SEAS, hjemmebygg historie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SEAS, hjemmebygg historie

Hei!

Jeg har har en litt artig historie om Seas som jeg har lyst til å dele med deg.

Jeg arvet et par hjemme snekrede SEAS høyttalere når jeg var sånn ca 15 år.( 198 De var 3 veis, med en bass på ca 8 tommer (husker ikke).
    Jeg laget til skikkelig terminaler bak, slipte de ned og fikk de lakket proft.
    De ahdde jeg utrolig mye morro med. I 1993 kjøpte jeg anlegg på HFK i Drammen, Nad 7600 PE og Cervin Wega Sat.6. Derfor ble disse høyttalerene fra Seas gitt bort til min fetter i Kristiansand. Han har brukt de masse, helt til han var ferdig som militær i Kosovo. Da han kjøpte et Bose system. Da arvet broren hans de samme Seas. Når så han hadde brukt de i flere år, havnet de oss faren deres, altså min onkel.

Forrige uke fikk jeg en tekst melding fra min onkel i Kristiansand om at et par godt brukte SEAS høyttalere kunne hentes gratis i Kristiansand.....

Så de har altså overlevd min harde epoke med Yello! og ACDC og dunk dunk og russe tid i 1992, før mine fetter nærmes voldtok de med Rage og grunch musikk. De sisste årene har de gjort jobben i et treningsrom, for så å bli byttet ut med noe elkjøp skvip......

Jeg har ikke plass til de, så forhåpentligvis lever de fortsatt vider på et gutterom......

Så seas må si å levere varene?? Lurer litt på disse XTZ 99.26 .
    Noen her som eier disse og kjenner de på godt og vondt?

God helg!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har også et par SEAS som fattern byggde, de har også fått samme behandlingsom dine, de ble først torturert med gammeldans, Elvis og 70talls discomusikk inntil jeg overtok en periode. Min bror har også hatt dem en stund, de har fungert upåklagelig i over 30ÅR!! Men for noen måneder siden gikk opphenget til membraen istykker, det viser seg at opphenget har gått fullstendig i oppløsning.
    Jeg så produksjons datoen på basselementene nå jeg tok dem ut for å finne en erstatning. 1975 stod det på en klistrelapp. Like gamle som meg,34år.

Etter alt det dissehøyttalerne har vært med på, så må det vel sies at SEAS leverer varene ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hehe, jeg har også et par SEAS som fattern byggde, de har også fått samme behandlingsom dine, de ble først torturert med gammeldans, Elvis og 70talls discomusikk inntil jeg overtok en periode. Min bror har også hatt dem en stund, de har fungert upåklagelig i over 30ÅR!! Men for noen måneder siden gikk opphenget til membraen istykker, det viser seg at opphenget har gått fullstendig i oppløsning.
    Jeg så produksjons datoen på basselementene nå jeg tok dem ut for å finne en erstatning. 1975 stod det på en klistrelapp. Like gamle som meg,34år.

Etter alt det dissehøyttalerne har vært med på, så må det vel sies at SEAS leverer varene ja

Hyggelig med et svar her

Kort sagt en glad historie til om Seas dette

Har en glad historie om subèn til Sat6 systemet jeg fortsatt har.
    I 1998 spilte jeg relativt høyt mens jeg støvsugde. Måtte flytte litt på subben, og fant noe merkelig og sort liggende på gulvet. det lignet ikke noe jeg hadde sett før. jeg luktet på det og forstå fort at noe var gått i oppløsning inne i subben.......... Men det som var igjen spilte like herlig det, og ingen merket noe forskjell....

jeg skrudde ut elementet og tok det med til HFK i Drammen som mottok meg nærmest som en æresgjest. "Hvor har det elementet stått??"" ble jeg spurt. I et Sat 6 sa jeg, og samtlige av de ansatte måtte se og føle på dette.

Jeg fikk nytt element gratis, etter over 5 år i min bestittelse!!!!!
    De skulle ramme den inn..........

Elementet som jeg fikk fortsatt står i subben i dag og er nå 10 år gammelt og spiller fortsatt opp med DYP bass, men dog en del i overkant farget.....
    SÅ prisen i 1993 på 3995,- for det systemet har vært en super venn det også, men de Seasene er jo bare helt sykt solide!!

Mvh Daddycool

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    de ble først torturert med gammeldans, Elvis og 70talls discomusikk inntil jeg overtok en periode.
    Elvis er da ikke tortur!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Elvis er da ikke tortur!
    Sorry, det var bare det jeg kom på i farta. Uansett om man liker Elvis eller ikke, så er det bra musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •