SA Explorer eller Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    etter min erfaring er høyttalere som er gode på musikk, også gode på film, det er ikke noe skille der.
    Da ser vi litt forskjellig på det. Jeg fortrekker en tight tørr bass på musikk, men ønsker litt mer trykk på film. Jeg ønsker også en mer oppløst diskant på et sett hifi-høyttalere enn det jeg ser noe poeng i å betale for til et rent filmrom. Valgte derfor 1027S fremfor 1027 Be til tv-stua. Be er en klart bedre ht, men mellomlegget kan ikke forsvares for å se film og tv.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Da ser vi litt forskjellig på det. Jeg fortrekker en tight tørr bass på musikk....
    Engi, til musikk "må" bassen være tørr, til film.. eh det driter jeg i
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser vi litt forskjellig på det. Jeg fortrekker en tight tørr bass på musikk, men ønsker litt mer trykk på film. Jeg ønsker også en mer oppløst diskant på et sett hifi-høyttalere enn det jeg ser nor poeng i å betale for til et rent filmrom. Valgte derfor 1027S fremfor 1027 Be til tv-stua. Be er en klart bedre ht, men mellomlegget kan ikke forsvares for å se film og tv.
    Er det noen som selger focal i norge eller må de importeres? Virker som de får god kritikk i forhold til det de koster..

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Explorer er et meget godt kjøp til 20k. Til musikken som du beskriver hadde jeg ikke vurdert Vienna som et alternativ mot explorer, men heller sett på f.eks JBL? Explorer er en høyttaler du ikke kommer til å være misfornøyd med. Det er dypbass i de og. Betydelig mere enn f.eks Contour 3.4. De som hevder noe annet har bare bestemt seg for å ikke like SA. Men det er jo lov. Vi liker ikke deres heller. Like barn leker best.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Er det noen som selger focal i norge eller må de importeres? Virker som de får god kritikk i forhold til det de koster..
    Her: HI-FI Huset AS - Forsiden

Focal bør få god kritikk, for de koster jo litt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Explorer er et meget godt kjøp til 20k. Til musikken som du beskriver hadde jeg ikke vurdert Vienna som et alternativ mot explorer, men heller sett på f.eks JBL? Explorer er en høyttaler du ikke kommer til å være misfornøyd med. Det er dypbass i de og. Betydelig mere enn f.eks Contour 3.4. De som hevder noe annet har bare bestemt seg for å ikke like SA. Men det er jo lov. Vi liker ikke deres heller. Like barn leker best.
    Har bare hørt på array serien til JBL, men er ikke så veldig fascinert..
    Blir litt for masete i toppen synes jeg med horndiskanten, men ellers spiller de veldig tøft.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mere på TL260 som er en knall høyttaler med nok effekt. Nye LS serien fra JBL imponerer også!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Til musikken som du beskriver hadde jeg ikke vurdert Vienna som et alternativ mot explorer,
    Hva slags musikk beskriver han som ikke passer Vienna?

Har hørt Concert Grand i mange forskjellige musikkstiler, har ennå ikke funnet en stil hvor Vienna'n ikke gjør jobben sin. Explorer derimot.. Hørte faktisk en del kutt på "This is all I ask" (Niels-Henning Ørsted Pedersen) kjedelige saker var det intrykket jeg satt igjen med.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hørte faktisk en del kutt på "This is all I ask" (Niels-Henning Ørsted Pedersen) kjedelige saker var det intrykket jeg satt igjen med.
    Kan ikke låte kult når du spiller kjedelig musikk! Skal være enig i at Explorer kan låte litt hardt med noe elektronikk, men aldri kjedelig

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hva slags musikk beskriver han som ikke passer Vienna?

Har hørt Concert Grand i mange forskjellige musikkstiler, har ennå ikke funnet en stil hvor Vienna'n ikke gjør jobben sin. Explorer derimot.. Hørte faktisk en del kutt på "This is all I ask" (Niels-Henning Ørsted Pedersen) kjedelige saker var det intrykket jeg satt igjen med.
    Granted.....

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm!

Test Explorer på feks dire straits - money for nothing og de gir deg bakoversveis som bare det... Likevel er det langt fra min favoritt. Akkurat på den sangen er de konge, men på mangt annet... Off Off Off...

Særlig diskant synes jeg blir fort huttitu....

Har selv erfart det med å lese meg til gode høytalere...
    Leste meg til noen gode Dali Mentor 6 for en liten stund tilbake, ifølge Lyd&Bilde er jo dette det beste som finnes... Men jeg følte de ble litt nedtur, kanskje på grunn av høge forventninger når en leser slik knallomtale...

Byttet disse med Tannoy, et merke som av en eller annen grunn finnes ekstremt lite av her i Norge... Og for meg var dette nesten som å få 7 rette i lotto, full klaff med engang....

Så mitt tips går til den nye Revolution serien til Tannoy. En herlig og god allround ht. Ærlig som få....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Granted.....
    kan faktisk ikke si meg mer enig

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser vi litt forskjellig på det. Jeg fortrekker en tight tørr bass på musikk, men ønsker litt mer trykk på film. Jeg ønsker også en mer oppløst diskant på et sett hifi-høyttalere enn det jeg ser nor poeng i å betale for til et rent filmrom. Valgte derfor 1027S fremfor 1027 Be til tv-stua. Be er en klart bedre ht, men mellomlegget kan ikke forsvares for å se film og tv.
    Jeg har kino og hifi i samme oppsett jeg og lever godt med mine MA`er enn så lenge. Er tørr bass det samme som lite trykk? Jeg har alltid ansett tørr bass som ren og uten forvrengning og gjerne det jeg vil kalle artikulert.

Mute: Jeg har ikke vært forutinntatt for Explorer og har virkelig hatt lyst til å like dem de gangene jeg har lyttet til dem, sist på McIntosh og da var jeg skikkelig klar for at de skulle innfri, men jeg synes ikke det var all verdens altså. Synes du de spiller dypbass så tror jeg ikke du har opplevd dypbass.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kino og hifi i samme oppsett jeg og lever godt med mine MA`er enn så lenge. Er tørr bass det samme som lite trykk? Jeg har alltid ansett tørr bass som ren og uten forvrengning og gjerne det jeg vil kalle artikulert.
    He he. Ikke lite trykk, men jeg ønsker heller ikke mer bass enn det som ligger på plata. En ht skal spille ufarget, men kunne kline til når det trengs. F.eks Klipsch legger etter min mening til for mye, mens en ht som Triangle ikke har det som skal til for å henge med i tunge partier. MA er en ht jeg absolutt ville fortrukket i et kombi anlegg (ingen hemelighet at jeg liker disse), men grunnen til at jeg har 2 anlegg er at hifi-preferansene mine ligger ganske langt fra det jeg synes passer best til film.
    Gradient og Ayon Typhon ville nok ikke funnet veien inn i en kino hos meg. I hifi-oppsettet elsker jeg det :twisted:
    Hadde ikke kona satt seg på bakbeina pga kabinettene hadde jeg kjøpt GS-oppsettet vettermann solgte uten tvil. Hun likte dessverre hverken kabinettenes utforming eller farge.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Som Scrooge nevner er det Andre hos Hifihuset i Bærum som importerer disse. 1027 ligger litt over budgettet ditt på 20k, men Chorus 836V er en fantastisk velspillende ht jeg som ligger godt innenfor budgettet. Ved å ta en telefon til butikken er det som regel litt rabatter å hente på veiledende også.

Monitor Audio er også en høyttaler hifihuset importerer, og GS20 ligger innenfor ditt budgett. Begge disse ville jeg vurdert om jeg skulle handlet i denne prisklassen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet din lyd i SA så gå for dem. Spesielt om hovedbruken er film. Vienna er etter min mening en mye bedre ht til musikk, men har ikke den samme morrofaktoren på film

Tar meg selv i å lure på hvilket hjemmekinoanlegg du har testet Vienna på, for jeg sitter selv med akkurat motsatt inntrykk.
    Har komplett sett med Vienna med Beethoven Grand i front, Motzart Grand bak og Maestro Grand i senter og her er morrofaktoren absolutt tilstede.

En ting som er viktig å få med seg er at Beethoven krever rikelig med effekt, en surroundreciever til 12-15000 blir alt for tynt. Jeg vurderte selv SA men slo det ganske kjapt fra meg når jeg fikk hørt Beethoven...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av funky1
    Tar meg selv i å lure på hvilket hjemmekinoanlegg du har testet Vienna på, for jeg sitter selv med akkurat motsatt inntrykk.
    Har komplett sett med Vienna med Beethoven Grand i front, Motzart Grand bak og Maestro Grand i senter og her er morrofaktoren absolutt tilstede.

En ting som er viktig å få med seg er at Beethoven krever rikelig med effekt, en surroundreciever til 12-15000 blir alt for tynt. Jeg vurderte selv SA men slo det ganske kjapt fra meg når jeg fikk hørt Beethoven...

Jeg sier ikke at Vienna ikke ville funket i et surround-oppsett, men at av disse to ville jeg valgt SA om det er film som gjelder.
    Har du motsatt inntrykk viser det jo bare at lyd er subjektivt og at trådstarter bør teste før han handler.
    Hørte selvfølgelig ikke Vienna på receiver, men jeg trodde det sa seg selv.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mute: Jeg har ikke vært forutinntatt for Explorer og har virkelig hatt lyst til å like dem de gangene jeg har lyttet til dem, sist på McIntosh og da var jeg skikkelig klar for at de skulle innfri, men jeg synes ikke det var all verdens altså. Synes du de spiller dypbass så tror jeg ikke du har opplevd dypbass.
    Vel vel dypbass og dypbass. Skal bite i meg den. Men det jeg mente var dyp nok bass for de fleste. Kanskje ikke et valg for Roko eller Flageborg

Synes ikke McIntosh er et godt valg på explorer. De passer ikke så bra sammen imo. Hør de på Primare A33.2, Pre30 + CD31 så skal jeg si deg de spiller MUSIKK! Men man må venne seg til den "in your face" holdningen de har. Detter for at konsert skal bli virkelighetsnært og ikke en engelsk fuglekasse superlaidback trøtt sak. Explorer må fylles med sand for å yte optimalt + 20-25kvm rom

Trulte: Hva med Usher 6-serien?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher har jeg aldri hørt på. Når det gjelder budsjettet mitt er dette ganske flytende. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gi mer en 20k for et høyttalerpar, men kan fint strekke meg til 50k uten problem. Spørsmålet er bare om det er noe poeng å gå så mye lenger opp i pris... Har sett litt på b&w 803d og litt dyrere dali modeller også, men har aldri hørt på de. Hvis det er veldig stor forskjell på en høyttaler til 30-40k (ny pris) og på en til 60-80k, så er det ikke meg imot å gi litt mer...

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lytte til Kef xq40? Disse høyttalerene har virkelig imponert meg de gangene jeg har hørt dem, og ligger ann til å ende opp i stuen min innen kun kort tid.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •