Bra trøkk i B&W's DM604 S3? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Med stor nok forsterker så burde selv en tungdrevet B&W kunne spille brukbart høyt :-D
    kva vil stor nok forsterker si??
    har en pioneer vsx-lx 70... er det nok???

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å utnytte en 604. Nei
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    kva vil stor nok forsterker si??
    har en pioneer vsx-lx 70... er det nok???
    Kan sikkert ordne med en demo visst du tar med deg forsterkeren din ut til meg en dag. Så kan du få høre 604 S3 med og uten effekforsterker.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Husk at det kreves litt rom for å få bass, som regel blir såpass store høyttalere enda bedre når de får ei stor stue å boltre seg i:-)
    Meridian861 har et rom på 12 kvm. Tror han får bass så det klarer seg der selv fra store høyttalere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Meridian861 har et rom på 12 kvm. Tror han får bass så det klarer seg der selv fra store høyttalere
    tviler ikke, men min erfaring er at store høyttalere trives best når de får litt rom

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan 604'en sammenliknes med for eksemempel et 10" basselement fra cerwin vega's cls serie?

B&W bass er jo mye fyldigere, men for eksempel vis man hører på musikk med mye dypbass. Vil B&W'en holde følge med cerwin vega eller at bassen vrenges før man har nådd 1/3 av volumet?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThommyAG93
    Men kan 604'en sammenliknes med for eksemempel et 10" basselement fra cerwin vega's cls serie?

B&W bass er jo mye fyldigere, men for eksempel vis man hører på musikk med mye dypbass. Vil B&W'en holde følge med cerwin vega eller at bassen vrenges før man har nådd 1/3 av volumet?
    B&W høyttalere trenger mye strøm, mens cerwin vega kan spille høyt med små forsterkere, selv om cerwin også blir bedre med store forsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

:-D
    Men hifiklubben sier 604'n er allrounds HT, men åssen går det å spille musikk med mye stram bass f.eks. techno/trance o.l. i forhold til CV?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ThommyAG93: Snakker du om en 10" Sub fra CV? Isåfall tror jeg kanskje at B&W vil spille vel så stramt, kanskje strammere. Slevfølgelig helt avhengig av hva du mater den med. Men CV vil nok spille hakket dypere.
    Hvis det er volum du er ute etter? Så kan du ikke sammeligne disse merkene i det hele tatt. CV spiller høyt! og høyere. Mens B&W er mer kjent for sin utrolig klare lyd.

Hvis du ikke spiller øredøvende høyt så ville jeg valgt B&W. CV er mer en festhøytaler og egner seg ikke til lytting osv...

Tenkt på noe spesielt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Gehe
    ThommyAG93: Snakker du om en 10" Sub fra CV? Isåfall tror jeg kanskje at B&W vil spille vel så stramt, kanskje strammere. Slevfølgelig helt avhengig av hva du mater den med. Men CV vil nok spille hakket dypere.
    Hvis det er volum du er ute etter? Så kan du ikke sammeligne disse merkene i det hele tatt. CV spiller høyt! og høyere. Mens B&W er mer kjent for sin utrolig klare lyd.

Hvis du ikke spiller øredøvende høyt så ville jeg valgt B&W. CV er mer en festhøytaler og egner seg ikke til lytting osv...

Tenkt på noe spesielt?

Hehe, skjønner hva du mener!!

Det blir mest lytting, men det vil bli på høyt volum. Men ikke øredøvende høyt! Hvis jeg skulle beskrive volumet så vil jeg si; slik at du må snakke litt høyere til kompissen som sitter 2 meter unna. Var et dårlig eksempel men. Jeg er også ute etter behagelig høytaler, og jeg liker all slags musikk, på passe høyt volum, men også som stemningsmusikk!.
    Jeg har spilt ganske høyt på B&W 604 S2 som bestefaren min hadde, og jeg syntes de klarte bra høyt forhold til CV ls-10, men CV klarer høyere, men da synes jeg ikke musikken blir like fin som på B&W'n!
    Men det som var så synd på 604 S2'n var at bassen vrengte seg når bassen sto på fullt og volumet på halv!! :???: Men de nye B&W's 600 serie idag er sikkert mye sterkere, S2'n var jo tross alt 10-12 år gammal!

Har du den nye 604'en du eller? =) Vil gjerne høre hvordan den er, hvordan bassen spiller, osv !?!

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har de nye 604'ene, S3. Kjøpte brukt i høst. og er veldig fornøyd! Hadde tidligere bare 602 S3. Diskanten kan være litt metallisk til tider, men ikke noe å klage på. Etter å ha hørt 683 så fant jeg jo ut at det manglet litt på mellomtonen. Men det er mer trøkk i 604. Mer enn nok. Bassen er stram og rask, men sliter på lavere frekvenser. Men dette har sikkert med Forsterkeren jeg bruker. Før jeg kjøpte subben så ristet det litt i sofaen ved film...

De anbefales på det sterkeste. Men det virker som du er interessert i bass! og da kan jeg samtidig anbefale en kombo med XTZ sub. 10"/12". litt i forhold til rom... og smak.

Jeg har ikke hørt bassen vrenge seg. men nå har ikke jeg dratt på så sinnsykt heller da. Kan virke som du hadde litt lite effekt.? Men når du sier volumet står på halv. Blir det kl. 12 eller 9 for deg?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •