rimelige stativhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rimelige stativhøytalere

Hei igjen. Utrolig takknemlig for all hjelpen jeg har fått hittil,har nå bestemt meg for både receiver og sub.

Kommer til å kjøpe en xtz-sub(usikker på hvilken modell enda,tar gjerne i mot forslag) og en NAD744-receiver.

Også funnet ut at jeg vil ha stativhøytalere, øvre grense 4000 - men helst billigere. Dette skal først brukes til stereo, men bør senere lett passe inn i et surroundanlegg. Kommer til å bruke ps3 til å spille av filmer og musikk(hovedsaklig mp3er,enklere enn å ha alle cdene liggende)

Så siste skritt er nå å bestemme seg for hvilke stativhøytalere. Bør passe til både film, spill og musikk(som tidligere nevnt rock,blues og jazz),med et lite hovedfokus på musikk. Trenger ikke øredøvende volum, men nok til å fylle en liten/mellomstor stue med behagelig volum. Må også kunne henges på vegg eller stå nær vegg på en hylle. Ser først og fremst etter nye høytalere som kan kjøpes i Bergen, men hører på alle forslag

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blues og jazz vil jeg hvertfall anbefale B&W DM686... de låter fantastisk til prisen... senere vil de også passe perfekt som bakhøytalere i et surround-oppsett... for rockens skyld trykker de kanskje litt lite..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    blues og jazz vil jeg hvertfall anbefale B&W DM686... de låter fantastisk til prisen... senere vil de også passe perfekt som bakhøytalere i et surround-oppsett... for rockens skyld trykker de kanskje litt lite..
    Er vel uansett ganske begrenset hvor mye en stativhøyttaler til den prisen kan trykke og da? Et meget godt alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda.. så sant så sant.. men storebroren 685 trykker jo enormt til kompakthøytaler å være med nok krefter... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en grunn til å elske B&W.
    Men prisforskjellen er jo tilsvarende, er den ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt en fristende høytaler ja,leste nettopp en test av den i lydogbilde også. Et par spørsmål: Vil den fungere bra til film og spill også,og høres like bra ut hengende på veggen?

Leste den var relativt svak når det gjaldt bass, dette kan vel løses med sub'en? Vil høytalerne forresten passe fint sammen med en xtz-sub og NAD744?

Og til slutt - høres ut som om den gjengir veldig detaljert og godt - vil dette bli "for godt" for mp3 slik at man hører alle svakheter,eller bare gjøre lyden enda bedre?

Bare til å komme med flere forslag også

-så forresten at de ikke hadde den inne på hifiklubben...ønsker å kjøpe relativt raskt, så får se rundt i andre butikker/brukt også

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo funke til alt. Lyden kommer jo an på hva du har av elektronikk, å hvordan det blir formidlet til høyttalerne. Det går bestandig an å få bedre lyd.
    Det er ikke optimalt å feste en høyttaler til veggen, uansett. For du mister mye av bassen, og lydbildet blir litt mindre. Men dårlig, det blir det vel ikke.

Det du ikke har av bass, får du på god lyd. Sub'en tar igjenn det tapte.

Det er ikke det ultimate når det gjelder fronthøyttalere i surround, men er veldig bra til å være stativhøyttaler.

Skal ikke være så kjepphøy om hva den passer best med, men NAD er jo litt allsdig, så du får vel det du forventer, vil jeg tro.

Tror at du hører "feilene" på en mp3 sang like bra på "vanlige" høyttalere og. Det er jo tross alt en høyttaler til ca 3.500(husker ikke prisen)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den vil absolutt fungere bra på film!
    og den gjengir bedre bass enn man tror før man har hørt den! :-)

mp3 vil fungere helt greit.. tror ikke du legger merke til noen svakheter! :-)

det du ser nåru er på hjemmesiden dems er varebeholdningen i nettbutikken - det betyr ikke at butikkene ikke har den inne. stikk innom en hifi-klubben å hør på de selv! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter utsagnet til amunds.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller ikke du vil merke noen svakheter på mp3 så lenge det er brukbar kvalitet på dem ihvertfall. På 683 er det ihvertfall ikke noe problem å spille mp3, og nyte det!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg DM686 som bak HT og er meget fornøyd med de. De spiller stort og åpent for å være såpass billig og små i størrelse. Dog er dypbass fraværende, men det er de også i DM685ene. En liten subwoofer er absolutt å anbefale i tillegg. Jeg ville valgt DM686 eller DM685 utifra budsjett og plassering. Feks kjøper du DM686, kan du bruke litt mer på forsterker eller sub ;-)

Fordeler DM685:
    *har bassporten i front, så den kan plasseres nærmere veggen. (Teoretisk ihvertfall)
    *høyere følsomhet enn DM686, altså er den mer lettdreven.

Fordeler DM686:
    *liten og plasseringsvennlig.
    *Bassporten er montert bak, men kan stenges med medfølgende skumplugg.
    *Billigere en DM685

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer sterkt en av disse høytalerne ja...trolig dm686 siden den er innenfor budsjettet. Eneste som bekymrer meg litt er at bassen kan lide hvis jeg skal henge den opp,men siden det følger med veggfeste skulle man tro at det ikke spolerte lyden FOR mye...vil disse høytalerne også passe fint med en xtz-sub? og i så fall,hvilken bør jeg gå for?

Hvis noen har forslag til andre høytalere eller sub'er så er jeg lutter øre,men må si B&W høres veldig lovende ut...bortsett fra prisen :-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du var jo på utkikk etter en høyttaler for 4.000,-? Vil du gå enda lengre ned? Da vil jeg anbefale brukt isåfall.

Du har jo argon høyttalerne? 6220?
    Du har jo også Dali Concept 2, som er tusenlappen billigere, 2.396,-

Ingen av disse er det samme som B&W, men siden du skal ha sub, så vil jo bassen komme derifra? Men da bør du kanskje ha en bedre sub, som går litt høyere på hz-stigen? Dali er jo kjent for å ha bra lyd, og Concept 2 er ingen dårlig høyttaler!
    Tror du må lytte til den, for å så bestemme deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda,hadde 4000 som øvre grense,og heller fremdeles mot B&W...var bare litt interessert i å finne ut av hvor stor forskjell det var på en billigere.

Sett på Dali concept 2 også,håper jeg får tatt meg en lytterunde snart for å finne ut forskjellene mellom denne og B&Wen,for å finne ut om det vil være verdt å gå for den dyreste...noen som allerede har sammenlignet de? Så utrolig mange høytalere å velge mellom,ikke lett det her :???:

Har som sagt sett på xtz-sub,noen forslag om hvilken modell jeg bør gå for? Eller annet merke? Bør også her ligge mellom 2000-4000.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, sånn å forstå. Concept 2 er en bra høyttaler det også, men B&W er jo fremdeles B&W.
    Har hørt på begge, men det var lenge imellom, så husker ikke hele greia.
    En kompis har noen gamle Concept 2, og de spiller bra den dag idag.

Jeg har ingen personlige erfaringer med xtc subbene, så veit ikke helt om hva som er å velge av. Men som jeg har lest, så går xtc subbene litt høyere i hz, og det er jo kjempebra i og med at du skal ha stativhøyttaler, som ikke har den samme frekvenskurven som gulvstående høyttalere.
    Ble det spansk? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heheh neida,tror jeg skjønner hva du mener I det minste rundet det ned til to forskjellige høytalere(med mindre flere kommer med gode forslag, gjør det litt lettere.

Prøver å finne ut hvor kraftig sub jeg skal gå for nå,xtz har jo en del forskjellige modeller. Takk for nyttige innlegg alle sammen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk natta til å tenke litt du. Finner ut mye ved å bare tenke litt..
    Er garantert noen som kommer med flere forslag seinere.

God Natt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel.. det er langt mellom Concept og DM lydmessig hvertfall.. men Concept har jo større kasse og større element.. men etter specsa går den ikke så mye dypere... 43 vs 45.

uansett bør du høre på de.. tror du vil bli overrasket over hvor mye bedre DM686 egentlig spiller enn Concept :-)

(HUSK!!!!!! å ta med egne CD'er som DU kjenner godt :-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tenkt litt ja Kommer nok til å ta med meg noen favorittcder når jeg får tid og høre på Concept 2 og DM686 i det minste. Regnet også med at det ville være forskjell mellom de,får bare lytte meg frem og finne ut hva som gir meg mest for pengene.

Hvis noen har flere forslag hører jeg gjerne på,hvis ikke blir det trolig en av disse Skulle egentlig likt å hørt på XTZ 93 også siden jeg har vurdert den tidligere,men finnes jo kun på surround.no. Hvis flere har noen av disse tre høytalerne hadde det vært interessant å høre hvor fornøyde dere er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker, blank, tung og solid testvinner; XTZ 93 WMT til den nette sum av kr. 2290.-

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •