent.

Skal flytte iQ5'en bak og kjøpe nye fronter. Legg merke til at iQ5 ikke skal vekk

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Sub skal jeg ha uansett. Men hva er det som er forskjell på de som har bare ett element foran, og di andre. Er ikke så inne på dette her jeg... Synes de med flere sånne element foran ser bedre ut... hehe

iq5 er jo råstilige da jeg har selv hørt det en gang, imponerte med en ganske luftig og veldig oppløst diskant, det var også ganske bra i bass-omerådet iforhold til størelssen, men det er jo ikke ventende at en slik høytaler skal spille like voldsomt i bass omerådet som en større gulvstående høytaller, men det kan du uansett løse med og supplere med en subb så blir det nice;-)

det med forskjelen på antall elementer, på kef har du en mellomtone med diskant i midten, som egentlig er et ganske sjeldent på høytallere, men kef er jo særdeles flinke til dette, og så har du et basselement,

på jbl foreksempel har du to basselementer en mellomtone og en diskant

på bgw har du en mellomtone en bass og en diskant

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt 602 s2 tidligere og var strålende fornøyd med dem. Drev dem med en denon og etterhvert cambridge. Begge komboene fungerte til prisen meget bra syntes jeg.
    HK har jo som kjent mye krefter så burde nok være tilstrekkelig, er jo på salg på Hificenteret og for tiden, så mye for penga helt klart:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w 705

Hei!

Jeg kjenner ikke til kef og iq5, men vil gi deg mine synspunkter på B&W.
    Kjøpte selv noen små B&W CM1 forrige mandag. Disse er ikke store, de har bare et 5" bass/mellomtone element, men siden de er relativt tungdrevne og derfor er avhengig av en litt sterk og skikkelig forsterker for å åpne seg, så er det nettopp det de gjør når de får nok strøm!
    ALLE som nå har vært på besøk for å se og lytte i stua vår blir nærmest målløse over hvilken KREM LYD som kommer ut av disse små sakene.

Lyden er utrolig klar, og de har utrolig dynamikk og klarhet som jeg har savnet i flere år. Min vei er staket ut foreløpig, og jeg må si at jeg skulle ønske jeg kunne få vært en del mere hjemme alene uten unger og kjærring for å medittere i god stolen til favoritt musikken min som aldri før har vært så behagelig å lytte til.

Men dette er bare mine personlige mening. Designet til B&W har alltid jeg vært svak for........

Lykke til videre

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Både B&W og KEF er gode merker uten at jeg har hørt akkurat disse selv.

For deg som lytter er det ikke viktig med hvor mange elementer de har så fremt du ikke ønsker å spille grisehøyt i et stort rom. Vil du gjøre det så trengs det bra store flater til å flytte mye luft (bass) om du skjønner. Du kan jo heller tenke på at færre elementer gir mer for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Kef IQ9 som fronter. Disse synes jeg spiller utrolig bra. Men når det gjelder B&W tror jeg disse er hakke hvassere. Har hørt B&W sammen med NAD og må si at dette er gromt..

Kef har litt konefaktor da, De er utrolig fine å se på. Skal du ha konefaktor på B&W må du vel gå for ihvertfall 704 eller 703.

Har bare hørt Iq5 en gang, men de skal visst være bra til film...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden