Xtz + Hk 970

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Xtz + Hk 970

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz + Hk 970

Jeg har tidligere hatt en HK 970 i kombinasjon med patos 502 høytalere som jeg har vært svært fornøyd med.

Men så passer de dårlig inn i stuen og tenkte jeg skulle tone ned anlegget litt, å gå for noe mer damevennlig..

Jeg ser at svært mange anbefaler høytalere fra xtz.. Jeg har sett meg ut to stk:
    99.22 XTZ 99.22 i sort pianolakk
    og 99.26, XTZ 99.26 i sort pianolakk

De er nesten helt like i størrelse, men prisen er jo litt forskjellig. Jeg må nesten ha en sub til, og har kommet til at 10" sikkert holder.. XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Jeg kunne tenkt meg litt synspunkt på hvilken av de to fronthøytalerene dere vil anbefale. BØR en legge litt xtra i og kjøpe .26.? Spiller de høyere, eller spiller de bare noe finere.?

Takker for alle svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blirknallbra! men vent til h/K 990 kommer den med nydesignet

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt jeg kan se spiller den nok bare finere. du skal bruke dem sammen med en HK970 du har fra før?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Vil bare få lov til og anbefale deg XTZ 99.25/99.26 på det VARMESTE !!

Jeg kjører disse selv på xtz stativer og på en H/K 675, som er versjonen før 970 kom om jeg ikke tar helt feil. Dette fungerer som en utrolig god kombinasjon !!

Positive sider ved høyttalerne :

Tror ikke du finner en bedre høyttaler i 10.000 kroners klassen, ikke har jeg hørt det hvertfall på min lytterunde før jeg tok en råsjangs å bestilte disse på nettet. Like overrasket hver gang jeg fyrer disse igang.

Kvalitetsinntrykk og utførelse på lakkjobben er upåklagelig til den rimelige summen hva disse koster. Tar seg utrolgi godt ut i en liten stue eller for den interiørbeviste, noe som var viktige kriterier for meg hvertfall.

Lyden etter innspilling på disse er bare så komplett i alle ledd. De passer til alt hva jeg mater dem med, å jeg blir aldri sliten i ørene av å høre på dem i lengden. Mye av dette skyldes nok den bløte å deilige diskanten.

Lyden

Bass :
    Høyttalerne går bøttelavt og stålkontrollert. Det er aboslutt ingen antydning til stress eller boomyness på dem, å jeg digger så kontrolert å samtidig tung bass. Jeg har mine nær bakveggen, så får nok litt ekstra drahjelp der på fyldigheten, men gud så kjekt å høre det buldre å brake å sitte forundret å se på de små boksene å lure seg på hvordan i helsikken de klarer å produsere alt dette fra.

Mellomtone :
    Glassklar mellontone. Vokaler høres utrolig naturtro å dødsens detaljerte ut Lukker du øynene så skulle du tro personen sto forran deg å sang. Dette kan nok seas exel elementet påta seg æren for, å en forstår godt at dette blir brukt som mellomtone i langt laaangt laaaaangt dyrere høyttalere.

Diskant :
    Dette er en luftig å god bånddiskant. Den får med seg hver minste detalj. Eneste problemet me den er at den er så detaljrik at en del sus på dårlige opptak kan være litt irriterende. Men det sier vel bare litt om hvor detaljert den er ? Diskanten kan også justeres på 4 forskjellige nivåer for å fintune lyden slik at den passer til teppelakte, eller parketbelakte stuer, aboslutt et stort pluss for å unngå en litt "hard" lyd som kan irritere ørene dine i lengden.

Du får aboslutt valutta for pengene om du legger til det lille ekstra på denne høyttaleren kontra den mindre modellen. Dette er en høyttalere du kan ha i mange år. Å for det lille ekstra du legger til så får du ørten ganger tilbake igjen garantert !

Løp og kjøp !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått deg høyttalere ? Og evt. hvilke du har gått for ?
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •