JBL ES pakke fra hifi center kjeden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bloom87
    Hei. Jeg har samme pakka, bare med 12" suben og på H/K 255. Er også meget fornøyd med pakka, til den prisen
    Men som du sier, har jeg også opplevd at dialogen i enkelte filmer er frustrernde dårlig. Som du beskriver "høres ut som om de snakker ned i en bøtte". Det er ganske irriterende da all annen lyd spiller meget bra, da ender det med at jeg må ha det mye høyere enn jeg liker, så når det action fylte senene kommer, hender det jeg må skru ned litt. Det er maks slitsomt. Dette gjelder kun på enkelte filmer. På de aller fleste filmene jeg har så er ikke det noe problem. Så jeg trodde det hadde noe med lydkvaliteten på filmen og gjøre.
    Men det jeg lurer på da er, har du bytta senteren og hadde det noen effekt ?

PS: Dette er ett generelt spørsmål så alle kan svare på, tror dere det vil hjelpe å bytte senter?
    Og eventuelt ett alternativ som spiller bra med den pakka?

Hei,

Har fått kjørt inn min nye senter (JBL LC2), og lydmessig er det som natt og dag i forhold til senteren som følger med i pakken. Husket spesielt den ene scenen fra Rambo IV, hvor det ble fysisk vondt å høre på dialogene med senteren som følger med i pakken. Med den nye senteren låter det meget, meget bra. Lydbildet henger mye mer sammen, og jeg får ikke lenger følelsen av at senteren er en slags "heft" i enkelte scener. Dialogene er langt fyldigere og langt tydeligere, og totalt sett føler jeg lydbildet fikk ett langt bedre "punch". Og som du sier, så har senter som medfølger en tendens til å virke lavere enn frontene, noe som fører til at volumet skrus opp, som igjen kan bli masete i heftige actionscener. Dette forsvant helt hos meg, da LC2en helt klart har mer krefter og er en langt bedre match til frontene kraftmessig enn det senteren i pakken er.

Kort sagt så anbefaler jeg sterkt å gå for en ny senter om man skal kjøpe/har kjøpt pakken, ettersom senteren som følger med rett og slett ikke er brukende. Om jeg ikke husker feil, så ga jeg 2795,- for min JBL LC2 på Soundgarden i Haugesund ettersom den er/var del av ett sortiment som var på vei ut, og til den prisen er den ett røverkjøp. Er nå meget fornøyd med lydbildet jeg får, så konklusjonen må bli at skal man gå for pakken, så bør man bruke en tusenlapp og to ekstra på en skikkelig senter.

Er det forresten noen som har ett "lyntips" til hvordan man får enda mer volum og krefter i pakken til en rimelig penge? Har en H/K AVR630, så jeg ser for meg ett effekttrinn muligens. Er det mulig å koble eksempelvis en Electrocompaniet til forsterkeren, slik at den tar seg av kun frontene?

Newcomer Bloom87 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så LC2 gjor susen den? Kan ikke helt si jeg likte utsenede på den sånn veldig da, men det er jo ikke det viktigste Får du den i samme farge some JBL pakka (jeg har svarte høyttalere) ???
    Såg jo på LSen, men den blir for litt i dyreste laget. 7.500 for en senter, når hele pakka kosta 10.000, blir litt drøyt.

Eller vil jeg si at 12" suben (ES250P) gir mye mer trøkk, enn den som føller med orginalt. Jeg ga 1200 kr ekstra da jeg kjøpte høyttalerene, får å "bryte opp" pakken og 12" istede for 10" (ES150P). Dette har jeg ikke angret på 1 sekund. Jeg syntes 10" hørtes litt starm og tam ut, og den maglet det ekstra trøkket var ute etter i de tøffe senene. 12" gir mye mer fyldig og varm lyd i mine ører, dette er en oppgradering jeg anbefaler alle som skal kjøpe denne pakken og gjøre.
    Det er kanskje en oppgradering som er vert å foreta for deg også..

Edit:
    Var akkurat nedom soundgarden. Kunne få den i bøk til 2,795,- men ikke den sorte. Dette fordi de skulle slutte å lage de i bøk, men fortsette med de 2 andre. Det var igrunn veldig dumt, for jeg er litt usikker på om jeg vil bruke 4000,- på en ny senter akkurat nå. Å sette inn en senter i bøk, når jeg har svarte høytallere, svart TV, svart PS3 og mørk reseivere, er egentlig ikke akktuelt.... Så om noen har eller vet om noen som skal selge en svart JBL LC2, til en rimlig penge, ta gjerne kontakt med meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg gjorde den hvertfall susen. Er ikke lenger noe som er plagsomt feil i lydbildet etter at LC2en kom i hus. Har også det svarte anlegget, og LC2en jeg fikk er også i svart. Den er gjerne litt ruvende da den er ment for veggmontering, men i mitt tilfelle var ikke dette noe problem, i tillegg til at den gir ett aldri så lite maskulint bilde av anlegget når gjester trer inn i stua :-D Dialogene er i LC2en svært fyldige og kraftige, og høyttaleren spiller godt sammen med frontene. Sammenlignet med den som følger med, så er det som natt og dag. Anbefales på det sterkeste, da spesielt med tanke på prislappen man kan få den for. Det kan godt hende det finnes alternativer til senter også, men til en sum av 2795,- er jeg strålende fornøyd. Som sagt er det eneste jeg savner litt mer "trøkk", men dette har ene og alene med krefter i forsterker å gjøre. Man blir jo aldri helt fornøyd.. :-D

Foreløpig er jeg svært fornøyd med suben, men det kan hende det har noe med forsterker og/eller romkonstruksjon å gjøre. Alt jeg savner er mer volum og trykk i selve lydbildet, noe som kommer etterhvert med en effektforsterker forhåpentligvis. Suben har jeg tatt meg selv i å skru ned flere ganger faktisk talt.

Kort oppsumert; En større/kraftigere senter, i mitt tilfelle en JBL LC2, gjør denne pakken komplett. Kjempefornøyd selv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •