Matching HT og sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matching HT og sub

Har et par Auiovector S3 Signature, som jeg vurderer å supplere med en sub. Får man noe lydmessig gevinst åved kjøpe sub i samme serie, eller er det litt hipp som happ hva man velger når det gjelder suben?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hblika
    Har et par Auiovector S3 Signature, som jeg vurderer å supplere med en sub. Får man noe lydmessig gevinst åved kjøpe sub i samme serie, eller er det litt hipp som happ hva man velger når det gjelder suben?
    Det viktigste er at du får en god subwoofer uavhengig om det er samme produsent som høyttalerne. Hva skal du bruke suben til, er det film, musikk eller begge deler?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir primært til musikk.
    Sliter litt med at ved spilling av visse typer musikk, blir bassen ganske ullen, og forsvinner litt i bakgrunnen...

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kanskje litt mer igjen med tanke på at de har samme signatur i lyden viss du velger en Audiovector sub. Men, du skal ikke være redd for å velge en sub fra en annen produsent. Det finnes hauevis med flotte subber ute på markedet.

Selv har jeg Audiovector M3, dette er serien som kom før Mi3. Jeg har akkurat samme oppfattelsen som deg når det gjelder bassen, og supplerer derfor med en JBL sub som fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Problemet mitt er at jeg synes bassen blir litt grøtete og havner veldig i bakgrunnen av lydbildet på type elktronisk musikk. Så lenge jeg holder meg til jazz, pop, klassisk mm., er alt bare fryd og gammen, men electronica etc. føles altså ganske rart.

Har du noen erfaringer å dele med tanke på hvilke musikktyper som passer Audiovectorene dine?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KentOve: Problemet mitt er at jeg synes bassen blir litt grøtete og havner veldig i bakgrunnen av lydbildet på type elktronisk musikk. Så lenge jeg holder meg til jazz, pop, klassisk mm., er alt bare fryd og gammen, men electronica etc. føles altså ganske rart.

Har du noen erfaringer å dele med tanke på hvilke musikktyper som passer Audiovectorene dine?
    Hva som passer syns jeg blir litt feil, for jeg kan spille alle typer musikk - alt blir bare ikke like bra. Men, slik det står nå supplert med en sub spiller det meget overbevisende på all type musikk hva prisen på dette angår.

Altså, nå snakker jeg om når jeg brukte Audiovectorene på en HK AVR 4550 og JBL subben. Nå har jeg Hegel elektronikk, så jeg har kobla vekk subben, og bassen har kommet seg betraktelig, men fremdeles ikke "nok" for meg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rask sub..
    Velodyne i 10" størrelse kansje ?

Du må oppgi hvor mye du skal bruke på suben...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet mitt er maks 15K, men gjerne noe billigere. Hadde også vært kjekt med en som ikke var så alt for stor heller, da jeg har litt begrenset med plass.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vell REL og velodyne det snakkes om når en nevner musikalske suber.

med 15k som budsjett vil du uansett få noe som virker bra.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Velodyne DD 10 kommer vel under 15k

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere hatt Mi3 Avantgarde. Jeg ble anbefalt og ikke kjøpe sub fra Audiovector. Jeg ville ha en ren musikk sub, og endte opp med et super resultat.
    REL R305 lukket 10" 300w digital koster 14k. Liten og nett i sort piano lakk. Den spiller ultra pent og matcher perfekt mot 6.5" elemente i Mi3.
    Jeg ville tro at opplevelsen skulle være lik på S3- serien..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •