Hva tenker dere om dette (og sammen) ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tenker dere om dette (og sammen) ?

Tror kanskje jeg vil kjøpe dette. Noe dere vil fraråde eller meddele når det kommer til lydkvaliteten?

Gulvhøytt.: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/27628/cat/12

Forsterker: HARMAN KARDON FORSTERKER HK 970 kjøp billig sammenligne pris tilbud

Sub: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30270/cat/12

(Alt blir visst produsert av H/K.)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe brukt hele veien ? Da vil du få en bedre forsterker til samme pris og de fleste har forsatt flere år med reklamasjon. Bare husk å få med kvittering på at den er kjøpt i Norge. Den leverandøren du henviser til er jeg litt skeptisk til. Sikkert billig på pris men hvis du får problemer må produktet til Frankrike på service hvis du får det reparert overhode.

Videre skal du vesentlig brukke dette til strereo eller kino ? Hvis du vesentlig spiller musikk ville jeg droppet sub og heller kjøpt en skikkelig 2 kanals forsterker. Det gir vesentlig bedre lyd på musikk og mer kontroll på dine høytalere. Hvis det er kino som er greia er sub og 5.1 kanals forsterker et must.

PS. Ville heller brukt penger på B&W 603 enn de du linker til her. Kjenner ikke H/K men B&W bør ha en forsterker som er kraftig og med fet lyd - fremhevet mellomtone. Kanskje denne kan være noe, bare synd at karen ikke har kvittering med det kan kanskje skaffes. http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=30671&cat=13 I alle fall et interresant valg til B&W. Selv har jeg god erfaring med Xindak, en annen kina produsent, på B&W

Newcomer Mari1981 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tips.

Jeg vil ikke ha kino og surround, det er musikk jeg skal bruke det til.
    Jeg selger en H/K avr145 surroundforsterker akkurat nå, og skal kjøpe stereo i stedet. Ja, jeg har hørt dumt om pixmania så bestiller jeg derifra er det på egen bekostning, men har også sett noen som skal selge den brukt.

Har funnet ut at jeg vil ha en av disse. Var litt dumt at den midterste må stå 50 cm fra vegg pga bass er bak, det passer ikke min stue så da er de vel egentlig uaktuell. MEN - Hva tror du er best av disse?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 Kef iq5

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 JBL E100

Meget fine:. Bowers & Wilkins DM 603 S2 BASSREFLEKSHØYTALERE | FINN torget B&W dm 602 02

Kan du lære meg som ikke har vett i vertfall hvordan jeg kan se hvordan en forsterker og en høyttaler passer STRØMMESSIG. Er det ikke noen tallspesifikasjoner jeg kan se på. Watt eller noe? (Jeg har hørt at man ikke skal ha en forsterker som er dårligere enn en høyttaler, heller bedre.)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mari.

Hva er budsjettet?
    Du vil kun ha et 2-kanals stereo system?

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    Kan du lære meg som ikke har vett i vertfall hvordan jeg kan se hvordan en forsterker og en høyttaler passer STRØMMESSIG. Er det ikke noen tallspesifikasjoner jeg kan se på. Watt eller noe? (Jeg har hørt at man ikke skal ha en forsterker som er dårligere enn en høyttaler, heller bedre.)
    Hei!

Er vel ingen fasit på dette, men følsomheten som ofte er oppgitt gir en pekepinn på hvor mye en høytaler krever. Står vel også noen ganger anbefalt forsterker effekt for høytaleren, og her er mest mulig å foretrekke for full kontroll.

Følsomhet, oppgitt i db/1watt eller noe i den duren, gir deg ett tall typisk mellom 85-102.
    Jo lavere tall, desto tyngre å dra og omvendt.

For å forvirre totalt, skal man heller ikke se seg blind på oppgitt wattstyrke på forsterker som diverse reklamerer for. Mye forskjellig ute å går.

Kan anbefale en billig og bra forsterker til stereo bruk til de høytalerene du nevnte, hvis du tar sjansen på å kjøpe fra Nysound.com (har gjort det selv uten problemer) : New York Sound Online HiFi Store

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mari1981
    Jeg vil ikke ha kino og surround, det er musikk jeg skal bruke det til.
    Jeg selger en H/K avr145 surroundforsterker akkurat nå, og skal kjøpe stereo i stedet. Ja, jeg har hørt dumt om pixmania så bestiller jeg derifra er det på egen bekostning, men har også sett noen som skal selge den brukt.

Har funnet ut at jeg vil ha en av disse. Var litt dumt at den midterste må stå 50 cm fra vegg pga bass er bak, det passer ikke min stue så da er de vel egentlig uaktuell. MEN - Hva tror du er best av disse?

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 Kef iq5

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/30415/cat/12 JBL E100

Meget fine:. Bowers & Wilkins DM 603 S2 BASSREFLEKSHØYTALERE | FINN torget B&W dm 602 02

Ble nok noe feil på den ene linken din. Har selv gode erfaringer med B&W og kan anbefale dette merket. KEF har jeg inger erfaring med.

Du kan skjelden kjøpe for kraftig forsterker. Problemene oppstår gjerne når du har for liten forsterker og prøver å spille høyt. Da klipper forsterkeren og sendet strøm som kan ta knekken på høytaleren. Kjøper du B&W bør du ha en som gir min 2x100W 8ohm, andre mer lettdrevne høytalere kan klare seg med mindre men som sagt gjør det ikke noe at forsterkeren er for sterk...

Ser det er en som linker til Xindak XA-6950. Dette er en meget god forsterker som jeg selv bruker på mine B&W 703. Det spiller meget bra men koster kanskje mer enn du vil gi fra norsk leverandør. Imidlertid slenger det en og annen på forumet til rundt halv pris. Å kjøpe fra utenlanske butikker kan gå helt greit men får du problemer har du ingen norsk leverandør å reklamere til, og du må regne med å betale for reparasjoner selv. Men har du spart noen tusen på å importere selv så har du vel råd til det, men bare husk at du får en som er beregnet å kobles til 230V.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •