JBL ES pakke fra hifi center kjeden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL ES pakke fra hifi center kjeden

Er denne pakken noe å satse på? Kr. 10995,- Noe som passer budsjettet mitt bra. Består av ES80, ES20, ES25C og ES150P. Skal drives med LX60. Eller er det andre pakker til omtrent samme pris som er bedre? Design betyr ingenting, lyd teller. Skal brukes til film og spill. Rommet er ca 15 m2.Pakkeløsninger | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg luktet litt på JBL es serien når jeg kjøpte lydanlegg for litt siden men endte opp med det du ser i signaturen..

var ikke helt fornøyd med JBL på musikk, da likte jeg komboen fra HFK bedre.. fikk ikke testet de på samme forsterker da :/

er uansett knallfornøyd med det jeg har nå

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med lydbilde til JBL spesielt til film! Jeg valgte da L serien men bruker ES250P som sub og kan anbefales (ta er titt), tror du får et helt greit oppsett her! ;-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt. jeg fikk ikke testet de med samme forsterker.. på jbl systemet testet jeg en H/K AVR350 mens jeg testet dali'ene med denon 3808/Nad765

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne pakken i februar og er meget fornøyd selv. Har systemet koblet til en Harman/Kardon AVR7000 her, og det låter meget bra. Jeg savner enkelte ganger det såkallte "jævlige trøkket", men det skal visstnok kunne ordnes med ett effekttrinn. Alt i alt meget fornøyd, og kompiser som har vært på besøk blir imponert, og da mener jeg 11 000 er godt investerte penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tilbud på jbl ES pakken, er subben "bra" nok?

Soundgarden har jo sommertilbud på jbl es pakken nå, det må vel være en grei pris. Er litt redd for å bli skuffet over subben(JBL ES150P). ES250 sub fikk jo bra omtale i test, men er det noen med erfaring fra ES150 som synes den er god nok? På film, spiller meget skjelden musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin pris på soundgarden. Men hvordan er disse høytalerne i forhold til kef 3005?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zooni
    Soundgarden har jo sommertilbud på jbl es pakken nå, det må vel være en grei pris. Er litt redd for å bli skuffet over subben(JBL ES150P). ES250 sub fikk jo bra omtale i test, men er det noen med erfaring fra ES150 som synes den er god nok? På film, spiller meget skjelden musikk.
    synes subben ble litt anpusten på pellenor fields i ringenes herre ja..
    tror det hadde hjulpet godt med en sub til, trenger bare halve membranutsvinget på samme volum da.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

15 kvad.

Jeg kan ikke si at jeg har noen stor forkjærlighet for JBL sin ES serie, men til prisen den ligger ute for nå, 9995,- begynner det virkelig å bli en god pakke til prisen!

om det i hovedsak var kino og spill som sto på menyen ville jeg definnitivt vurdert noe fra Klipch's RF serie, selv den utseende messig relativt puslete RF-52, leverer utrolig bra med tanke fysisk størrelse og det burde være mulig å få til en pakke med Klipch høytalere kanskje med RF-62 i front, som holder seg innenfor smertegrensen din

JBL pakken er mye høytaler for pengene, ingen tvil om det, men om det er film lyden som står i hovedsetet så ville jeg alikevel fått med Klipch i vurderingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ES250 sub

Legger vel til 1000,- og bytter ES150 til ES250 sub. Den fikk bra omtale i Hjemmekino nr.3 2008.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva tenker dere om den litt dyre serien til soundgarden?

Har vært å hørt på den litt dyrere serien til soundgarden, med es90 høytalerne og es250p subben, og senter es25c. Bak es10. De skulle ha 14995,- for dette. Jeg syntes det hørtes ut som et veldig bra annlegg til den prisen. Har kikket på b&w 683 høytalerne og syntes de låtet veldig bra. Men ble litt overasket over hva han selgeren på soundgarden sa om de høytalerene. Impedans kurven var veldig vanskelig eller noe.. (ganske ny innenfor dette). Er dette ett bra tilbud?? Eller er den mindre pakka som har vært snakket om her, god nok?

Fikk også ett annet tilbud fra han på noen dynaudio audience 72se, dynaaudio audience 42c og velodyne sub 200w rms. Dette skulle han ha 20 for.. G

Gi noen tips....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ble litt overasket over hva han selgeren på soundgarden sa om de høytalerene. Impedans kurven var veldig vanskelig eller noe..
    Stemmer nok det. Mange her inne som har denne høyttaleren. Og som har merket at den trenger en strømsterk forsterker hvis man skal spille med litt volum på denne modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan tror du at min yamaha 863 klarer å drive de??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjørt Harman/Kardon forsterkeri på JBL pakken du ser på. Da får du en utrolig engasjerende lydsignatur og en herlig dynamikk i oppsettet. De siste modellene har virkelig fått et løft hva funksjonalitet, design og brukervennlighet angår, og de er virkelig noe du bør vurdere sammen med en JBL pakke!

Hva er smertegrensen (prismessig) på forsterkeri?

Hvor stort er rommet dette skal brukes i?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ES pakke m/ES250 sub er kjøpt

Da kjøpte jeg ES-pakka på Soundgarden. Det ble 10995,- m/ES250 subben.
    OK pris. Tok med ES10 istedet for ES20, da de passer bedre på veggen i det smale rommet mitt. Har bare fått koblet opp subben sammen med det gamle ht-settet ennå, men jeg synes den trykker mer enn bra nok. Gleder meg til å få opp resten! ES80, ES25, ES10 og ES250.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom prisen på ES-pakken har dalt enda mer siden vinter når den kostet 10.995,-, så ser det ut til at flere og flere enten har kjøpt eller vurderer å kjøpe. Har hatt min pakke siden februar, og er selv meget fornøyd. Med tanke på pris er det vell strengt tatt ingenting som kan måle seg på dagens marked, med mindre man enten importerer fra fattige amerikanere eller man kjøper brukt.

Selv har jeg alt koblet opp til en H/K 630, noe jeg er meget fornøyd med. Ser flere har klaget litt på suben som følger med, men selv må jeg si at om noe skal klages på i pakken, så er det senteren. Vurderer du å kjøpe denne pakken, så bruk heller en tusenlapp og to ekstra på en skikkelig senter, istedenfor å bruke kronene på en sub som er hakket større. Frontene gir lyd nok fra seg, og suben ødelegger det du måtte ha av bestemors vaser i hyllene om du bare får plassert den skikkelig og prøvd deg frem.

Senteren som følger med i pakken holder rett og slett ikke mål, spesielt ikke sammen med de store frontene. Kan til tider høres ut som om enkelte prater ned i bøtter i filmen, noe som til tider er frustrerende. Har selv nettopp bestilt en JBL LC2 fra Soundgarden, og håper på en form for åpenbaring her. Ellers er pakken så til de grader å anbefale. 10 store er røverkjøp her.

Anbefales!

Newcomer Bloom87 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenix
    Ettersom prisen på ES-pakken har dalt enda mer siden vinter når den kostet 10.995,-, så ser det ut til at flere og flere enten har kjøpt eller vurderer å kjøpe. Har hatt min pakke siden februar, og er selv meget fornøyd. Med tanke på pris er det vell strengt tatt ingenting som kan måle seg på dagens marked, med mindre man enten importerer fra fattige amerikanere eller man kjøper brukt.

Selv har jeg alt koblet opp til en H/K 630, noe jeg er meget fornøyd med. Ser flere har klaget litt på suben som følger med, men selv må jeg si at om noe skal klages på i pakken, så er det senteren. Vurderer du å kjøpe denne pakken, så bruk heller en tusenlapp og to ekstra på en skikkelig senter, istedenfor å bruke kronene på en sub som er hakket større. Frontene gir lyd nok fra seg, og suben ødelegger det du måtte ha av bestemors vaser i hyllene om du bare får plassert den skikkelig og prøvd deg frem.

Senteren som følger med i pakken holder rett og slett ikke mål, spesielt ikke sammen med de store frontene. Kan til tider høres ut som om enkelte prater ned i bøtter i filmen, noe som til tider er frustrerende. Har selv nettopp bestilt en JBL LC2 fra Soundgarden, og håper på en form for åpenbaring her. Ellers er pakken så til de grader å anbefale. 10 store er røverkjøp her.

Anbefales!

Hei. Jeg har samme pakka, bare med 12" suben og på H/K 255. Er også meget fornøyd med pakka, til den prisen
    Men som du sier, har jeg også opplevd at dialogen i enkelte filmer er frustrernde dårlig. Som du beskriver "høres ut som om de snakker ned i en bøtte". Det er ganske irriterende da all annen lyd spiller meget bra, da ender det med at jeg må ha det mye høyere enn jeg liker, så når det action fylte senene kommer, hender det jeg må skru ned litt. Det er maks slitsomt. Dette gjelder kun på enkelte filmer. På de aller fleste filmene jeg har så er ikke det noe problem. Så jeg trodde det hadde noe med lydkvaliteten på filmen og gjøre.
    Men det jeg lurer på da er, har du bytta senteren og hadde det noen effekt ?

PS: Dette er ett generelt spørsmål så alle kan svare på, tror dere det vil hjelpe å bytte senter?
    Og eventuelt ett alternativ som spiller bra med den pakka?

Newcomer Bloom87 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bloom87
    Ingen som vet ?
    Kjøp deg en kraftigere senter. Har ikke JBL en kraftigere senter i samme serien?

Mener å ha sett at de har det. Denne du har (?):

Senter | Høyttalere | Soundgarden

hvis det, kanskje en slik vil gjøre susen (?):

Senter | Høyttalere | Soundgarden

Edit: Er jo en rimelig senter, så kan vel ikke forvente allverdens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har kjøpt 2 sett med ES80 surroundpakke fra soundgarden, dette for å ha to subber ES150P, og ES80 som surroundhøyttalere i tillegg til front. (var billigere med to pakker enn alt separat)
    Jeg har hatt anlegget i batcave (ca 14 m2) nå i ca. 3 mnd. og kan ikke si meg heeeelt fornøyd. Jeg har en Denon AVR 2807 surroundforsterker og en Toshiba HD-E1 spiller.

Totaltsett så funker oppsettet greit til film, får ok bass og dynamikk..dette skyldes nok at jeg har to subber og fire ES80. Centerhøyteleren er jeg ikke fornøyd med..den skal skiftes ut snarlig. Synes at den låter veldig nasalt og tynt, og som andre har påpekt.."høres ut som de snakker ned i en bøtte".
    I stereo (Pure direct) uten subber, synes jeg høyttalerne mangler punch og spesielt bass. Jeg trodde tidligere at det kom av feil rom eller at forsterker var for liten...men nope ! Jeg har testet høyttalerne i samme rom både til film og i stereo med en Primare SPA21 surroundforsterker og klarte nesten ikke høre noe forskjell fra Denon 2807. Samme manglende bass ! Nå skal det sies at dersom jeg spiller stereo i lag med subbene så låter det ok. Jeg har også testet ES80'ene i stereo i stuen (ca 40 m2) med en Primare I21 stereoforsterker som jeg normalt bruker til et par B&W Matrix 805 med stort hell. Signalkilden er squeezebox med Flac filer. Det første jeg merket var at ES80'en var laaangt mer tungdrevne enn 805'ene, kanskje ingen bombe, men at bassen og fylden kun var marginalt bedre enn Matrix 805 kom mer som et sjokk ! 805 har kun en 6 tommer + diskant men spilte nesten med like mye trøkk som ES80'ene ! Forstå det den som kan..
    Alt i alt er jeg litt skuffet over spesielt ES80 høyttalerne, spesielt når Lyd&Bilde beskriver disse som engasjerende morohøyttaler med punch,...og jeg opplever de som tungdrevne, kjedelige, lite engasjerende høytalere uten bass !

Noen synspunkter ?

NB! Har fire ES20 bakht. og en ES25C centerht. til overs...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •