Headset/hodetelefoner/hodeklokker opp til 1000-lappen...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headset/hodetelefoner/hodeklokker opp til 1000-lappen...

Kjært barn har mange navn, men de som leser dette skjønner vel hva jeg mener. Skal ha nytt headset for å høre musikk på jobb (mp3) og har max tenkt å legge ut en tusenlapp på dette. Har sett på bl.a Sennheiser, Koss og andre, men er ikke helt oppe på hva som duger og ikke.

PS: Det skal selvfølgelig være lukket type (som legger seg RUNDT ørene og ikke PÅ ørene) Hva anbefales?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel også et emne som skulle vært under Prisjakt regner jeg med.

Philips HP890 koster jo rundt 800 spenn såvidt jeg vet. Den har kommet veldig bra ut i tester i f.eks. Hifi Choice og mange andre. Masse deilig bass og dynamikk!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt greit å diskutere kvalitet i forhold til pris...

Har selv testet noen litt rimeligere Koss (porta Pro) og Sennheiser hodetelefoner (100/200). Porta Pro gir utrolig god dypbass i forhold til størrelse, men Sennheiser har bedre presisjon, og er etter min mening utrolig gode til generell musikk.... Porta Pro har imidlertid mye å fare med når det kommer til underholdningsfaktor og skikkelig godbass!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en bærbar MP3? I såfall bør du velge noe rimelig da disse ikke har spennig nok til å drive høyomige hodetelefoner. Jeg prøvde med AudioTechnica på bærbar CD-spiller en gang, men det ble knapt lyd.

Ellers har jeg AKG selv. Helt konge! Jeg fikk dem brukt for 700 mener jeg å huske.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke no bærbar mp3-spiller. På jobb har jeg et lite creative-høyttalersett koblet på lydkortet i pc'en...høyttalerne er aktive så kobler headset'et inn der og spiller via pc'en. Det nåværende headset'et (Koss UR20, begynner å bli slitne så derfor jeg vil ha nytt) funker lydmessig helt greit slik. Utover dette kan det jo være jeg tar det med hjem nå og da og plugger det i forsterkeren min...som er en god, gammal Denon PMA715. 8)

Ser forøvrig at impedansen i UR20 er 32ohm...samme som Sennheiser HD497...

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Helt greit å diskutere kvalitet i forhold til pris...

Har selv testet noen litt rimeligere Koss (porta Pro) og Sennheiser hodetelefoner (100/200). Porta Pro gir utrolig god dypbass i forhold til størrelse, men Sennheiser har bedre presisjon, og er etter min mening utrolig gode til generell musikk.... Porta Pro har imidlertid mye å fare med når det kommer til underholdningsfaktor og skikkelig godbass!
    Me porta pro er ikke lukket, slik trådstarter ønsket. Men den spiller bra!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et sett AKG K 240 som jeg synes er helt i toppklasse. De har ikke fet bass, men spiller svært nøytralt. De koster nok over 1000-lappen. og er vel på 200 ohm eller noe.

Ellers prøvde jeg AudioTechnica ATH 711 for noen år siden. Det var et godt kjøp på den tiden, men jeg vet ikke om de finnes lenger. Da bør du i såfall sjekke ut AudioTechnica.

Sennheiser har vært trygge kjøp, men noen modeller har hatt litt rar lyd. Jeg ville uansett ikke kjøpt slikt uhørt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har selv to par Koss Porta Pro (jobb og hjemme) og et par Koss the Plug. Er svært godt fornøyd med lyden i disse, selv om Porta Pro er hakket bedre i mellomtone/diskant. Bassen er glimrende i begge. MEN jeg ser trådstarter er ute etter lukkede hodetelefoner, så da hjelper ikke noen av disse. Fordelen med lukkede hodetelefoner i forhold til Porta Pro er at man stenger bedre for lydlekkasje både inn og ut (mindre forstyrrelser utenfra, mindre forstyrrelser til omgivelsene). Porta Pro har dessverre ganske merbare lydutslipp tilomgivelsene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter er vel ikke på jakt etter akkustisk lukkede hodetelefoner? Det han beskriver er jo hodetelefoner med ringputer som hviler rundt øret og ikke på selve øret.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det i klartekst;

- jeg skal ikke ha ørepropper
    - jeg skal ikke ha klokker som hviler PÅ øret

altså; jeg skal ha lukkede klokker som omslutter øret...jo mer akustisk lukket de er jo bedre er det i og med at jeg sitter i en utviklingsavd. og programmerer. Noe særlig støy er da ikke spesielt populært. 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •