valg av flate/små høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av flate/små høytalere

Takker så mye for hjelpen i min andre høytalertråd, men ser ut som om jeg kanskje må finne noen høytalere med litt høyere WAF. Må bare beklage rotet, blir litt frem og tilbake når man er nybegynner. I det minste lært meg et av de viktigste faguttrykkene,virker det som

Foreløpig har jeg sett på:

Høyttaler - Stativhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W VM1 Høyttalere
    Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: PARADIGM Cinema 110 Høyttalere

Audio Pro Cinema Precision. Enten kjøpe et par Cinema Precision PM 09S som fronthøytalere, eller denne pakken:
    Audio Pro - sound, science and style
    I så fall vil jeg trolig bytte ut front- og centerhøytalerene med pm-09 senere.

Infinity TSS800. Her tenkte jeg å senere bytte ut frontene med Infinity Cascade, ville dette passet godt sammen?
    Sonido

Heller for øyeblikket mest mot Audio Pro eller Infinity, men trenger gode innspill Håper noe av dette vil passe fint til musikk og film. For en som er glad i å høre godt etter på musikk, men ikke en dreven audiofil, vil flate høytalere høres godt nok ut i forhold til vanlige?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm..mange som har sett på tråden, men ingen svar foreløpig...sett en god del rundt omkring på forumet her, mange dyktige folk og flotte lydanlegg,så håper noen har noen erfaringer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Paradigm cinema 220 f + c, paradigm pdr 10 sub og paradigm adp bakkanaler. Godt fornøyd med disse men brukte en del tid på å kalibrere disse riktig samt finne riktig delingsfrekvens. Ville nok vurdert å gå opp til 330 hvis du ikke skal ha sub

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse har jeg selv valgt til min flat-TV. Hørte på de kontra en rekke andre muligheter på HiFiklubben og ble overbevist! Men det ble et dyrere valg enn jeg egentlig hadde tenkt. Men lyd? JA!

Høyttaler - Flat høyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI MOTIF LCR Høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene tenkte meg at de billigste paradigm-høytalerne ble litt for slanke ja.

Dali-høytalerne var slett ikke verst,og hører nok veldig bra ut..synd de var relativt dyre..
    Prisen er også problemet med Infinity Cascade, men utrolig fine høytalere...noen som vet hvordan selve Infinity TSS800-pakken vil låte på egenhånd? tar nok tid før jeg eventuelt hadde fått råd til cascadene.

Tror jeg vil velge Audio Pro Cinema Presicion, med mindre noen har noe å utsette på disse? Et valg er da pakkeløsningen(Audio Pro - sound, science and style) fant den på tilbud til rundt 3000 pluss noen hundrelapper i frakt.

Hvis ikke kan jeg først kjøpe et par Cinema Precision PM 09S og en sub,for så senere å kjøpe centerhøytaler i samme serie og et par av de høytalerne som følger med pakken til bakhøytalere. Blir en del dyrere og tar lenger tid, men får bedre fronthøytalere og kan velge sub selv. Litt usikker på om høytalerne vil passe sammen, men de er i det minste samme merke. Noen tanker om hva som vil være best?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er ganske liten respons på denne tråden, noe som for så vidt er forståelig - de fleste her diskuterer vel vesentlig mer spennende høytalere Men håper noen likevel kan svare meg på noen spørsmål, siden jeg tenkte å bestille snart:

1. Noen som har noen positive erfaringer med Audio Pro PM09-høytalerne og vil anbefale de?

2. Hvilken sub passer sammen med disse, og vil NAD744-receiveren passe fint?

3. Hvis jeg senere bestemmer meg for å utvide til surround, hvilke bakhøytalere bør jeg bruke? Helst noen litt billigere enn PM09.

Takker så mye for hjelpen, håper ikke noen er lei av spørsmålene mine...bare så mye å lære

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal høyttalerene henges på veggen på hver side av en flatskjerm?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta en titt på disse, som et alternativ: Ergo 601 - Ergo Serie - CANTON pure Music (de)
    Jeg benytter disse sjøl i et side- og bakarrangement, og synes de fungerer bra.
    Hva waf-faktoren angår så har de i alle fall en nydelig finish, og ikke er de for prangende heller!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Realistisk? "40...40.000 Hz"

De var jo lekre da!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er egentlig ute etter samme her.. så hiver meg på og ser hva som blir reslutatet.

Jeg ønkser i alle fall å henge front'ene på veggen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du kan jo ta en titt på disse, som et alternativ: Ergo 601 - Ergo Serie - CANTON pure Music (de)
    Jeg benytter disse sjøl i et side- og bakarrangement, og synes de fungerer bra.
    Hva waf-faktoren angår så har de i alle fall en nydelig finish, og ikke er de for prangende heller!
    pent i eik.. ! hvor får man kjøpt disse i Norge?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med Dali Concept 1. De bygger ikke mer enn et par cm mer enn flatskjermen min gjør, og jeg fikk dem i hvit utførelse. Slett ikke dumt. Ellers er mine foreldre fornøyde med Proson Sat 5010. De overasket meg faktisk til prisen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    pent i eik.. ! hvor får man kjøpt disse i Norge?
    Njal-Hanssson er importør, så de kan sikkert fortelle deg hvem som forhandler disse rundt omkring: Siv.ing Njål Hansson AS

Sjøl kjøpte jeg de via en kontakt hos Spaceworld, og ga da rundt kr.2000,- pr stk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Njal-Hanssson er importør, så de kan sikkert fortelle deg hvem som forhandler disse rundt omkring: Siv.ing Njål Hansson AS

Sjøl kjøpte jeg de via en kontakt hos Spaceworld, og ga da rundt kr.2000,- pr stk.
    takk! så du bruker de til både front og bak? ser det står 4x i signaturen din...
    bruker du en sub i tillegg da eller?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Realistisk? "40...40.000 Hz"

De var jo lekre da!
    Flotte er de, definitivt! Og absolutt på linje med mitt Vienna frontsett, for den / de som kjenner til finishen på disse.

Frekvensområdet som oppgis er vel ikke heelt på linje med finishen er jeg redd, så et dropp på minst 6dB i hver ende er nok mer realistisk. ;-)
    Men som tidligere nevnt; de sparker godt fra seg, tiltross!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    takk! så du bruker de til både front og bak? ser det står 4x i signaturen din...
    bruker du en sub i tillegg da eller?
    Nei, bruker de kun som side- og bakhøyttalere. Ønsker du dypbass, så kommer du definitivt ikke utenom en sub i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig står flatskjermen på et lite bord, men på sikt skal det nok henge på veggen mellom høytalerne.

Ergo 601 var stilfulle, men litt for dyre dessverre. Hverken de eller Prosonene passer helt inn her heller.

Sett litt på Dali Concept 1 og 2, slett ikke verst...men likte svært godt designet på Audio Pro-høytalerne, både størrelsen og fargen. Ser de har kommet godt ut på tester,men håpet noen her hadde prøvd de. Spiller sjeldent høyt, så trenger bare god og behagelig lyd til en liten/middels stor stue, både til film og musikk.

Og hvis noen har noen innspill til en passende sub er det bare til å si i fra om det også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •